Gå til innhold

Hvor i Danmark er det best å bo?😊 Altså sommerferie, feriehus, og med ok tilgang til bla løveparken, randers, og med sjøen🙈😅

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Danmark i sommer og bør etterhvert finne og bestille😊 Vi ønsker som sagt noe som er i ok kjøredistanse til de forskjellige plassene, maks 1,5-2 timers kjøring til de forskjellige plassene. Vi kommer med båten til Hirtshals. Og vi ser for oss et feriehus med 2 soverom, gjerne i en sånn feriepark(?). Og jeg har skjønt at det er mer vind på ene siden av landet😅 Evt midt i landet. Edeltoft, er det en plass/by?🙈

Så dere som er kjent i Danmark, hva anbefaler dere?😊

Anonymkode: 31da3...7ea

AnonymBruker
Skrevet

Ebeltoft heter det. Det er en kommune. Blåser litt mindre på østkysten enn på vestkysten, men vestkysten har finere strender. 

Anonymkode: ed0a8...80e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å holde til i Nordjylland. Mest bestemt Sæby, og jeg tror det blir litt for nord for dere.

I Aalborg har de Cabinn, som er et ganske rimelig hotell hvor rommene er innredet som små kabiner, som er et veldig kjekt sted å sove, men aller helst for korte perioder. Alternativt så finnes det hotelleiligheter i samme by som heller ikke er til så verst pris. Det skal nevnes at på grunn av plasseringen til Aalborg, kan det fort ta 2 timer før du kommer til Løveparken.
Men grunnen til at jeg anbefaler det er at motorveien går bokstavelig talt gjennom byen, dermed er det uproblematisk å kjøre noe sted selv om det er et stykke unna.

Jeg kunne foreslått Blokhus eller Løkken som er rimelige steder å bo i feriekoloni/turistfeller, men det tar en EVIGHET å komme fram til motorveien slik at man kommer seg avsted. Og det er det jeg vil hovedsaklig anbefale at dere har i bakhodet når dere ser på sommerhus eller lignende. Hvor langt unna motorveien ligger egentlig huset? Spesielt om dere skal farte rundt litt. Den halvtimen det tar i snirklefart fra Blokhus til Ålborg når man endelig treffer motorveien blir veldig kjip, veldig kjapt. Etter en uke i Blokhus selv kom vi fram til at jeg foretrekker heller lengre reise på motorveien fra Sæby enn å måtte kjøre den strekninga mer.

Dansk Folkeferie har forskjellige feriesentre rundt omkring i Danmark, det kan anbefales å ta en titt. De har blant annet på Blokhus og Løkken, men de har også lengre sør i landet. Da kan det være en ide å se om det var noe der. Mener de har noe nede ved Øerne, som er rett ved Ebeltoft.

Bare så det er nevnt. Å kjøre fra Ebeltoft som ligger helt ut på østkysten rett ved Aarhus  til hvor man møter motorveien som er hovedåren til resten av landet er: 40 minutter. Men samtidig er det kun halvannen time til Løveparken.

Ikke vær redd for å sitte på google maps og måle avstander litt og spør deg selv hva du kan leve med.

Anonymkode: 0681d...11b

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar! Jeg vet ikke helt hva jeg ser etter, for jeg vet ikke hva jeg skal se etter🙈 Har vært i Danmark en gang før, og da bodde vi på et feriesenter like ved Legoland, det var masse hus/hytter der, et tog som gikk til Legoland. Det er endel år siden, men det var veldig kjekt, og det er noe sånt jeg ser for meg. Samtidig kunne det vært greit å bo i, eller veldig nært en by, da vi reiser med ungdommer. Som sagt vet jeg ikke hva eller hvor jeg bør se, da jeg ikke er kjent🙊😊

Anonymkode: 31da3...7ea

AnonymBruker
Skrevet

I 2019 leide vi hus i Bisnap Strand, nord-øst Jylland, like ved Hals, 20 min nord for Ålborg. Besøkte Fårup Sommarland, gikk på stranden, besøkte Ålborg mm. Barna var da 6 og 8 år. 

Sist sommer tok vi båten til Hirtshals, kjørte og hadde 1 natt i Ålborg, 2 netter i Ebeltoft, 1 natt i Silkeborg, 2 netter i Billund med besøk i Legoland. Så videre over til Fyn og Odense i 2 netter før vi avsluttet på Sjælland og i Hillerød før vi tok ferje over til Sverige. 

Mange fine steder i Danmark og mange store og små severdigheter. Jeg likte Ebeltoft og Odense best, har den danske sjarmen. Ebeltoft har nærhet til Djurs sommerland, fine strender. Ellers synes jeg nord-Jylland er fint med Ålborg, Hals mm. 

Anonymkode: aae7f...779

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg aldri reist til noe feriehus langs kysten. 
Men vi hadde en sommerferie i en ferieleilighet i Kolding. 
Det var da ikke noe strand, og ikke noe eget hus. 

Men til gjengjeld var det et lite innendørs badeland i nærheten, og det lå veldig sentralt i Kolding. 
Kolding er en veldig liten, men også veldig koselig by. 
Det var ikke langt til motorvei, og greit å kjøre flere steder, som til Odense, Legoland og Løveparken. 

Vi kom med båt til Hirtshals, og syntes kjøringen ned gikk veldig greit. 

Anonymkode: be8e4...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...