Gå til innhold

Å bli tilbydt healing gratis...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har bare skjedd meg tre ganger, den siste gangen i dag. I dag var det en venninne som har begynt med "energy transfer of compassionate and unconditional love", og vil teste dette på meg da....og jeg sier bare nei. Grunnen er at jeg alltid får dårlig følelse når noen på død og liv vil "overføre energi" til andre, hvorfor vil de det? Og dessuten er jeg skeptisk til healing generelt da jeg ikke vet hvilke energier de sender. Jeg vil da ikke ha deres evt. dårlige energier?
Har noen av dere som er alternative på forumet opplevd å bli tilbydt eller prakket på dette, og hva syns dere om det?

Anonymkode: 2db24...eff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, eg tilbyr sjølv gratis healing til folk rundt meg. Men berre sjeldan, og eg prøver å forklare kva eg gjer før eg "prakkar på" nokon dette. 

Eg synst det er interessant at du har dette perspektivet, og eg vart litt bekymra no for at folk rundt meg kan føle på det samme! Så eg vil gjerne følge denne tråden og høyre kva andre meiner. 

Anonymkode: a6baf...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hmm, eg tilbyr sjølv gratis healing til folk rundt meg. Men berre sjeldan, og eg prøver å forklare kva eg gjer før eg "prakkar på" nokon dette. 

Eg synst det er interessant at du har dette perspektivet, og eg vart litt bekymra no for at folk rundt meg kan føle på det samme! Så eg vil gjerne følge denne tråden og høyre kva andre meiner. 

Blir de glad for det da? Folk reagerer jo forskjellig, ikke sikkert så mange føler det som meg. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en forferdelig uting. Ikke prakk på meg sånt bullshit.

Anonymkode: fcff0...20f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en spesiell innstilling, de vil vel bare godt når de tilbyr noe slikt? Du tar jo bare imot det du føler deg klar for, resten sier du nei, takk til. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir de glad for det da? Folk reagerer jo forskjellig, ikke sikkert så mange føler det som meg. TS

Ja, dei seier jo det, då. Og at healinga virkar på dei. Dei seier at dei blir veldig varme (gjerne i den delen av kroppen som ikkje er frisk) og at dei opplever ein god trøtthet etterpå.

Men eg kjenner, etter det du skreiv, at eg skal vere veldig forsiktig framover, med å tilby. Ynskjer ikkje at folk rundt meg føler at dei ikkje skal kunne takke nei. 

Og forresten; ang. kva energier vi sender. Eg kan berre snakke for meg sjølv, men eg overfører ingen energiar frå meg personleg. Det er vanskeleg å finne berre eit ord for kor energien kjem frå, men ein kan kalle det Universet, Naturen, Gud, Kosmos, Skaparverket eller andre begrep. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og forresten; ang. kva energier vi sender. Eg kan berre snakke for meg sjølv, men eg overfører ingen energiar frå meg personleg. Det er vanskeleg å finne berre eit ord for kor energien kjem frå, men ein kan kalle det Universet, Naturen, Gud, Kosmos, Skaparverket eller andre begrep. 

Ja jeg vet, men det går uansett gjennom den personen som sender det, og det er en person med alt det innebærer og den bagasjen de har. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de gjør det på rett måte så vil ikke deres energi overføres til deg. Du blir påvirket av andres energi når de er rundt deg uansett, og det finnes gode teknikker for å unngå - og bli kvitt disse. Så jeg hadde vært åpen for å prøve, men gjort meg kjent med "cord-cutting techniques" og energibeskyttelse først :) De fleste som har interesse for dette har ofte evner, og du kan gå glipp av mye bra! Men somsagt, les deg opp på forhånd, så er du helt trygg.

Anonymkode: 7c10d...398

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg vet, men det går uansett gjennom den personen som sender det, og det er en person med alt det innebærer og den bagasjen de har. TS

Skjønnar du er skeptisk, det er heilt naturleg. Og det hadde jo vore rarare om du var 100% "med" frå første øyeblikk.  Eg var også veldig veldig skeptisk fram til første gong eg prøvde det sjølv, og då var det nesten litt tilfeldig at eg sa ja. 

Forøvrig så kom eg no på ei som eg kjenner som også gjer healing, men ein anna type enn meg. Ho fører hendene sine over kroppen til pasienten med ca 10 cm avstand og jobbar så med å fjerne der ho kjenner spenningar. Ho vaskar alltid hendene sine rett etterpå. For å unngå at den dårlige energien som ho har fjerna frå pasienten blir med ho vidare. Så då er det motsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, dei seier jo det, då. Og at healinga virkar på dei. Dei seier at dei blir veldig varme (gjerne i den delen av kroppen som ikkje er frisk) og at dei opplever ein god trøtthet etterpå.

Men eg kjenner, etter det du skreiv, at eg skal vere veldig forsiktig framover, med å tilby. Ynskjer ikkje at folk rundt meg føler at dei ikkje skal kunne takke nei. 

Iom at energi bytter form, hvilket lager henter du energien du sender fra? Og hvordan kontrollerer du den dit den skal? Og hvordan vet du mengden energi som skal til?

Anonymkode: c7ff3...588

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei Durek

Anonymkode: ded89...715

?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Iom at energi bytter form, hvilket lager henter du energien du sender fra? Og hvordan kontrollerer du den dit den skal? Og hvordan vet du mengden energi som skal til?

Anonymkode: c7ff3...588

Eg berre gjer forebuingar og fokuserer, resten går av seg sjølv. Dit det skal og så mykje det skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er healing? Overføring av energi? Hæ

Anonymkode: 3fcd0...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er healing? Overføring av energi? Hæ

Anonymkode: 3fcd0...6c8

Healing er en fellesbetegnelse for ulike alternative behandlingsteknikker som skal muliggjøre psykisk og fysisk helbredelse uten bruk av konvensjonelle medisinske metoder, i følge Store norske leksikon

En healer kan defineres som en som har en naturlig evne til å formidle eller overføre 'livsenergi' som kan fremme en helbredelsesprosess. Healere anser at kroppen vil være i bedre stand til å helbrede seg selv når energisystemet er i balanse, og at healing bidrar til menneskets naturlige evne til å helbrede seg selv.

Det er ingen klar grense mellom sjel og kropp, disse ansees som aspekter av bevisstheten som gjensidig avspeiler og påvirker hverandre. Det finnes store energiressurser i mennesket som er bundet, men som kan frigjøres og kanaliseres fra person til person. Dette kan skje ved berøringsteknikker eller ved psykisk kraftoverføring, eventuelt kombinert med bruk av urter, krystaller, pendel og astrologiske beregninger. Individet skal med dette komme i et harmonisk forhold til helheten, derav ofte benevnt «holistisk terapi», som ikke må forveksles med tilsvarende begrep innenfor medisinsk vitenskap.

Healing kan settes inn i ulike religiøse forståelsesrammer: sjamanisme, magi, Bibelens underfortellinger, hinduismens tanker om guddomskraften i mennesket knyttet til chakra-systemet, eller den gamle kinesiske forestilling om yin og yang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...