AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #21 Skrevet 22. mars 2023 Jeg vil tro at Bulder Bank er en av få banker som ikke krever lønnsinngang for å kunne få lån. Anonymkode: 12f85...47d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #22 Skrevet 22. mars 2023 Etter en lang runde med egen bank for en måneds tid siden, fikk jeg satt ned renten min på huslånet til 4%(nominell), har belåningsgrad under 50% Jeg vil nå bytte til bulder bank. lurer på om det er noe vits å høre om min eksisterende bank vil sette ned til bulders rente... som er 3,85% effektiv. Anonymkode: b52f9...ac7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #23 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter en lang runde med egen bank for en måneds tid siden, fikk jeg satt ned renten min på huslånet til 4%(nominell), har belåningsgrad under 50% Jeg vil nå bytte til bulder bank. lurer på om det er noe vits å høre om min eksisterende bank vil sette ned til bulders rente... som er 3,85% effektiv. Anonymkode: b52f9...ac7 Du kan jo alltids spørre. Jeg byttet til Bulder i fjor og er fornøyd med rask og enkel låneprosess, lav rente på boliglån og høy rente på sparekonto. Jeg har lønnskonto og et par andre kontoer i DnB. Det jeg jo ikke vet er hvordan Bulder er hvis det skulle oppstå noe som gjør at jeg får behov for å kontakte noen, f.eks ved betalingsproblemer eller annet. Der var DnB ganske behjelpelige da jeg var alvorlig syk for ca 10 år siden. Anonymkode: 50540...3f9 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #24 Skrevet 22. mars 2023 Million skrev (På 21.3.2023 den 18.49): Jeg har også belåningsgrad godt under 50% og har 3,85% hos Bulder Bank. Hm… Jeg skal ta opp lån nå til ny bolig med 85% belåningsgrad - vi fikk tilbud om 3,95% fordi vi er medlem i LOforbund. I vanlig stor bank. Anonymkode: 71cf7...12e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #25 Skrevet 25. mars 2023 Dere som har bulder appen, må hele telefonen låses med fingeravtrykk (istedenfor kode for å låse opp), eller er det kun når man bruker appen? Jeg lurer også på om man må ha bankkort fra Bulder om man kun skal ha boliglån, sparekontoer, betale regninger direkte osv. Anonymkode: cf9d6...9f0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #26 Skrevet 25. mars 2023 De vil ikke ha meg. Boliglån på under 1.2, salgsverdi på minst 1.8, jeg har tjent godt over en halv mill de siste 8 årene, men inntekten min er for lav (430.000 uten overtid) Om jeg aldri hadde fått jobbe overtid plutselig, hadde jeg tatt meg en ekstrajobb. Men slikt tar de ikke med i noe beregning. Anonymkode: 679f3...67c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #27 Skrevet 25. mars 2023 Ser de "gjør jobben" med å prise leiligheten min...og den prisen er jo ALT for lav. Det er liksom snittet i området mitt... hjeg skjønner ikke. Er ikke reelt. Tilsvarende leiligheter i borettslaget går for 3mill, men de mener gjennomsnittelig salgspris er litt over 2 mill. men de regner inn(eller heter det trekker fra) fellesgjelden kanskje? skjønner ikke helt. ja, uansett, da kommer jeg akkurat ikke under 50% lån...og må ta til takke med en noe høyere rente. Anonymkode: b52f9...ac7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #28 Skrevet 25. mars 2023 Jeg var nettopp inne for å se hvordan det er å søke. Når du går gjennom søknadsprosessen og trykker den lille "Hvordan vet dere verdien på boligen?" linken nederst så står det at det er et automatisk estimat, men at du kan sende inn takst som dokumenterer reell verdi hvis den er feil. Eventuelt kan du forsøke å korrigere, og se om de ber om dokumentasjon (har ikke prøvd). Estimatet på min bolig lå ca 120k under det jeg anser som verdien, men jeg endret det ikke. Anonymkode: cf9d6...9f0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #29 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som har bulder appen, må hele telefonen låses med fingeravtrykk (istedenfor kode for å låse opp), eller er det kun når man bruker appen? Jeg lurer også på om man må ha bankkort fra Bulder om man kun skal ha boliglån, sparekontoer, betale regninger direkte osv. Anonymkode: cf9d6...9f0 Jeg tror faktisk ikke jeg skjønner det første spørsmålet. Jeg låser opp telefon og app med ansiktsgjenkjenning. Det går vel sikkert bra med kode også, det er vel bare en innstilling. Er det dette du lurer på? Min far har telefon med fingeravtrykk og bruker dette til å låse opp telefon og apper. Jeg tror ikke du må ha bankkort, men du får det automatisk tilsendt og det er gratis det første året. Deretter kan det sikkert sies opp, jeg vurderer å si opp mitt. Anonymkode: 50540...3f9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #30 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser de "gjør jobben" med å prise leiligheten min...og den prisen er jo ALT for lav. Det er liksom snittet i området mitt... hjeg skjønner ikke. Er ikke reelt. Tilsvarende leiligheter i borettslaget går for 3mill, men de mener gjennomsnittelig salgspris er litt over 2 mill. men de regner inn(eller heter det trekker fra) fellesgjelden kanskje? skjønner ikke helt. ja, uansett, da kommer jeg akkurat ikke under 50% lån...og må ta til takke med en noe høyere rente. Anonymkode: b52f9...ac7 Du kan sende inn takst. Anonymkode: 50540...3f9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #31 Skrevet 25. mars 2023 Bruker Bulder Bank. Har en belåningsgrad på 40 %, så jeg får laveste rente. Fint å slippe termingebyr. Anonymkode: ec413...ad4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #32 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De vil ikke ha meg. Boliglån på under 1.2, salgsverdi på minst 1.8, jeg har tjent godt over en halv mill de siste 8 årene, men inntekten min er for lav (430.000 uten overtid) Om jeg aldri hadde fått jobbe overtid plutselig, hadde jeg tatt meg en ekstrajobb. Men slikt tar de ikke med i noe beregning. Anonymkode: 679f3...67c Hadde også samme problem. Fikk ikke flyttet over lånet, selv om samlet inntekt er over 1 mill. Og vi har betalt ned 300 000 av lånet på to år. 😅 Anonymkode: 5c314...f94
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #33 Skrevet 26. mars 2023 Bulder er for "eliten" som bor i de store byene. De tilbyr ikke lån til de som bor i distriktene. Anonymkode: bed62...f6c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #34 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bulder er for "eliten" som bor i de store byene. De tilbyr ikke lån til de som bor i distriktene. Anonymkode: bed62...f6c Tvilsomt. Jeg har boliglånet mitt hos Bulder bank, og er også uføretrygdet. Anonymkode: a623e...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #35 Skrevet 28. mars 2023 Dere som har byttet til bulder nylig, var det noe stress å skifte med tanke på nye pantedokumenter, oppgjøret med forrige bank osv? Jeg registrerte meg som kunde og gikk gjennom lånesøknaden hvor de hentet alle opplysninger om lønn og lån fra altinn, og jeg fikk tilslutt tilbud om lån. Men har ikke gått videre til å bekrefte enda. Er det bare å gjøre det, og så går alt av seg selv? Hva kom gebyrene på? Det står 440kr for BRL-leilighet, men vet ikke om dette er det eneste som må betales eller om det kommer noe annet i tillegg Anonymkode: cf9d6...9f0
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #36 Skrevet 28. mars 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som har byttet til bulder nylig, var det noe stress å skifte med tanke på nye pantedokumenter, oppgjøret med forrige bank osv? Jeg registrerte meg som kunde og gikk gjennom lånesøknaden hvor de hentet alle opplysninger om lønn og lån fra altinn, og jeg fikk tilslutt tilbud om lån. Men har ikke gått videre til å bekrefte enda. Er det bare å gjøre det, og så går alt av seg selv? Hva kom gebyrene på? Det står 440kr for BRL-leilighet, men vet ikke om dette er det eneste som må betales eller om det kommer noe annet i tillegg Anonymkode: cf9d6...9f0 Det var null stress. Alt gikk av seg selv, måtte bare signere med BankID. Gebyret husker jeg ikke, men det var minimalt. Så 440 kroner høres rett ut. Anonymkode: 12f85...47d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #37 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som har byttet til bulder nylig, var det noe stress å skifte med tanke på nye pantedokumenter, oppgjøret med forrige bank osv? Jeg registrerte meg som kunde og gikk gjennom lånesøknaden hvor de hentet alle opplysninger om lønn og lån fra altinn, og jeg fikk tilslutt tilbud om lån. Men har ikke gått videre til å bekrefte enda. Er det bare å gjøre det, og så går alt av seg selv? Hva kom gebyrene på? Det står 440kr for BRL-leilighet, men vet ikke om dette er det eneste som må betales eller om det kommer noe annet i tillegg Anonymkode: cf9d6...9f0 Bulder Bank tok seg av hele prosessen etter at jeg bekreftet/signerte og holdt meg oppdatert underveis i prosessen i appen. Det var utrolig lettvint. Jeg husker ikke om jeg måtte signere noe underveis utover tinglysing, men det gikk i alle fall helt smertefritt for seg og veldig raskt! Jeg fikk kun tinglysingsgebyr på 500 og noe (selveier), der skiller jo også BB seg ut fra andre banker ved at det ikke er noe etableringsgebyr. Små dette gebyret er det eneste man betaler. Alt i alt veldig fornøyd med veldig enkel, rask og billig løsning. Anonymkode: 50540...3f9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #38 Skrevet 28. mars 2023 Jeg lurer også veldig på å bytte nå som renten har steget så mye. De fleste jeg ser på nett virker positive til å ha byttet, men jeg hater sånne bankting. Ang. tinglysingsgebyret kan man i følge denne posten verve hverandre for å få tilbake tinglysingsgebyret. Anonymkode: ece84...7dd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #39 Skrevet 29. mars 2023 Jeg har også alltid "hatet sånne bankting", men økonomien min har blitt så mye bedre etter at jeg byttet bank og i samme slengen gjennomgikk forsikringer, strømavtaler etc. Det er bare JUST DO IT. Jeg har betalt alt for høy rente i alle år, det er bare dumt. Anonymkode: 50540...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #40 Skrevet 29. mars 2023 Jeg har sendt lånesøknad nå, så får vi se hvordan det blir videre. Det tinglysingsgebyret sparer seg inn etter bare 2 mnd hvis det er 440kr jeg må betale Anonymkode: cf9d6...9f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå