Gå til innhold

Slutte hos psykolog via mld.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innenfor å bare sende mld til psykologen og si at jeg vil slutte hos henne? Tør ikke ta det opp i en av timene, tror jeg…

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innafor? Joda.

Men tror du har godt av å gå til psykolog om du ikke tørr å ta dette opp i neste time. 

Anonymkode: 53309...36e

Skrevet

Man er jo to ved oppstart, så ville nok sagt det face to face. Litt av respekt for terapeuten. Men man har vel ikke meldeplikt i ordets rette forstand :hjerte:

Viktig med innspill om det er noe ved behandling du reagerer på eller ønsker endret på. :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte til DPS, resepsjonen og gav beskjed om at jeg sluttet. Hadde vært der 3 ganger og det var null kjemi med behandler. Det viste seg å være vanskelig å bytte behandler, så da gjorde jeg det sånn. Jeg hadde ikke turt å si det direkte til henne, hele dama ga meg angst og stort ubehag. 

Anonymkode: ee714...aa3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du gått med henne en stund er det ikke innafor. En terapeut skal avslutte behandlingen av deg på en rett og skikkelig måte. Avslutning av terapi er en viktig del av av terapien. En overgang til livet ute. Hvordan du best skal leve alene på egenhånd.            Har du vært der en håndfull ganger og ikke kommet i gang da kan man gjøre det via melding, eller gi beskjed til sekretær om det finnes. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du sende melding og si du ønsker å snakke om avslutning av terapien neste time? 

jeg tenker det kommer an på hvor lenge du har gått til psykologen. Har du gått noen få ganger, er det mer innafor enn om du har gått lenge. Jeg har gått 4 år i behandling, jeg ville ikke tatt det på melding. Synes en god avslutning når relasjonen har vart over tid.

Anonymkode: 3fc20...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...