AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Med litt inspirasjon fra andre tråder her inne, lurer jeg på hva familien deres gjør etter dere er kommet hjem fra skole og jobb? Her kommer vi hjem i 15 og 16, da er det rolig avkoblingstid og middagslaging, og siste mann kommer innomhus litt før 17. Da blir det middag. Så er det opprydding og lekser, samt legging av det ene barnet. 19 er det «familietid» hvor vi som regel spiller noe sammen, leser eller ungen leker mens vi foreldre rydder. 20 er det seng. Vi er altså en veldig inaktiv familie i hverdagen, men slik virker det ikke som resten av KG er? Når har folk tid til andre ting? Anonymkode: 8a420...461
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Tja, ungene er jo litt overalt. Springer over til venner gjerne etter middag. (Leksene gjør vi før middag) To-tre dager i uken kjøres ungene til aktivitet(vi voksne er med å ser på. Jeg og mannen bytter på) Har også med en unge på ukesmathandel for å få litt alenetid med han/hun. Hender jeg tar med en til to unger på rusletur med hunden etter middag. Spiller noen kvelder kortspill. Tegner sammen(jeg tegner «på bestilling» og de fargelegger). Så varierer veldig! Om sommeren er vi mer ute i hagen å diller da. Og da blir det mindre skjermtid da vi er ute til leggetid ofte. Anonymkode: ee766...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Hjemme 15, spiser middag i 1530 tiden. Og da har vi 3t der vi kan gjøre hva vi vil. Turer, aktiviteter, besøk. Men den tiden vi ikke var hjemme før 17 så hadde ikke døgnet nok timer Anonymkode: e4dff...941 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Hjemme kl 17. Middag ca 17:30. Lekser etter det. Fotball to ganger i uken. Ellers er det stort sett kun tid til bad/dusjing, Barne-tv. Minste på 7 år er i seng ca kl 20. De tre største(tenåriger) finner på ting med venner, har venner på besøk eller ser på serie/gamer. Anonymkode: 2ceb6...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 Hvor gamle er barna? Her er de 6-15år. De eldste kommer hjem 1400-1500, de to minste og voksne kommer fra bhg/sfo/jobb 1600. Da er det middag eller enkel mat. De eldste blir kjørt til trening, eller sykler. De minste får leke, gå ut i nabolaget, en har lekser. Noen få ganger har vi besøk fra bhg/skole. Vi leser alltid en bok til kveldsmaten 1830-1900 med De minste. Dagen frem til de legger seg går fort.! De eldste kan og ha besøk eller være med venner frem til 1930. Etter det er tiden frem til de legger seg hellig! 😅 Da får de full oppmerksomhet. Vi kan spille brettspill, se serier sammen, lage noe snacks, snakke om dagen og alt de har opplevd. Eller så gamer de på hvert sitt rom med venner og hverandre. Anonymkode: c13be...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå