Gå til innhold

Har dere sett den indiske barnevernsfilmen om Norge?

Pipaluk

Anbefalte innlegg

En kollega fra India hadde sett den og blitt sååå rørt over denne stakkars moren som visstnok ikke hadde gjort noe galt, og som fikk fratatt barna sine. 

Jeg har ikke sett filmen men blir provosert over hvordan fortellingen blir fremført fra de biologiske foreldrenes side.  I følge dem selv, så har de ikke gjort noe som helst galt. Barna blir tatt fra dem på grunn av at de sover i samme seng, og at barna spiser med hånden, og blir også matet med hånden.  Moren skriver under på noe hun ikke vet hva er for noe, og  svoosj, så er barna borte.

Kollegaen min er en dame som har bodd i Norge i  over tjue år. Jeg lurer på om hun er klar over hvor mye som skal til for å bli fratatt et barn i dag eller om hun bare sympatiserer med moren fordi hun er indisk.  

Bollywood-film om norsk barnevernssak drar fagfolk til kinoen | FriFagbevegelse

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skulle godt ha sett, men tror det blir retraumatiserende så jeg klarer ikke

Anonymkode: 194b0...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett filmen, men sett en del trailer og det virker jo helt sykt at man bare tar barna fordi de lever etter en indisk kultur. Men tror jeg leste saken for mange år siden og da sto det at faren var voldelig mot mor som var psykisk syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (8 minutter siden):

Ikke sett filmen, men sett en del trailer og det virker jo helt sykt at man bare tar barna fordi de lever etter en indisk kultur. Men tror jeg leste saken for mange år siden og da sto det at faren var voldelig mot mor som var psykisk syk?

Ja det handlet om vold i hjemmet og psykisk sykdom hos mor. 

at barna spiser av hånden eller sover i samme seng som foreldrene er ikke grunnlag for overtakelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessverre mye rasisme i barnevernet og andre instanser.  Ikke nødvendigvis bevisst/tilsiktet i alle tilfeller, men mye forherligelse av norsk kultur og væremåte og veldig lite forståelse for at andre lever annerledes. 

For eksempel er min afrikanske mann en super far som tar sin del av både hus og barn. Han jobber i helsevesenet og er helt fantastisk. Saksbehandler fra kommunen kommer inn uten å ha møtt oss før, dette er en sak om avlastning for barn med spesielle behov.

Det første saksbehandler klarer å lire ut av seg rettet mot far er at han må være klar over at han også må bidra, slik er det her i Norge. 

Vi ble helt satt ut. 

En venninne opplevde også noe lignende da de hadde besøk av kommunen i forbindelse med søk om hjemmetjenester. Da var de på for å ta mannen som er utlending med en gang.  Han har i årevis gjort ca 90 % hjemme pga hennes helse. Nå sliter han selv og de trenger hjelp.  

Anonymkode: 0a2be...778

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Pipaluk skrev (21 timer siden):

En kollega fra India hadde sett den og blitt sååå rørt over denne stakkars moren som visstnok ikke hadde gjort noe galt, og som fikk fratatt barna sine. 

Jeg har ikke sett filmen men blir provosert over hvordan fortellingen blir fremført fra de biologiske foreldrenes side.  I følge dem selv, så har de ikke gjort noe som helst galt. Barna blir tatt fra dem på grunn av at de sover i samme seng, og at barna spiser med hånden, og blir også matet med hånden.  Moren skriver under på noe hun ikke vet hva er for noe, og  svoosj, så er barna borte.

Kollegaen min er en dame som har bodd i Norge i  over tjue år. Jeg lurer på om hun er klar over hvor mye som skal til for å bli fratatt et barn i dag eller om hun bare sympatiserer med moren fordi hun er indisk.  

Bollywood-film om norsk barnevernssak drar fagfolk til kinoen | FriFagbevegelse

Er du seriøs? 😅

Anonymkode: a46d8...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...