Gå til innhold

Om man er kollegaer på samme "rang/linje" i firmaet, lov å være sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i et firma hvor det finnes en policy som sier at ledere ikke kan hooke opp med personer nedover i organisasjonskartet, men har hittil ikke lest noe om "likestilte" kollegaer fra forskjellige avdelinger.

Noen som er kjent med hvordan dette fungerer?

Populært er det vel aldri, men i dette tilfellet ville det ikke påvirket jobb da man er ansatt i to svært forskjellige avdelinger. Man sees ikke på kontoret en gang.

Ingen utroskap i bildet, bare for å nevne det.

Anonymkode: 9df5e...0cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er regelen at det er ok, men at det skal være åpenhet om det. Og at ledelsen skal varsles tidlig. 

Har aldri opplevd negativitet knyttet til det. Personlig synes jeg bare det er fint at folk treffer hverandre.

Men det har imidlertid skapt en del problemer/følelser på grunn av policyen du nevner. For det stopper den ene i opprykk/forfremmelser internt. 

Anonymkode: ee90a...b1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan vel ikke akkurat svare på hvordan det fungerer for deg, i din bedrift. Generelt så er det jo forskjellige policy, jeg har jo jobbet et sted med masse innavl hvor noen også har vært sammen med/gift med sjefen sin også jeg! Ikke problemfritt det, selvsagt.

Der jeg jobber nå er det nok ikke like OK å pule nedover, og når folk i samme avdeling har blitt sammen, så ender det alltid med at den ene bytter jobb. Tror ikke de blir tvunget til det, men jeg tror bare ikke nødvendigvis det er veldig kult å være sammen og jobbe tett sammen, det er i all fall ikke for alle.

Men jeg vet om minst to par her hvor de jobber i totalt forskjellige avdelinger og hvor det går helt fint, ingen som stusser på det som jeg vet om. Synes ikke det høres ut som det bør by på noen problemer det du beskriver. 

Anonymkode: e867a...3f8

Skrevet

Hva som er greit på din arbeidsplass må du jo nesten sjekke selv... Jeg har jobbet på en stor videregående skole, der krydde det av par i alle retninger. Noen underviste i samme fag, noen delte kontor, noen hadde jobbet der begge to i 30 år, noen traff hverandre der, noen gikk fra hverandre igjen - kort sagt, der var det meste greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...