AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Sikkert flere tråder om dette,men.... Kom med tips om billige middager. Trenger litt inspirasjon.... Anonymkode: c2367...35f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Hjemmelagd tomatsuppe eller blomkålsuppe, pytt i panne, fiskepinner, fiskegrateng, pot vegetar pasta, omelett (gjerne med skinke), bakt potet med digg tilbehør (feks. mais, ost, bacon og kryddersmør). Anonymkode: 929bc...d86 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Hamstret litt diverse Toro-poser da Rema hadde Cræzy Dæys forrige uke. Blir mange billige (men veldig enkle) middager ut av det. Anonymkode: 535a0...b5d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Med billige regner jeg med at du mener billig per næring, ikke bare billig. Skal du bare ha billig, så er det jo bare å lage halv porsjon og ikke bli mett. Mye animalsk er faktisk billig per næring og så metter det bra. Soya, bønner, linser og sånt er faktisk ikke billig per næring. Så hvis du kutter ut kjøtt og erstatter med bønner, så er det et ekstremt dumt valg. Liste over billige ingredienser i dette innlegget: Egg er den billigste ingrediensen. Etterfulgt av storfelever, kyllingklubber, kyllingvinger, svineknoke, melk, sommerskinke, nakkekoteletter, kjøttdeig, kyllingfilet. Så kommer grønnsaker, frukt, nøtter, belgfrukter osv. Altså animalsk er billig og planter er dyrt når du ser på næringen den gir. Min favoritt billig-mat er omelett. Jeg lager tykk omelett i ildfast form i ovnen. Putter diverse rester oppi. 150 grader i ca 90 minutter. Siden det ikke er grillvær enda, så "griller" jeg koteletter i ovnen. Med det tilbehøret man ønsker. Jeg liker dem best slik de er med litt saus. Anonymkode: 76727...e0c 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hamstret litt diverse Toro-poser da Rema hadde Cræzy Dæys forrige uke. Blir mange billige (men veldig enkle) middager ut av det. Anonymkode: 535a0...b5d Blir du mett av de Toro posene? Anonymkode: 0e40a...316
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 Wok av strimlet gulrot, kål, evt. andre grønnsaksrester, østerssaus og soyasaus eller søt chillisaus + det du måtte ha av kjøttrester(kylling, pølse, kjøttdeig, mye passer) Løksuppe med gammelt brød og osteskalker(jeg kutter de i terninger og fryser de). Kikerter i tomatsaus med løk, paprika, gulrot + evt. noe kjøtt Chilli con/sin carne Linsegryte Kremet brokkolisalat med hvite bønner og rødløk Ris og bulgur er også billig tilbehør Anonymkode: acf5d...0fc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Frossen laupskausblanding er billig. Dette kan du lage mye forskjellig av - (grønnsaks)suppe, pytt i panne, omelett. Rester av kjøtt, fisk og andre grønnsaker kan brukes i. Anonymkode: f6b00...3e2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blir du mett av de Toro posene? Anonymkode: 0e40a...316 Jeg blir det, ja. Men skjønner godt at ikke alle serpå det som en fullverdig middag 😉 Anonymkode: 535a0...b5d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #9 Skrevet 20. mars 2023 Takk for svar! Egg er jo veldig anvendelig og sunt,godt tips! Og mange andre gode tips her også! Også er det jo lurt å bruke billigmerker der man kan,og der de smaker greit. Det har jeg tenkt til å bli flinkere til,dette er ikke tiden for å være matsnobb! 😄 Anonymkode: c2367...35f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Egg er jo veldig anvendelig og sunt,godt tips! Og mange andre gode tips her også! Også er det jo lurt å bruke billigmerker der man kan,og der de smaker greit. Det har jeg tenkt til å bli flinkere til,dette er ikke tiden for å være matsnobb! 😄 Anonymkode: c2367...35f Ja, et tips her hvis du har mulighet til det, er å kjøpe brett med egg hos bonde. Jeg kjøper et brett med ekstra store egg (ofte doble plommer) for 60 kr. Anonymkode: 76727...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 Ris med dal. Finnes mange dal-oppskrifter på nettet. Jeg overlevde på det lenge da jeg var blakk. Anonymkode: 28cd2...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 Jeg kjøper store forpakninger med belgfrukter og ulike typer ris,korn og gryn,buljong,krydder,currypastes,ferske grønnsaker osv på internasjonale grønnsaksbutikker og noen eksempler på middager •Indisk daal med villris •Chili sin carne med bulgur •Linse og grønnsaksbolognese •Tomatsuppe og linsepannekaker •Falafelrull med hummus og grønnsaker •Chana masala med kokosris •Kikert og Grønnsakscurry med couscous •Burgere lagd med ulike typer belgfrukter,grønnsaker,korn/gryn,mel og krydder •Gulrot,linse og ingefærsuppe med byggryn og brød •Blomkål og smørbønnesuppe kokt på kokosmelk med quiona og hjemmelagde krutonger •Restepanner Anonymkode: cfefa...402 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 Stekt ris. Du trenger amerikansk grønnsaksblanding, egg, løk, kjøttdeig/kylling/biffkjøtt/reker, soyasaus og evt foretrukket krydder. Tomatsuppe med egg og makaroni, blomkålsuppe med bacon, lapskaus med pølse, risgrøt, pannekaker med bacon/syltetøy/sukker. Generelt er poteter og gulrot billig. Kjøp grønnsaker etter sesong og tilbud. Funker fint med det som finnes av tilbud av kjøtt/fisk/farse. Anonymkode: f4027...09e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå