Gå til innhold

Dyrke mynt (urter)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan jeg bruke til å dyrke urter i? Skal dyrke første gangen så kan ikke mye om det. Har ikke hage må bli innendørs. Har en potte på 21 cm men det er vel til planter

Anonymkode: e0621...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva kan jeg bruke til å dyrke urter i? Skal dyrke første gangen så kan ikke mye om det. Har ikke hage må bli innendørs. Har en potte på 21 cm men det er vel til planter

Urter er også planter. :)  De fleste potter funker fint, så lenge de har dreneringshull i bunnen. Og om mynte trives fyller den gladelig hele 21 cm-potta. (Det er ganske herlig å kjenne duften av mynte når du stryker hånden forsiktig over en sånn stor plante.) 

Anonymkode: f9444...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mynte trives  all slags jord. Hold den unna plenen din, den vil ta over jorda og aldri forsvinne. Planter du den i potte, vil du se at den raskt flytter til kantene og midten blir tom. Hvis du har den i bed, vil den kjapt fylle opp hele bedet. Mynte er umulig å bli kvitt. Den varer i opptil 100 år om ikke mer. Dine tippoldebarn kommer til å drikke mohito mens de forbanner deg!

Det beste er et lite bed som du holder av til urter. Lykke til! Jeg har masse Mynte og elsker det!

Anonymkode: 0609e...411

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mynte trives  all slags jord. Hold den unna plenen din, den vil ta over jorda og aldri forsvinne. Planter du den i potte, vil du se at den raskt flytter til kantene og midten blir tom. Hvis du har den i bed, vil den kjapt fylle opp hele bedet. Mynte er umulig å bli kvitt. Den varer i opptil 100 år om ikke mer. Dine tippoldebarn kommer til å drikke mohito mens de forbanner deg!

Det beste er et lite bed som du holder av til urter. Lykke til! Jeg har masse Mynte og elsker det!

Får man kjøpt mynte frø? Eller må jeg bruke stiklinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

. Dine tippoldebarn kommer til å drikke mohito mens de forbanner deg!

Fantastisk innlegg 😂 har satt mynte ved hytten, dette fordi jeg leste at flått ikke er sååå begeistret for mynte-lukt, og vi har mye flått ved hytten….

jeg har kjøpt flere typer mynte-frø, sårt etter anvisning og har i alle krukker hjemme og en del på hytten 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frø funker sikkert! Jeg har brukt stikling, det funker som bare det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Frø funker sikkert! Jeg har brukt stikling, det funker som bare det.

Vi pleier å kjøpe fersk mynt i utenlandske butikker. La flere stiklinger i vannet men de døde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

https://www.gardenliving.no/search_result?keywords=mynte Har bestilt fra denne siden mange ganger, svært fornøyd! Men det kom opp enormt mange mynte-greier, jeg er ikke sikker på hva som blir riktige frø.

Anonymkode: 9ae4a...82e

Ser at det finnes forskjellig type mynte. Jeg er ute etter den typen man kjøper i utenlandske butikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...