Gå til innhold

Hetetokter fra hel..te. Er det noe som hjelper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i overgangsalder et par års tid og har det egentlig helt fint, med unntak av en ting, de hersens hetetoktene!
Jeg svetter som en gris og det er nesten så jeg føler svetten spruter ut av kroppen min, det renner i ansiktet og nedover ryggen. 
Jeg har forsøkt reseptfrie tabletter som Remifemin og Gevita, men har ikke hatt nevneverdig effekt av noen av disse. 
Jeg er ikke plaget med hverken tørre slimhinner, humørsvingninger eller andre ting som er vanlig i overgangsalderen, så jeg ser ikke behov for å starte på hormonpreparater, men skulle veldig gjerne hatt noe som demper denne svettingen. 

Er det noen her som har forsøkt noe av alt det som det reklameres om av urtebaserte produkter og lignende, som faktisk har effekt? 

Anonymkode: 956c2...4eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Snakk med fastlegen din. 
Jeg fikk Activelle som funket gull 😍 men det er på resept og det er restriksjoner hvem som kan bruke de, så fix time hos fastlege - som kan dette.

Endret av Fjugur
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(HRT-behandling) Hormoner 😊

Anonymkode: cd184...9c4

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold.

Perelandra, mod. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært i overgangsalder et par års tid og har det egentlig helt fint, med unntak av en ting, de hersens hetetoktene!
Jeg svetter som en gris og det er nesten så jeg føler svetten spruter ut av kroppen min, det renner i ansiktet og nedover ryggen. 
Jeg har forsøkt reseptfrie tabletter som Remifemin og Gevita, men har ikke hatt nevneverdig effekt av noen av disse. 
Jeg er ikke plaget med hverken tørre slimhinner, humørsvingninger eller andre ting som er vanlig i overgangsalderen, så jeg ser ikke behov for å starte på hormonpreparater, men skulle veldig gjerne hatt noe som demper denne svettingen. 

Er det noen her som har forsøkt noe av alt det som det reklameres om av urtebaserte produkter og lignende, som faktisk har effekt? 

Anonymkode: 956c2...4eb

Jeg slet hovedsakelig med hetetokter selv. Har nå en periode gått på noe som heter femarelle recharge https://sunkost.no/femarelle-recharge   Dette har gjort underverker for meg. Kan ikke huske sist jeg hadde hetetokter. Har merket noen ganger på nettene at jeg blir litt varm, men bare bretter ned dyna litt, også gir det seg :) Er jo verdt et forsøk? PS - sjekk ut priser på nettet - det kan variere veldig!

Anonymkode: 3a34f...8e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...