AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Har noen erfaring med å gå over til kornfri kattemat når det kommer til metthetsfølelse hos katten? Har katten din virket mer eller mindre sulten ved et slikt bytte? Jeg porsjonerer ut maten 4 ganger daglig. Skulle gjerne hatt fri tilgang, men som mange med steriliserte katter vet så blir overvekt lett et problem, spesielt på høsten og vinteren. Har god erfaring med mat fra Royal Canin med høyt fiberinnhold, det tolereres godt, likes godt og ser ut til å gi ok metthetsfølelse og lite "tigging", men tenker nå å prøve ut kattemat med mer kjøtt, men vil svært gjerne ha andres erfaringer først Anonymkode: 0a768...ebc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Merket ingen forskjell. Jeg brukte først purina på katten min. For det var det hun var vant til. Men etter å ha lest meg opp på kattefor så fant jeg ut at det ikke var riktig i det hele tatt. De skal ha 80% proteiner. Og selvsagt ikke noe korn. Kjøpte en svær sekk med katteforet «applaws». Katten min liker det godt. I tillegg får hun kokt fisk og kylling og reker innimellom. For som er populære feks Royal canin er bare drit. Når katter blir feilernært så får de nyre og stoffskifteproblemer. Det gjorde min forrige katt som gikk på Royal canin, anbefalt av veterinær, som selvsagt også solgte dette foret.. veterinærer går på foredrag og lærer om for sponset av feks hills eller Royal canin. Det er så sykt hele greiene.. kan anbefale applaws fordi katten din vil like det, og fordi det er bra for henne. Og i tillegg er det ikke så dyrt. 519 kr for 7,5 kg. er mange andre merker som er kornfri og også høy på protein, men mange er svært dyr. Anonymkode: d5df1...521 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Vil også si at du ikke trenger å porsjonere ut til katten din. En katt regulerer selv. Er bare å ha mat i skolen hele tiden. Anonymkode: d5df1...521
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Og er hun overvektig så har de også for tilpasset «lite aktive» katter. Anonymkode: d5df1...521
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil også si at du ikke trenger å porsjonere ut til katten din. En katt regulerer selv. Er bare å ha mat i skolen hele tiden. Anonymkode: d5df1...521 Jeg føler ikke min klarer dette, men om hun klarer det med et proteinrikt for kan jo tenkes. Anonymkode: 0a768...ebc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Merket ingen forskjell. Jeg brukte først purina på katten min. For det var det hun var vant til. Men etter å ha lest meg opp på kattefor så fant jeg ut at det ikke var riktig i det hele tatt. De skal ha 80% proteiner. Og selvsagt ikke noe korn. Kjøpte en svær sekk med katteforet «applaws». Katten min liker det godt. I tillegg får hun kokt fisk og kylling og reker innimellom. For som er populære feks Royal canin er bare drit. Når katter blir feilernært så får de nyre og stoffskifteproblemer. Det gjorde min forrige katt som gikk på Royal canin, anbefalt av veterinær, som selvsagt også solgte dette foret.. veterinærer går på foredrag og lærer om for sponset av feks hills eller Royal canin. Det er så sykt hele greiene.. kan anbefale applaws fordi katten din vil like det, og fordi det er bra for henne. Og i tillegg er det ikke så dyrt. 519 kr for 7,5 kg. er mange andre merker som er kornfri og også høy på protein, men mange er svært dyr. Anonymkode: d5df1...521 Takk for svar. Har tenkt til å teste ut et for fra et merke som heter Nutrima. Anonymkode: 0a768...ebc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Vi har hatt nutrima, fornøyd med det, men nå har vi gått over til appetitt kattefor siden det er et norskprodusert merke. Nutrima virket mer fet og oljete. Mulig katten spiste mindre av det, men jeg har ikke helt oversikt. Anonymkode: b29b7...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 Jeg gir kattene mine rått kjøtt, og de er helt klart mette mye lenger enn de kattene som jeg har sett som har fått vanlig kattemat. Alle tre er kastrerte, over ti år gamle, og ingen av dem er overvektige. Anonymkode: 1bfc0...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 Noen som vet om typisk grain free food mangler andre essensielle ting som katter trenger? Anonymkode: 0a768...ebc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 Katter skal ikke ha korn. Anonymkode: 93802...fc4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 En av mine raste ned i vekt på kornfritt, såpass at veterinæren anbefalte meg bytte tilbake til Royal Canin light weight. De andre to gikk også ned en del. Men tror kanskje jeg har klart finne en type som kan passe dem nå, vigor & sage sterilised. Med alle andre typer så nekter de spise. Anonymkode: 4e9d7...bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå