AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Samboeren og jeg har vært sammen i 1,5 år, bodd sammen i over ett år og eier felles bolig. Ting har gått fort fordi det har føltes riktig, og fordi vi brukte en stund på å bli sammen. Vi er begge i begynnelsen av 30-årene, og ser begge for oss at vi skal være sammen resten av livet. Nå lurer vi på om vi skal begynne å prøve, vi er jo tross alt ikke så unge lenger, og det kan hende det tar tid å bli gravide. Er det galskap? Anonymkode: f6431...dae
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Vi hadde vært sammen i 1,5 år, samboere (offisielt) i 3 måneder og eide felles bolig da jeg ble gravid. Har gått helt fint det. Anonymkode: 46068...fba 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Hvis det føles riktig for dere spiller det ingen rolle hva andre her inne eller noe annet sted måtte mene. Anonymkode: baeb5...216 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 Synes absolutt dere skal prøve hvis dere ønsker barn Anonymkode: 6d182...6a3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 Vi hadde vært samboere i 2 år, og kjærester ca like lenge når jeg ble gravid. Har aldri tenkt over at det var spesielt tidlig. Og vi var 23 og 26 år når jeg ble gravid med første. Anonymkode: 8aa40...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Noen blir gravide etter bare ett par måneder. Det er opp til DERE når dere ønsker å sette barn til verden, om dere har lyst på - så kjør nå til helvete på. Drit I kvinneguiden, foreldre og pokkers oldermor. Anonymkode: d7178...c47 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 Syns det er litt tidlig, men det er bare meg. De dårlige sidene ved deg selv eller partneren din vises som regel ikke etter så kort tid. Anonymkode: c986d...945 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 Synes ikke det er for tidlig basert på det du forteller, men spørsmålet er vel heller hvordan situasjonen er hjemme siden dere ikke har rukket å teste det ut i så stor grad? Hvordan er ansvar og husarbeid fordelt? Hvem lager mat og gjør innkjøp og ordner med bursdagsgaver? Hvordan er sexlivet? Hvordan samsvarer deres syn på politikk, på oppdragelse, sosialt liv for øvrig osv.? Har dere rukket å bli kjent med hverandre? Anonymkode: 0f1ca...f93 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 Tenker at dere har ganske god tid og har ingen grunn til å stresse med å få barn. Gi hverandre litt mer tid. Anonymkode: 3980a...986 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #11 Skrevet 21. mars 2023 Hva sier magefølelsen din? Vær HELT ærlig. Hvis du hadde visst det du visste i dag da du traff han, hadde du likevel blitt sammen med han? Gleder du deg til å komme hjem til han, eller at han kommer hjem? Er det ting ved han som plager deg som du ikke tør å ta opp? Anonymkode: 758ba...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 Hadde aldri fått barn med noen etter så kort tid! Du blir knyttet til denne personen resten av livet ditt og du har ikke sett alle sidene hans ennå.. Anonymkode: f99d6...60f
AprilLudgate Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 Tja. Det er risky, men - fertil helse har jo en betydning om dere er mer mot 35 år enn 30. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Skrevet 21. mars 2023 Noen bruker 1 år på å bli ordentlig kjent og trygg på partneren sin, andre bruker 5 år - så du vil få mange ulike svar her. Jeg er dog i prikk lik situasjon som deg - vi er like gamle som dere, har vært sammen i 1,5 år, kjøpt hus sammen og forlovet oss. Det gikk ikke for fort unna i vårt tilfelle, men var en helt naturlig progresjon. Vi kjenner hverandre inn og ut og kunne fint prøvd på baby nå. Vi er ikke klare enda fordi vi vil ha enda mer tid alene først, og vi vil gifte oss først ☺️ Bare du og dere kjenner dere selv og forholdet deres best. Er dere klare, så setter dere i gang med neste fase i livet nå ☺️ Anonymkode: ea9a1...513 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 20.01): Samboeren og jeg har vært sammen i 1,5 år, bodd sammen i over ett år og eier felles bolig. Ting har gått fort fordi det har føltes riktig, og fordi vi brukte en stund på å bli sammen. Vi er begge i begynnelsen av 30-årene, og ser begge for oss at vi skal være sammen resten av livet. Nå lurer vi på om vi skal begynne å prøve, vi er jo tross alt ikke så unge lenger, og det kan hende det tar tid å bli gravide. Er det galskap? Anonymkode: f6431...dae Synes ikke det er for tidlig. Anonymkode: ee75b...14f
Friluftsmann70 Skrevet 27. mars 2023 #16 Skrevet 27. mars 2023 Tenker dere er de beste til å vite hva som føles rett. Glem alle andre sine tanker og meninger, tenk på hva dere betyr for hverandre og hva dere mener dere har sammen. Det er ingen andre enn dere selv som kan kjenne på dette. Noen vet det bare, at de er skapt for hverandre. Og hva vet man mer om 5 år, det kan fremdeles gå gale, at det blir skilsmisse om 10+ år? Har dere den gode følelsen sammen, go for it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå