Tule Skrevet 30. desember 2005 #1 Skrevet 30. desember 2005 hei jeg vet ikke om noen husker denne tråden jeg la inn men her er den http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=144082&hl= for en stund siden i slutten av november leste jeg at denne moren er pågrepet, det må vere henne det ser slik ut i notisen, hun er pågrepet i york og hun har vert etterlyst i politiet og interpol og schengen, jeg så det i en papir avis sa jeg kan ikke linke til det her det er uansett bra at hun er funne og at barnet er kommet tilbake jeg lurer på hva denne moren tenker med og va slags oppvekt hun hadde tenkt til barnet nå kan det i vhertfall vere her og fa ga pa skole slik det skal jeg haper slekten ble lang i trynet jeg lurer på vordan det har det nå haper det har det bra med far hilsen
Gjest Pecado Skrevet 30. desember 2005 #2 Skrevet 30. desember 2005 Kan hende barnet hadde det bra med mor og. Samt at hun hadde en god grunn til å gjøre som hun gjorde. Men ikke vet jeg hvilken sak det er snakk om, og ikke egentlig hva du vil diskutere heller.
Tule Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2005 hei hvis du gar på linken så far du fram den forrige tråden og der er den en link til en artikkel om denne saken, en mor etter og ha trenert samver med far mistet omsorgen til far og saken gikk mener jeg helt til høyesterett, moren mente fortsatt at faren hadde misbrukt datteren til tros for at dette var blitt henlakt på intet straffbart forhold funnet bevist, og kiddnappet datteren og rømte til utlandet det tok flere måneder før hun ble etterlyst, familien utaltet at han aldri skulle fa se datteren igjen na er hun heldigvis pagrepet det jeg egentlig mente var og informere folk vis di lurte på va som hadde skjedd og vite om di viste noe mener du at et barn kan ha det fint pa stadig flukt med mor er det greit og kiddnappe barn fordi man er uening hilsen
Gjest Pecado Skrevet 30. desember 2005 #4 Skrevet 30. desember 2005 Om jeg mener det er greit. Både og. I noen situasjoner der man vet man har rett, men stanger hodet mot veggen så ja. Dersom jeg viste (og da mener jeg viste) at far misbrukte barnet, men ingen ville høre på meg så hadde jeg nok gjort det samme. Og jeg tror nok barnet har det bedre med mor på rømmen enn sammen med en far som misbruker. Å den andre siden av saken er det ikke rett av en mor å kidnappe sitt eget barn bare fordi hun vil, eller fordi hun misliker far. Hvem barnet vil ha det best hos da, er vel den med mest trygghet. Og det vil vel være far da som har ett stabilt hjem. Men bare så dette er sagt, dette gjelder ikke den saken du refererer til, kun svar på dine spørsmål.
Far til 2 Skrevet 30. desember 2005 #5 Skrevet 30. desember 2005 Jeg gikk tilbake til diskusjonen du referer til Tule, og oppdaget at INGEN (utenom superlammet og en gjest) tok avstand fra en slik kidnapping som denne moren hadde gjennomført. Isteden ble debatten ført inn på tema som barnevern og andre ting. Det jeg forsøker å si er at med så mange kvinner som leser og debaterer innlegg på dette forumet, er det skremmende få som tar avstand fra kidnappingen. Noen insinuerer til og med at det kan være grunn til slike handlinger og at det med bakgrunn i en slik teori skal være akseptert, - uavhengig av hva som har kommet frem i domstolen. Hadde en mann gjort det samme hadde det sansynligvis vært mye større reaksjoner. At det blir en viss vridning i holdningene i slike saker som har så sterke tradisjoner basert på kjønn kan jeg forstå. Og vi menn har sikkert noe av det samme i forum der vi treffes. Men jeg har ikke sett en tilsvarende sak med så liten vilje til å fordømme handlingen. Betyr dette at det er fritt frem for begge kjønn å ta seg til rette ?
Tule Skrevet 2. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2006 hei til far til 2 dette med og ta seg til rette, det har jo nesten i perioder vert mote og kiddnappe det var jo og fedreorganisjasjoner som opfordret fedre som var jindreti samver og kiddnappe barna sine, men det løser ingen ting bare utsetter problemet når det gjelder kvinnelige holkldninger som kommer det kanskje litt av at det ofte er flere pedofile blant menn en kvinner til pecado jeg er enig med ressonemanget dit mener ut i fra det atr det moren gjorde er feil jeg mener og huske at saken ble henlagt fordi di ikke kunne bevise at noe strafbart hadde skjedd det hadde vert noe annet om di ikke hadde kunnet bevise at faren var skyldige i forholdet unsett sa mener jeg hun burde ha funnet en annen løsning et barn kan ikke vokse opp pa flukt vi ma ogsa huske pa at denne moren hadde mistet omsorgen det skal svert m\ye til for og frata en mor omsorgen sa det kan vel henne det er noe med henne det kan vel henne at det er pastander og og nar det er foreldrene hennes burde vi vel kanskje diskutere vor lojale di burde vere mot sit eget barn, her har di slukt alt hun har sakt med hud og hår. når det gjelder vare egne barn bør vi vere sa støttende eller bør vi vere lit kritiske hilsen
Gjest Pecado Skrevet 2. januar 2006 #7 Skrevet 2. januar 2006 Som sagt kommenterte jeg ikke saken, bare litt løst rundt.
Helene Skrevet 2. januar 2006 #8 Skrevet 2. januar 2006 (endret) Kan hende barnet hadde det bra med mor og. Samt at hun hadde en god grunn til å gjøre som hun gjorde. ← Det finnes former for overgrep som ikke setter merker på kroppen fysisk. Jeg vet faktisk noe om hva det kan gjøre med deg psykisk. Enig med sitat over. Vi har også bare hørt 1 side av saken her i media. Synes det er tullete å ha bastante meninger om ting når en ikke har alle fakta på bordet. Dette gjelder også de 90 % av sakene hvor barn er kidnappet av far. Og ja, Far til 2, jeg tar ikke øyeblikkelig avstand fra kidnapping av sine barn. Se: kraftig uenig med deg! Endret 2. januar 2006 av Helene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå