AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Hei. Har et problem, jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med. Har en kjæreste jeg er utrolig glad i, vi har vært sammen i over åtte år. Litt avstandsforhold fra og til, men i fjor flyttet vi sammen for godt (tror jeg?!). Problemet er bare at vi har så utrolig forskjellig sexlyst. Jeg føler aldri på lyst overhodet, synes det er et eneste stort ork og det er rett og slett ikke av interesse for meg. Synes det er koselig å ligge inntil hverandre, men nei takk til mer.. Han skal helst ha sex hver dag og jeg vet ikke hvor lenge jeg orker dette. Vi har snakket om det, men virker umulig å møtes på midten, han bare måå ha det hver dag, jeg skjønner seriøst ikke hvor fyren får energien fra. Eller om det er noe galt med meg, som ikke bryr meg overhodet. Har mange andre interesser og er veldig aktiv ellers. Hjelp?! Anonymkode: 22cc6...a4d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Da er han dårlig i senga. Finn deg en bedre og du skal se sexlysten skyter i taket Anonymkode: f89cd...974 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Nei, ingen MÅ ha sex hver dag. Men dere er nok helst for forskjellige.. Anonymkode: c924c...f93 10 2
Bombasi Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 (endret) Han vil ha, men du vil ikke ha, likevel er det du som må føye deg? Det hørtes ufattelig usunt ut både med tanke på forholdet og deg. Synes det er rart, og godt gjort, at dere har vært sammen i 8 år! Altså ærlig talt så burde mannen din vise mer respekt og forståelse for deg og dine interesser og problemer. Hvis han ikke klarer å møtes noenlunde på midten når det er det du foreslår så bør du seriøst vurdere hele forholdet. Dere er dere, ikke han. Forholdet er ikke hans egoløp. Og han kan alltids løse sin "frustrasjon" med å ta seg en runk i ny og ned. Synes pokker meg ikke synd på han heller for det! For øvrig er det ingenting galt med deg, og det er verdt å merke seg at kanskje du får opp sexlysten hvis du treffer en du virkelig har lyst på. Noen ganger så kan det være så enkelt at du ikke tenner skikkelig på han, selv om du har lyst til å tenne på han. Vilje og lyst er ikke alltid i sync. Endret 20. mars 2023 av Bombasi 4 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er han dårlig i senga. Finn deg en bedre og du skal se sexlysten skyter i taket Anonymkode: f89cd...974 nei, han er faktisk helt utrolig god! Ikke at jeg har så mye erfaring med forskjellige, men han gjør virkelig alt for meg, og jeg har ikke noe problem med å komme flere ganger om jeg vil. Problemet er bare at jeg ikke føler jeg har noe ork, vil heller gjøre andre ting, som en joggetur... Og føler meg så slem Bombasi skrev (1 minutt siden): Han vil ha, men du vil ikke ha, likevel er det du som må føye deg? Det hørtes ufattelig usunt ut både med tanke på forholdet og deg. Synes det er rart, og godt gjort, at dere har vært sammen i 8 år! Ja, det har jo i blant følt til at jeg føler mine grenser har blitt gått over, og fått meg til å gå noen runder rundt forholdet.. Men så er det jo mitt problem at jeg alltid føyer meg til slutt, det må jeg jobbe med. Anonymkode: 22cc6...a4d
Bombasi Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det har jo i blant følt til at jeg føler mine grenser har blitt gått over, og fått meg til å gå noen runder rundt forholdet.. Men så er det jo mitt problem at jeg alltid føyer meg til slutt, det må jeg jobbe med. Anonymkode: 22cc6...a4d Ja vettu hva. Sett ned foten. Dette må du ikke godta hvis det ikke er det du vil. Og det er ikke synd på han! 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Da må du åpne forholdet eller fortsette plikt sexen. Anonymkode: 6a5e5...606 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 Sett ned foten. Du er ikke ei puledokke, dine følelser er like mye verdt som hans! Og du bestemmer over din kropp!! Anonymkode: 7e029...9e3 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #9 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sett ned foten. Du er ikke ei puledokke, dine følelser er like mye verdt som hans! Og du bestemmer over din kropp!! Anonymkode: 7e029...9e3 Det er akkurat det jeg har følt meg som ofte! Dog føler jeg meg bare så dritt, hvorfor har jeg ikke lyst? Jeg har aldri lyst til å ta på meg selv e.l. når jeg er alene heller, så er ikke noe med han, tror jeg. Anonymkode: 22cc6...a4d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 Var du ærlig med ham på forhånd om at du ikke har sexlyst? Uansett, har du sjekket at det ikke er noe hormonelt feil med deg? Noen kan f.eks. miste sexlyst av å gå på hormonpreparater eller hormonprevensjon, og hos andre kan det være annen sykdom som gjør at man mister lysten. Siden du kan få flere orgasmer så virker det jo ikke som om du er aseksuell heller. Har du opplevd noe negativt rundt sex tidligere? Jeg tror det er for mye å forvente at han skal leve uten sex. Samtidig bør ikke du ha sex hvis du ikke har lyst til det, for det er skadelig både for deg og forholdet. Finner dere ikke ut av det bør dere nok ikke være sammen, hvis han og du ikke vil være fornøyd med å ha et åpent forhold, da, hvor han kan ha sex med andre enn deg. Anonymkode: 31c28...adb 2 4
visp Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 Jeg skjønner at du er veldig glad i han, men åtte år uten å få tilfredsstilt en seksuell lyst med partner? Jeg hadde nok klikka. Jeg hadde aldri blitt med en som ikke visste hva seksuell lyst var, og jeg forstår deg også. Du vet ikke hva det innebærer og tenker at dere har det fint som det er. Men her er det kanskje å innse at forskjellen blir for stor? 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #12 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var du ærlig med ham på forhånd om at du ikke har sexlyst? Uansett, har du sjekket at det ikke er noe hormonelt feil med deg? Noen kan f.eks. miste sexlyst av å gå på hormonpreparater eller hormonprevensjon, og hos andre kan det være annen sykdom som gjør at man mister lysten. Siden du kan få flere orgasmer så virker det jo ikke som om du er aseksuell heller. Har du opplevd noe negativt rundt sex tidligere? Jeg tror det er for mye å forvente at han skal leve uten sex. Samtidig bør ikke du ha sex hvis du ikke har lyst til det, for det er skadelig både for deg og forholdet. Finner dere ikke ut av det bør dere nok ikke være sammen, hvis han og du ikke vil være fornøyd med å ha et åpent forhold, da, hvor han kan ha sex med andre enn deg. Anonymkode: 31c28...adb Det rare er at jeg var ikke slik i begynnelsen, kanskje de 1-2 første årene av forholdet vårt, da var jeg helt vill. Og sexen var mye dårligere, kom nesten aldri. Går ikke på noen prevensjon, og er relativt fysisk frisk.. Ikke annet enn det at jeg har opplevd å ikke bli hørt på nei noen ganger. Så har nok følt at det har tæret litt på meg og ikke vært så sunt alltid. Og mener egentlig ikke at han skal leve uten, men synes det er så slitsomt med hver dag, tror heller jeg er en en gang i uka-jente. Anonymkode: 22cc6...a4d
Maleficenta Skrevet 20. mars 2023 #13 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da er han dårlig i senga. Finn deg en bedre og du skal se sexlysten skyter i taket Anonymkode: f89cd...974 evt er hun aseksuell 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 visp skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner at du er veldig glad i han, men åtte år uten å få tilfredsstilt en seksuell lyst med partner? Jeg hadde nok klikka. Jeg hadde aldri blitt med en som ikke visste hva seksuell lyst var, og jeg forstår deg også. Du vet ikke hva det innebærer og tenker at dere har det fint som det er. Men her er det kanskje å innse at forskjellen blir for stor? Hallo, har du lest innlegget? Hun sier jo mer eller mindre at hun tvinger seg til sex hver dag, ikke at de har gått uten sex i 8 år .. 🙈 TS, her må dere komme frem til et kompromiss, det er helt urealistisk å forvente sex hver eneste dag, med mindre man er stormforelsket. Jeg hadde IKKE orket det! Anonymkode: 32d53...ce8 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Skrevet 20. mars 2023 Avslutt forholdet og la mannen finne seg ei som liker sex og som har samme behovet som han. Du bør se etter en aseksuell mann som heller vil ligge i skje og holde hender Anonymkode: 5f907...e45 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #16 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det rare er at jeg var ikke slik i begynnelsen, kanskje de 1-2 første årene av forholdet vårt, da var jeg helt vill. Og sexen var mye dårligere, kom nesten aldri. Går ikke på noen prevensjon, og er relativt fysisk frisk.. Ikke annet enn det at jeg har opplevd å ikke bli hørt på nei noen ganger. Så har nok følt at det har tæret litt på meg og ikke vært så sunt alltid. Og mener egentlig ikke at han skal leve uten, men synes det er så slitsomt med hver dag, tror heller jeg er en en gang i uka-jente. Anonymkode: 22cc6...a4d Jeg er en 3- 4 dager i uka jente. Det var jeg i mitt tidligere forhold også, til jeg hadde sex jeg ikke ønsket noen ganger for nye. Da ble jeg en orker ikke sex- jente jeg også. Etter rundt 3 år. Det forholdet tok slutt, og jeg traff en flott mann etterhvert. En mann som er veldig opptatt av at jeg skal nyte sex også, og aldri ha sex jeg ikke ønsker. Så vi holdt på som kaniner en stund, og så gikk jeg tilbake til det som tydeligvis er mitt normalbehov (når jeg ikke er forelsket, og heller ikke blir presset til sex jeg ikke ønsker.) Med denne mannen har jeg vært en 3- 4 dager i uka jente i snart 20 år. Aldri en orker ikke sex- jente på 20 år med ham. Pliktsex! Det ødelegger så mye! Anonymkode: a11c7...d56 11
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #17 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det rare er at jeg var ikke slik i begynnelsen, kanskje de 1-2 første årene av forholdet vårt, da var jeg helt vill. Og sexen var mye dårligere, kom nesten aldri. Går ikke på noen prevensjon, og er relativt fysisk frisk.. Ikke annet enn det at jeg har opplevd å ikke bli hørt på nei noen ganger. Så har nok følt at det har tæret litt på meg og ikke vært så sunt alltid. Og mener egentlig ikke at han skal leve uten, men synes det er så slitsomt med hver dag, tror heller jeg er en en gang i uka-jente. Anonymkode: 22cc6...a4d Om det er han som ikke har hørt på ditt nei, da har dere jo et stort problem. Det kan løses om dere vil, men da må dere i parterapi, tror jeg. Du har jo sexlyst, men det er en grunn til at du ikke vil ha sex med ham. Jeg har alltid vært veldig tydelig på mine grenser når det kommer til sex, og har heldigvis også av partnere alltid blitt respektert på det. Hadde en partner ikke respektert et nei, da hadde jeg avsluttet forholdet der og da, og mest trolig anmeldt, så alvorlig er det faktisk. Jeg ville nok ikke fått lyst på den mannen igjen. Så om det at han ikke resepkterte ditt nei for rundt seks år siden antar jeg det er kroppen din som forteller deg det du ikke har villet innrømme så lenge dere har hatt et distanseforhold. Nå som dere bor sammen kommer det opp til overflaten. Snakk sammen og gå i parterapi, om det er dette som er årsaken, og han ikke normalt gjør dette, så kan det kanskje repareres, om begge to er villige. Anonymkode: 31c28...adb 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #18 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): nei, han er faktisk helt utrolig god! Ikke at jeg har så mye erfaring med forskjellige, men han gjør virkelig alt for meg, og jeg har ikke noe problem med å komme flere ganger om jeg vil. Problemet er bare at jeg ikke føler jeg har noe ork, vil heller gjøre andre ting, som en joggetur... Og føler meg så slem Ja, det har jo i blant følt til at jeg føler mine grenser har blitt gått over, og fått meg til å gå noen runder rundt forholdet.. Men så er det jo mitt problem at jeg alltid føyer meg til slutt, det må jeg jobbe med. Anonymkode: 22cc6...a4d Hahah, sorry at jeg ler, men jeg kan relatere til å ofte tenke at jeg heller hadde hatt lyst å bruke den energien på en joggetur eller en styrkeøkt! Det ER nemlig ofte litt ork med sex, selv om man får orgasme og blablabla. Maleficenta skrev (27 minutter siden): evt er hun aseksuell Man er virkelig ikke aseksuell om man ikke orker sex hver dag, 7 dager i uka, og om man presses til det over tid er det ikke rart om man ender opp med å aldri ha lyst. Anonymkode: 45066...730 1 3
Hippogriff Skrevet 20. mars 2023 #19 Skrevet 20. mars 2023 Bombasi skrev (1 time siden): Han vil ha, men du vil ikke ha, likevel er det du som må føye deg? Det hørtes ufattelig usunt ut både med tanke på forholdet og deg. Synes det er rart, og godt gjort, at dere har vært sammen i 8 år! Altså ærlig talt så burde mannen din vise mer respekt og forståelse for deg og dine interesser og problemer. Hvis han ikke klarer å møtes noenlunde på midten når det er det du foreslår så bør du seriøst vurdere hele forholdet. Dere er dere, ikke han. Forholdet er ikke hans egoløp. Og han kan alltids løse sin "frustrasjon" med å ta seg en runk i ny og ned. Synes pokker meg ikke synd på han heller for det! For øvrig er det ingenting galt med deg, og det er verdt å merke seg at kanskje du får opp sexlysten hvis du treffer en du virkelig har lyst på. Noen ganger så kan det være så enkelt at du ikke tenner skikkelig på han, selv om du har lyst til å tenne på han. Vilje og lyst er ikke alltid i sync. Jeg tenker vel heller at det ikke nødvendigvis er noe galt med noen av dem. De har bare veldig forskjellig lystnivå. Må innrømme at jeg har mye sympati for ham, selvfølgelig er det frustrerende for begge parter når det blir så stor forskjell. 3
Maleficenta Skrevet 20. mars 2023 #20 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hahah, sorry at jeg ler, men jeg kan relatere til å ofte tenke at jeg heller hadde hatt lyst å bruke den energien på en joggetur eller en styrkeøkt! Det ER nemlig ofte litt ork med sex, selv om man får orgasme og blablabla. Man er virkelig ikke aseksuell om man ikke orker sex hver dag, 7 dager i uka, og om man presses til det over tid er det ikke rart om man ender opp med å aldri ha lyst. Anonymkode: 45066...730 slik jeg leser ts høres det ut som har det helt fint uten sex... sånn i det hele tatt. Når det er sagt er det kanskje ikke rart hun mister interessen når han nager om sex hver eneste dag og nekter å møte henne på midten. Ingen single må ha sex hver dag. Hvorfor er dette plutselig noe man er avhengig av å få hver dag i et forhold liksom. Er turnoff ned folk som mener sex er noe de har krav på. 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå