Gå til innhold

Når noen har dette i bio: "Viktig at du er ambisiøs"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

...men selv ikke virker å være så ambisiøs, altså har helt ordinær A4 jobb, og livsstil.  

Hva er det de egentlig ser etter, og legger i ambisiøs? Har jeg en helt annen definisjon på ambisiøs?  

Når jeg tenker på ambisiøse mennesker, så tenker jeg på dem som har tusen baller i lufta samtidig, drifter for seg selv / startet eget selskap, er økonomisk trygge (eller på vei dit), og generelt har høye mål i livet. 

Anonymkode: 6ae64...6ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når en mann sier det så mener han egentlig at han vil bruke minst mulig tid med deg så du må ha en karriere og liv som opptar mye av tiden din, så han bare trenger å bruke tid med deg når det er tid for mat og sex. 

Anonymkode: 38427...763

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en annen definisjon. 

De fleste assosierer det nok med det du sier, også det jeg ville tenkt om jeg så det på en profil. 

Men selv tenker jeg at man kan være ambisiøs på ulike måter og at det handler å leve et liv i stor grad tro mot verdier og personlige ønsker, og høye mål innen sin personlige retning. 

Jeg skygger uansett unna slike krav, da jeg ofte tolker det som en "min livsstil er mer riktig enn andres" noe som ikke er attraktivt for meg, og faktisk nettopp ville være uambisiøst i mitt liv siden selvinnsikt og toleranse er svært viktige verdier for meg. 

Anonymkode: 61875...f90

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke hva folk mener med det, men jeg sveiper i hvert fall venstre på dem.

Anonymkode: 5c24f...99e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tolker "ambisiøs" som en person som jobber aktivt for å skape seg et godt liv (hva nå enn dette måtte bety for den enkelte). Uambisiøs = sitter foran TVen og spiser junk hver dag og har ikke annet innhold i livet sitt. Bruker TV og strikking for å få livet til å gå raskere slik at tiden mens man venter på å få dø går litt raskere.

Anonymkode: da98b...a28

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg matchet nettopp med noen som helst ville ha en "rock'n roll entrepenørtype", som antagelig bare er ambisiøs, med litt sukker på? 

Passiv lønnsmottaker 50

Anonymkode: b130f...039

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg matchet nettopp med noen som helst ville ha en "rock'n roll entrepenørtype", som antagelig bare er ambisiøs, med litt sukker på? 

Passiv lønnsmottaker 50

Anonymkode: b130f...039

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder meg unna slike, finnes knapt mer slitne personer enn de som er "ambisiøs".

Anonymkode: 75066...c41

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja se der. Har man begynt med jobbsøker-retorikk på Tinder også. 

Hva blir det neste? At man søker etter folk som er fremoverlent? Gud jeg hater det ordet. :D 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skriver sånt så mener de en som tjener mye. Hvis du er du har store ambisjoner om ha verden største colakorksamling så teller det ikke.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, det tok lang tid før jeg skjønte at dette ikke var om jobbannonse.. 

Det er vel kode for 'vil ikke ha naver som bor hjemme hos foreldre'? 

Men det hadde ikke tiltrukket meg. 

Anonymkode: 42edd...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det som noen som enten tenker jobb, eller generelt å ikke bli stillestående hvor man er, men alltid utvikle seg til den bedre versjonen av segselv. Det er greit å ønske det av segselv, men når man må bo med en som vil du skal stå på, høres det slitsomt ut. Beklager 😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg hadde ønsket finne ut hva det betyr. Det hørtes bare grusomt slitsomt ut å være ambisiøs kjæreste. 

Anonymkode: daa3d...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker golddigger når kvinner skriver dette, i alle fall.

Og det høres virkelig ikke ut som noe en mann kunne skrevet. Det er ikke et typisk mannekrav til en partner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ambisiøse mennesker får ofte store problemer når de skal stifte familie sammen, så jeg stusser alltid når ambisiøse mennesker ønsker seg en ambisiøs partner OG barn. Tenker på barna også, som sikkert ikke får den omsorgen og oppmerksomheten de behøver.

Men skal man ikke ha barn så er det digg med ambisiøs kjæreste slik at man får alenetid.

Bare synd det ofte foregår utroskap på business-turer og slikt. Så kanskje jeg ikke hadde ønsket det likevel.

Har en ikke-ambisiøs mann med god lønn, tenker det er det beste. 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tolker "ambisiøs" som en person som jobber aktivt for å skape seg et godt liv (hva nå enn dette måtte bety for den enkelte). Uambisiøs = sitter foran TVen og spiser junk hver dag og har ikke annet innhold i livet sitt. Bruker TV og strikking for å få livet til å gå raskere slik at tiden mens man venter på å få dø går litt raskere.

Anonymkode: da98b...a28

Dette. Gjorde faktisk litt inntrykk.

Anonymkode: c74cd...19c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tenkt at det er en person som er i overkant opptatt av yrke og status. Sikkert for å imponere venneflokken og/eller familien. Selv om de fleste menn kanskje ikke tenker slik, er det nok en del som gjerne ser at kvinnen er høyt utdannet og har et yrke deretter. Dessuten vil et statusyrke bety en lønning som bidrar til at man kan leve godt.

Anonymkode: d26b7...be0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Anonymburker said:

Jeg tenker golddigger når kvinner skriver dette, i alle fall.

Og det høres virkelig ikke ut som noe en mann kunne skrevet. Det er ikke et typisk mannekrav til en partner.

Enig med deg!

Anonymkode: 5ba76...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Blåttvann said:

To ambisiøse mennesker får ofte store problemer når de skal stifte familie sammen, så jeg stusser alltid når ambisiøse mennesker ønsker seg en ambisiøs partner OG barn. Tenker på barna også, som sikkert ikke får den omsorgen og oppmerksomheten de behøver.

Men skal man ikke ha barn så er det digg med ambisiøs kjæreste slik at man får alenetid.

Bare synd det ofte foregår utroskap på business-turer og slikt. Så kanskje jeg ikke hadde ønsket det likevel.

Har en ikke-ambisiøs mann med god lønn, tenker det er det beste. 🤣

Om man sjekker trådene her på Kvinneguiden om ambisiøse mennesker som får barn så har ingen av dem reisedøgn. Samtlige har jobber med hjemmekontor hvor de selv styre arbeidsdagen slik at de får bedre tid med familien enn folk med vanlig 8-4 jobber. 

Anonymkode: 5ba76...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...