AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Heisann, jeg er gravid for første gang og er veldig stresset over at ting ikke skal gå veien. Jeg er en frisk kvinne på 30 år, normalvektig. I utgangspunktet ingen grunn til at jeg trenger å stresse, men jeg føler jeg trenger noen gode ord. Googler med i hjel på sannsynligheten for spontanabort. Jeg tester daglig for å se fremgang i testene, i dag testet jeg selvsagt på en nesten gjennomsiktig, utvannet urin og ble lettere stresset over at den derfor var svakere enn i går Noen andre sjeler der ute som har følt det sånn og kan fortelle at videre svangerskap gikk fint? Symptommessig har jeg noe murring innimellom, ikke tegn til noe blødning, litt kvalm på morgen Anonymkode: 16d1f...e92
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Var helt lik deg! Testet også flere ganger i starten, og hadde mens-murringer uten mens. Hadde veldig små blødninger noen få ganger i hvert svangerskap, men det var ingen fare. Husker en gang jeg ringte legen, da var jeg ca 4 eller fem måneder på vei, da fikk jeg så vondt mens jeg gikk nesten som om hofta låste seg. Gikk over ganske kjapt, og det var heller ingen fare. Husker ikke helt hva som var årsaken, men lurer på om det var noen sener som strakk seg. Det går helt sikkert bra! Mye som er innenfor normalen. Masse lykke til videre 🙂 Anonymkode: 290c1...8f1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Kropper avviser det den ikke er klar for. Så viktig at du puster og ikke stresser. Det å teste daglig er ikke bra for psyken din. Anonymkode: b0f6f...20a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kropper avviser det den ikke er klar for. Så viktig at du puster og ikke stresser. Det å teste daglig er ikke bra for psyken din. Anonymkode: b0f6f...20a Det skal mye, mye, mye stress til for å abortere. Tenker litt nervøsitet rundt dette ikke skader ^.^ Anonymkode: 16d1f...e92
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 Jeg var deg for 11 mnd siden, var såå nervøs for å miste. For meg hjalp det å følge litt med på denne: https://datayze.com/miscarriage-chart lykke til 🫶🏻 Anonymkode: 945b5...bc9
Bendit Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 Jeg var også nervøs for å miste den første tiden pga høy alder, så jeg bestemte meg for å ikke google noenting. Og det klarte jeg. Googlet ikke og hadde heller ingen apper til å følge med på svangerskapet. Tenkte at det skulle få gå sin gang av seg selv. For min del var dette en bra avgjørelse, og jeg fikk roen etterhvert. Ønsker deg lykke til. 💕
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Jeg var drit nervøs selv. Måtte bare fortelle meg selv at det ikke var noen vits å tenke altfor mye over noe jeg ikke kunne kontrollere. Om det hadde gått galt, ville det føles noe mindre ille om jeg brukte all tid og energi på å være redd? Du er gravid her og nå, og det er bare her og nå som vi vet med sikkerthet. så nyyyyt graviditeten og gled deg! Lettere sagt enn gjort, jeg veg Anonymkode: 8d326...207 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Å så glad jeg ble for å lese dette Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid🥰 Er 32, frisk og ikke overvektig eller syk på noe vis, men er redd for å glede meg for mye over dette fordi jeg er redd for hvor vondt det vil gjøre hvis det går galt. Men det var en veldig fin tabell fra anonym, visste ikke at det bare var 28% sjanse ved 3 uker, og enda mindre for deg nå TS! Jeg skjønner for øvrig ikke denne uketellingen enda, hva vil 3 uker si i denne tabellen, fra første dag i siste mens eller eggløsning? Jeg tror siste anonym har fasiten her, vi får ikke gjort mer å leve i nuet, ta gode valg for oss selv og kroppen vår, om ikke barnet er «liv laga» (bokstavelig talt) så er det ikke noe vi kunne gjort. Men det er litt lettere sagt enn gjort naturligvis, jeg blir stresset for stress og redd for at jeg ikke er «rolig» nok for å beholde kroppen i vater.. Så TS, I feel you, krysser alle fingre for oss begge❤️ Anonymkode: 856a0...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå