Gå til innhold

Hvorfor drasser man med masse søsken til fotballtrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 7 trener en gang i uka i en innehall. Reagerer alltid på at man ofte har med yngre søsken på 2-3 år som er sutrete, sultne og trøtte. Forstår det hvis man er alene med barna, men ofte kommer begge foreldrene og småsøsken drassende. De hyler, kaver og løper rundt. 

Hilsen hun som vil ha litt ro mens hun ser på treningen 😏 er det andre som også opplever dette? 

Anonymkode: d6241...af2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har to år mellom mine og yngste var flere ganger med på treningene til eldste. Treneningene varte en time og det er 10 minutters kjøretid hver vei så like greit å underholde yngste med å sparke litt fotball på sidelinjen og få det barnet interessert i idretten. Yngste elsket å være med på trening før hun fikk begynne selv og det tok noen år for de var for få fra 1. klasse.  Om barna er sutrete burde man gå litt unna, ellers synes jeg det er helt greit med tidlig innføring i idretten.

Anonymkode: da7f5...912

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke problemet at hele familien er med på treninger og kamper. Det er gjerne sånn familier fungerer. De vier oppmerksomhet til hverandre og det må læres fra barna er små.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ha ro som publikum på 7-åringers trening? Kan du ikke la være å være der selv da, gå deg en tur imens? Får dere i det hele tatt lov til å være i hallen? 
Svaret er vel nei, det opplevde jeg aldri. Vi måtte vente i garderoben, og det passet godt å lese en bok med propper i ørene. Kan ikke huske plagsomme småsøsken, bare hyggelige familier å hilse på.

Anonymkode: 744a2...7ff

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er ditt ønske om ro viktigere enn andre foreldres ønske om å få se treningen begge to? Litt spesielt å ønske ro til trening for syvåringer, det er ikke akkurat elitefotball liksom. Hvis du trenger ro så får du gå deg en tur eller bruke ørepropper. Andre foreldre, og søsken, har akkurat like mye rett til å være der som du har. 

Anonymkode: bd862...056

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er familien/foreldre med på trening i det hele tatt? Det var ingen oppegående som hadde med foreldrene sine for 15 år siden 😳

Anonymkode: 3cb0a...fe0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje den andre forelderen er på jobb, møte, trening? Kanskje begge foreldrene har lyst til å være med? Henge med andre foreldre mens mindre søsken leker med hverandre? 

Hvorfor skal du ha ro på en trening med sjuåringer? Da får du heller være hjemme selv så kan far følge sjuåringen.

Anonymkode: c2979...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje den andre forelderen er på jobb, møte, trening? Kanskje begge foreldrene har lyst til å være med? Henge med andre foreldre mens mindre søsken leker med hverandre? 

Hvorfor skal du ha ro på en trening med sjuåringer? Da får du heller være hjemme selv så kan far følge sjuåringen.

Anonymkode: c2979...8ca

Jeg forstår det hvis man kommer en foreldre alene, men når begge foreldrene kommer med en drøss unger som er slitne og opplagte, det forstår jeg ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår det hvis man kommer en foreldre alene, men når begge foreldrene kommer med en drøss unger som er slitne og opplagte, det forstår jeg ikke.. 

Hvorfor ikke? Da var det enklest/best for denne familien nå. 

Anonymkode: 56c6c...030

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Datteren min på 7 trener en gang i uka i en innehall. Reagerer alltid på at man ofte har med yngre søsken på 2-3 år som er sutrete, sultne og trøtte. Forstår det hvis man er alene med barna, men ofte kommer begge foreldrene og småsøsken drassende. De hyler, kaver og løper rundt. 

Hilsen hun som vil ha litt ro mens hun ser på treningen 😏 er det andre som også opplever dette? 

Tipper jeg har opplevd det ja. For jeg kjenner foreldrene og mange småsøsken av de fleste lagkamerater gjennom tida. Så svaret er ja - det er opplevd - men også at tanken aldri har slått meg at det skulle være noe negativt med dette. Eller at det overhode skulle være min sak.

Hvordan får man egentlig ro med en skokk sjuåringer som trener i en hall uansett? 

AnonymBruker
Skrevet

Haha du ønsker ro på trening for 7-åringer 🤪

Anonymkode: 92205...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må foreldre stå å se på ungene sine hele tiden, kan de aldri få være litt i fred og bli litt selvstendige? 

Ikke rart unger blir stressa og føler på forventningspresset når de blir iaktatt kontinuerlig.

Anonymkode: ac068...f61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan ikke dra på en trening og forvente at DU skal få ro! Ærlig talt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ro?! Under fotballtrening for 7 åringer? 

Det er helt vanlig at yngre søsken er med på treninger. De får ofte en ball å leke med også. 
Ser virkelig ikke problemet.

Men så er det jo alltid noen som må klage på alt mulig. 🙄 

Anonymkode: c92b1...238

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha fred får du faktisk holde deg hjemme!

Anonymkode: aaf24...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er viktig for barn å oppleve å få støtte og heiing fra familien og søsken, og viktig for de barna som er med som tilskuere å lære at man støtter og stiller opp for søsken 

Anonymkode: 78651...d33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor må foreldre stå å se på ungene sine hele tiden, kan de aldri få være litt i fred og bli litt selvstendige? 

Ikke rart unger blir stressa og føler på forventningspresset når de blir iaktatt kontinuerlig.

Anonymkode: ac068...f61

Her måtte vi kreve at foreldrene satt på sidelinja under treningene da de var 6-7 år slik at vi kunne sende de ungene som ikke oppførte seg til foreldrene.

Anonymkode: 6d168...e19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her måtte vi kreve at foreldrene satt på sidelinja under treningene da de var 6-7 år slik at vi kunne sende de ungene som ikke oppførte seg til foreldrene.

Anonymkode: 6d168...e19

Da jeg var trener 1-4 klasse håndball likte jeg i perioder å ha foreldrene på sidelinjen (men ikke søsken) slik at foreldrene kunne se hvilke utfordringer vi hadde, for hjelp til å gjøre istand ting så treningen ble mer effektiv, for trøst til trengende barn så vi trenerne kunne fokusere den lille timen på å lære bort noe. Etterhvert var det typisk nok de barna hvor vi helst hadde sett at foreldrene kom på trening innimellom som aldri kom. I perioder sendte vi foreldrene i garderoben om det ble for mye forstyrrelser. Vi hadde også strikt regel om aldri å instruere barna fra sidelinjen på treningene.

Anonymkode: da7f5...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...