AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Hei, er i 40 årene, aldri hatt særlig suksess med norske damer, selv om jeg har ok utseende. Får en del oppmerksomhet feks via byen og en del dates via tinder, men sjeldent jeg kommer videre av en eller annen årsak(sikkert noe med min væremåte eller noe) MEN derimot hatt litt mer suksess med utenlandske damer, altså damer som bor i Norge, men har utenlandsk opprinnelse(feks Brasil, Kroatia og div land i øst europa) Litt usikker på hvorfor det er slik, men virker som disse damene gir meg mer tid til å bli kjent, selv om kanskje første date ikke er "perfekt" Er nok ikke så dreven på dating egentlig, tror jeg. Betyr dette at mange damer fra utlandet er mindre kresne eller bare at de ser etter andre ting? Jeg tenker kvinner er jo kvinner, uansett hvor de kommer fra, så prøver lissom å finne en logisk forklaring på dette. Noen som kanskje har noe meninger om hvorfor det er slik? Anonymkode: 9f831...aba 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Har hatt partnere av ulikt opphav og tror egentlig det bare er tilfeldigheter. Er sammen fantastisk iransk dame nå, men min eks var norsk. Anonymkode: a04ac...173 3
Gjest Lurven Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Hvis man skal generalisere kan man vel si at utenlandske damer er ute etter andre egenskaper, men tror dette er mest individuelt
svartkatt Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Hvis det er noe i det, så tenker jeg det er kommunikasjon og forståelse.. at det er noe misforståelser er lettere å godta og overse når det er forskjellige språk og kulturer.. jeg gjetter. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 svartkatt skrev (3 minutter siden): Hvis det er noe i det, så tenker jeg det er kommunikasjon og forståelse.. at det er noe misforståelser er lettere å godta og overse når det er forskjellige språk og kulturer.. jeg gjetter. Dette høres logisk ut, at jeg blir lettere "tilgitt" av uting i min oppførsel, pgr forskjellig kultur osv. Har også til tider slitt litt med sosial angst, så det kan gjøre dating krevende, men spørs på omstendighetene, personen jeg møter osv Litt synd, for jeg ønsker så gjerne å finne meg ei søt norske dame, men de samme verdiene som meg. Anonymkode: 9f831...aba 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 Jeg tror vi delvis ser etter litt andre egenskaper. Klarer ikke å forklare det men de jeg har vært sammen ikke hadde så mange partnere og jeg skjønte egentlig ikke hvordan de klarte å være single på en måte 🤷♀️ men det kan også bare være tilfeldigheter. De jeg datet var rundt tredve, noen år pluss minus, uten barn fra før, med utdanning og det meste på plass, normalvektige og med grei utseende, rolige og med lite dårlige vaner. Kanskje fordi jeg blir litt skremt av typer som tar mye plass? Anonymkode: e1f4b...1d2 1
TLR Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette høres logisk ut, at jeg blir lettere "tilgitt" av uting i min oppførsel, pgr forskjellig kultur osv. Har også til tider slitt litt med sosial angst, så det kan gjøre dating krevende, men spørs på omstendighetene, personen jeg møter osv Litt synd, for jeg ønsker så gjerne å finne meg ei søt norske dame, men de samme verdiene som meg. Anonymkode: 9f831...aba Det er sikkert mulig. Jeg tror væremåte har mye å si.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei, er i 40 årene, aldri hatt særlig suksess med norske damer, selv om jeg har ok utseende. Får en del oppmerksomhet feks via byen og en del dates via tinder, men sjeldent jeg kommer videre av en eller annen årsak(sikkert noe med min væremåte eller noe) MEN derimot hatt litt mer suksess med utenlandske damer, altså damer som bor i Norge, men har utenlandsk opprinnelse(feks Brasil, Kroatia og div land i øst europa) Litt usikker på hvorfor det er slik, men virker som disse damene gir meg mer tid til å bli kjent, selv om kanskje første date ikke er "perfekt" Er nok ikke så dreven på dating egentlig, tror jeg. Betyr dette at mange damer fra utlandet er mindre kresne eller bare at de ser etter andre ting? Jeg tenker kvinner er jo kvinner, uansett hvor de kommer fra, så prøver lissom å finne en logisk forklaring på dette. Noen som kanskje har noe meninger om hvorfor det er slik? Anonymkode: 9f831...aba De har større tålmodighet med deg fordi de selv - som utlendinger - har havnet i en dårligere liga enn deres utseende/karriere etc skulle tilsi. Tipper du også har bedre sjans hos mindre attraktive etnisk norske damer, enn hos de attraktive. Anonymkode: 8aa1b...57d 1 2
TLR Skrevet 20. mars 2023 #9 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har større tålmodighet med deg fordi de selv - som utlendinger - har havnet i en dårligere liga enn deres utseende/karriere etc skulle tilsi. Tipper du også har bedre sjans hos mindre attraktive etnisk norske damer, enn hos de attraktive. Anonymkode: 8aa1b...57d Mange utenlandske kvinner er snille og omsorgsfulle. Ikke noe falt med dem 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De har større tålmodighet med deg fordi de selv - som utlendinger - har havnet i en dårligere liga enn deres utseende/karriere etc skulle tilsi. Tipper du også har bedre sjans hos mindre attraktive etnisk norske damer, enn hos de attraktive. Anonymkode: 8aa1b...57d Nja, der jeg er fra hadde jeg ikke hatt sjangs på samme type menn som jeg blir med her🤷♀️ er ikke pen nok, mye meninger, ikke god nok jobb. Forklar det som du vil. Merkelig greie Anonymkode: e1f4b...1d2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De har større tålmodighet med deg fordi de selv - som utlendinger - har havnet i en dårligere liga enn deres utseende/karriere etc skulle tilsi. Tipper du også har bedre sjans hos mindre attraktive etnisk norske damer, enn hos de attraktive. Anonymkode: 8aa1b...57d Nei, noen av disse utenlandske damene som har vist mer interesse har vært mer attraktive en mange av de norske damene som har avvist meg. TS Anonymkode: 9f831...aba 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #12 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, noen av disse utenlandske damene som har vist mer interesse har vært mer attraktive en mange av de norske damene som har avvist meg. TS Anonymkode: 9f831...aba Tror ikke utenlandske damer er noe mindre kresen enn norske damer, men om man ikke har så bra norsk eller begge snakker på halvdårlig engelsk så er det jo en del nyanser som faller bort. Det er mye vanskeligere å fange opp noens personlighet når man ikke snakker samme språk. At du syns de utenlandske kvinnene er mer attraktiv enn de norske kvinnene som normalt går etter deg er gjerne litt subjektivt. Utenlandske kvinner som blir ansett attraktive i Norge, oppfattes ofte som midt på treet om du spør menn fra samme land som dem, akkurat som at vanlige norske kvinner gjerne oppfattes som pen i andre land. Anonymkode: fa850...10e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Skrevet 20. mars 2023 Jeg unner folk å få et bra liv og en god partner, men jeg kan ikke unngå å tenke på hvordan kommunikasjon fungerer, og hvordan en skal finne felles interesser når det ofte er stor aldersforskjell ? Har en del norske menn mindre forventninger og krav til at det blir en balanse i forholdet ? Anonymkode: 9e5f5...399 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke utenlandske damer er noe mindre kresen enn norske damer, men om man ikke har så bra norsk eller begge snakker på halvdårlig engelsk så er det jo en del nyanser som faller bort. Det er mye vanskeligere å fange opp noens personlighet når man ikke snakker samme språk. At du syns de utenlandske kvinnene er mer attraktiv enn de norske kvinnene som normalt går etter deg er gjerne litt subjektivt. Utenlandske kvinner som blir ansett attraktive i Norge, oppfattes ofte som midt på treet om du spør menn fra samme land som dem, akkurat som at vanlige norske kvinner gjerne oppfattes som pen i andre land. Anonymkode: fa850...10e Hvor har du fått disse argumentene dine ifra? Noen du tror eller har du undersøkelser som støtter dette? Hva som er en attraktiv damer er ikke så subjektivt som du vill ha det til, fleste menn er ganske enig om hva som er attraktivt hos en kvinne(fysisk tiltrekning tenker jeg på nå) Anonymkode: 9f831...aba
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Skrevet 20. mars 2023 De ser etter andre ting. En som kan forsørge dem og familien, en å arve fra, en som jobber mye så de slipper å være så mye med han Anonymkode: 54e8a...898
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #16 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, noen av disse utenlandske damene som har vist mer interesse har vært mer attraktive en mange av de norske damene som har avvist meg. TS Anonymkode: 9f831...aba Det er det jeg sier. Du har sjans på dem fordi de er utenlandske. Du har ikke sjans på en like attraktiv norsk dame, men du har sjans på en attraktiv utenlandsk dame fordi disse står lavere i kurs hos attraktive norske menn. Norske menn som kan velge på øverste hylle, velger normalt ikke en utenlandsk dame. Derfor er det attraktive utenlandske damer tilgjengelig til middelsattraktive menn. Anonymkode: 8aa1b...57d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #17 Skrevet 20. mars 2023 Det er fordi motsetninger tiltrekker hverandre. En norsk dame vil kanskje se deg som kjedelig, bleik og blåøyd, og søker heller en høy, mystisk mann. Men en utlending vil syntes du er attraktiv med blå øyne og blondt hår. Det blir en fin mix på barna. Det er bare min erfaring da. Kjenner en del sånne par og mange utlendinger, spesielt afrikanske, liker norske menn. Anonymkode: 073f1...3dd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #18 Skrevet 20. mars 2023 Veldig enig i andre som sier at dette er høyst individuelt. Men når man opplever ønsket oppmerksomhet fra en person som tilfeldigvis har en annen etnisitet er det lett å henge alle knagger på den opplevelsen, og ubevisst jobbe med å få det bekreftet. Folk er folk uavhengig av etnisiteten. Anonymkode: d9013...ab2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #19 Skrevet 20. mars 2023 Jeg opplever det samme, og har ingen god forklaring på fenomenet. Litt mer typisk med interesse fra litt lenger østover også for min del. Var 34 år første og eneste gangen jeg var på date med ei etnisk norsk dame. Ikke at det skulle være noe bedre eller verre enn noe annet, men ettersom det gjelder de aller fleste som bor her synes jeg det er rart at ingen av disse er interesserte overhodet. Anonymkode: 8b724...849
Rosakatt Skrevet 20. mars 2023 #20 Skrevet 20. mars 2023 Spørs hvor lenge de har bodd her, men det er også "ukjent faktoren". Kanskje man ser folk fra andre steder enn hvor man selv er fra, med litt mer begeistring og under i sinnet? Selv om folk er ulike og like både innenfor og på kryss og tvers av landegrenser uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå