AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Baby er 3 mnd, gråter nesten aldri. Hun bryr seg ikke om andre holder henne, eller om jeg går vekk. Hører liksom alle andre gråter når mor går bort litt. Synes det er veldig vondt, selv om det høres helt feil ut. Men er ikke det vanlig, at de gråter da? Jeg ammet bare de 3 første ukene, og er så lei meg. Tenk om det er grunnen😭 hun klager aldri, gråter kanskje litt når hun er trøtt. Men så får hun tutt og roer seg med en gang. Har vi bare vært heldig? Er selvfølgelig sykt glad for at hun ikke gråter, og at hun bare er fornøyd! Anonymkode: f5b5e...425 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Du har en trygg baby ☺️ vår er lik. Litt over 3 mnd, og alle kan holde henne. Hun sutrer litt når det blir for mye, men da tar jeg henne tilbake med en gang, så hun vet at jeg kommer når hun ber om det. Vår kan også ligge for seg selv på babygymmen mens jeg gjør andre ting, går ut av rommet for å sette på en klesvask osv. får bare masse skryt på helsestasjonen fordi vi har et godt samspill. eneste gangene hu gråter er hvis vi bruker for lang tid på flasken (at jeg har sett tegnene hennes litt sent), når hun er veldig trøtt/overstimulert, og om hun har vondt i magen. Jeg ammer heller ikke. Pumpet i to uker, men jeg fikk ikke melk uansett hva jeg gjorde. Nærhet og kos får hun selv om hun får flaske ☺️ Anonymkode: fd556...724 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Meg over. Bare for å være veldig tydelig. Jeg sier IKKE at andre har utrygge babyer om de gråter osv når mamma ikke er i nærheten, alle babyer er forskjellige. Anonymkode: fd556...724 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Vår er lik. Hun gråter bare hvis hun blir overtrøtt, men er veldig trygg med andre. Det var en liten periode hvor hun var rundt 4 mnd hvor hun kun ville til meg eller pappaen, men det varte bare et par uker. Babyer er bare forskjellige, vil tro det er like vanlig å ikke gråte hos andre som det er å gjøre det Anonymkode: d2fbc...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 Vår første gråt aldri føltes det som. Absolutt ingenting i veien med jenta vår, virket bare som hun tok livet med ro, trygg og glad.. Hun hadde forøvrig ingen trassalder i toårsalderen heller. Nå er hun seks og hun griner hele tida. Anonymkode: f6f35...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du har en trygg baby ☺️ vår er lik. Litt over 3 mnd, og alle kan holde henne. Hun sutrer litt når det blir for mye, men da tar jeg henne tilbake med en gang, så hun vet at jeg kommer når hun ber om det. Vår kan også ligge for seg selv på babygymmen mens jeg gjør andre ting, går ut av rommet for å sette på en klesvask osv. får bare masse skryt på helsestasjonen fordi vi har et godt samspill. eneste gangene hu gråter er hvis vi bruker for lang tid på flasken (at jeg har sett tegnene hennes litt sent), når hun er veldig trøtt/overstimulert, og om hun har vondt i magen. Jeg ammer heller ikke. Pumpet i to uker, men jeg fikk ikke melk uansett hva jeg gjorde. Nærhet og kos får hun selv om hun får flaske ☺️ Anonymkode: fd556...724 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vår er lik. Hun gråter bare hvis hun blir overtrøtt, men er veldig trygg med andre. Det var en liten periode hvor hun var rundt 4 mnd hvor hun kun ville til meg eller pappaen, men det varte bare et par uker. Babyer er bare forskjellige, vil tro det er like vanlig å ikke gråte hos andre som det er å gjøre det Anonymkode: d2fbc...dc3 Ååh så godt å høre!😭har vært så lei meg for dette! vi var innlagt en liten stund etter fødsel, så da var det veldig mange som holdt henne (sykepleiere og leger) og har tenkt at det kanskje kan være det? Men har og vært redd for hun ikke er trygg, hvis hun har ligget å grått lenge da vi ikke var der. At hun bare har «gidd» opp å si i fra. Helt teit, men tenker på alt. Så redd for hun ikke har det bra 😞💔 Anonymkode: f5b5e...425 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Ååh så godt å høre!😭har vært så lei meg for dette! vi var innlagt en liten stund etter fødsel, så da var det veldig mange som holdt henne (sykepleiere og leger) og har tenkt at det kanskje kan være det? Men har og vært redd for hun ikke er trygg, hvis hun har ligget å grått lenge da vi ikke var der. At hun bare har «gidd» opp å si i fra. Helt teit, men tenker på alt. Så redd for hun ikke har det bra 😞💔 Anonymkode: f5b5e...425 Men vet du at det har skjedd? Eller er du bekymret for om det skjedde på sykehuset? Vil tro at baby ikke lå alene og gråt selv om dere var innlagt? Synes det høres veldig deilig ut med en som ikke gråter så mye, min har alltid grått veldig lett og veldig intenst (sammenliknet med andre babyer vi kjenner var det et høyere lydnivå på min og det startet gjerne med maks hyling for den minste ubeleilighet heller enn å sutre). Har som oftest vært grei å trøste men vært veldig avhengig av amming for trøst. Det har gjort at jeg har følt meg veldig låst og "kvelt" til tider så jeg synes jo det omvendte høres veldig fint ut men skjønner at man sikkert føler på det om man tenker noe er annerledes. Jeg fikk mye tyn fra folk da for at min baby var "mammadalt", utrolig slitsomt. Jeg kunne jo ikke noe for det Tror mye var pga magevondt og reflux som ble lindret når hun ammet. Anonymkode: f6cab...ccd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men vet du at det har skjedd? Eller er du bekymret for om det skjedde på sykehuset? Vil tro at baby ikke lå alene og gråt selv om dere var innlagt? Synes det høres veldig deilig ut med en som ikke gråter så mye, min har alltid grått veldig lett og veldig intenst (sammenliknet med andre babyer vi kjenner var det et høyere lydnivå på min og det startet gjerne med maks hyling for den minste ubeleilighet heller enn å sutre). Har som oftest vært grei å trøste men vært veldig avhengig av amming for trøst. Det har gjort at jeg har følt meg veldig låst og "kvelt" til tider så jeg synes jo det omvendte høres veldig fint ut men skjønner at man sikkert føler på det om man tenker noe er annerledes. Jeg fikk mye tyn fra folk da for at min baby var "mammadalt", utrolig slitsomt. Jeg kunne jo ikke noe for det Tror mye var pga magevondt og reflux som ble lindret når hun ammet. Anonymkode: f6cab...ccd Er bekymret for det skjedde da vi var på sykehuset. På natten da vi ikke fikk ha henne hos oss. For hun gråt mye på sykehuset. Men etter vi kom hjem så har hun nesten ikke det.. åh skulle ønske mi også var mammadalt, eller blir det..men blir sikkert feil det også 😅 Anonymkode: f5b5e...425
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #9 Skrevet 20. mars 2023 Min var også sånn. Rundt 7-8 mnd endret det seg da, og i en liten periode ble hun skeptisk til alle andre enn de aller nærmeste. Det var en liten fase. Har en trygg og fin jente på 15 måneder i dag, og hun er trygg på de fleste selv om hun helt tydelig er veldig knyttet til mamma og pappa🥰 Anonymkode: 15d6d...516
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 Husk at det går i perioder! Da gutten vår var 3 mnd syntes han også «alt og alle» var stas. En baby på 3 mnd har ikke helt skjønt enda at det bare er en mamma og en pappa, og at disse faktisk kan finne på å bli borte! Min gutt har riktignok grått en del helt siden han ble født pga refluks og stramt tungebånd, men det er jo fysiske årsaker. Nå er han 6 mnd og vi begynner å se konturene av en liten mammadalt. Det er ofte kun mamma som er ok. Nå er han i en periode hvor det tilogmed fort blir feil å være sammen med pappaen. Jeg kan likevel gå en rask tur på kjøkkenet, badet etc for å hente noe f.eks uten at det blir gråt, så lenge jeg sier ifra til han at mamma kommer snart. Anonymkode: 94cd1...9d5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 Det er også helt vanlig. Babyen vår bryr seg ikke særlig om det er meg, mannen, bestemor eller onkel som holder han, mater han eller er med han. Han gråter bare hvis vi er for sene med maten; that is it Anonymkode: 14d3c...44a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #12 Skrevet 20. mars 2023 De tar det igjen når egen vilje og trassalder kommer!! 😁 Anonymkode: 0535f...30e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Skrevet 20. mars 2023 Mine har heller ikke grått når jeg har gått osv i den alderen. Etter 7-8 måneder ish (?) har det vært helt annerledes. Da har det i perioder vært mye hyl når jeg går etc., forstår at det høres koselig ut, men det er ikke noe å savne syntes jeg altså. Gjør bare vondt hver gang man må gå, og baby/barnet bare vil til mamma... Anonymkode: 31a72...3c0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 Min var helt lik! Nå er hun 6 mnd og koser seg glugg med pappaen når det bare er de to, men så fort jeg kommer hjem vil hun bare sitte på mitt fang, eller bli båret av meg. Vil bare se på pappaen og alle andre da, men må ha kroppskontakt med meg. Anonymkode: 1e99d...22f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er bekymret for det skjedde da vi var på sykehuset. På natten da vi ikke fikk ha henne hos oss. For hun gråt mye på sykehuset. Men etter vi kom hjem så har hun nesten ikke det.. åh skulle ønske mi også var mammadalt, eller blir det..men blir sikkert feil det også 😅 Anonymkode: f5b5e...425 Det er nok ikke så uvanlige følelser, og det meste blir forsterket når en har en liten baby som en elsker og bekymrer seg for ❤️ Og ikke minst med de opplevelsene dere hadde helt i starten av livet hennes. Men det er ikke fordi du ammet i bare tre uker eller noe du har gjort galt. Hun høres ut som en trygg og fornøyd baby med et rolig temperament. Så vidt jeg husker, syntes begge mine det var greit å bli holdt av fremmede da de var rundt 3 mnd. Den ene ble etter hvert en ganske skeptisk type, og begynte å reagere med gråt f.eks. hvis jeg gikk ut av rommet i perioder. Hun er fortsatt skeptisk til fremmede, og mammadalt, nå ved treårsalder. Den andre har vært glad i folk, kjente som fremmede, siden hun var spedbarn. Hun har hatt mammadalt-perioder, men har vi besøk, er det besøket hun fotfølger, og så kommer hun til meg for trøst hvis hun f.eks. faller og slår seg. Ulikheter i personlighet og temperament har mye å si. Og det er lov å kjenne på såre følelser, jeg gjorde også det da mitt barn krabbet av gårde bort fra meg og storkoste seg i åpen barnehage, mens de andre på samme alder holdt seg nær eller på fanget til foreldrene sine. Hun trengte ikke mer enn et blikk og et smil for å utforske videre, og hadde ikke tid til å komme for å kose på fanget når vi var på et så spennende sted. Det er ikke sikkert din baby er den typen, hun er så liten enda, så det vil vise seg senere. Men det er normalt det også. Anonymkode: 2b06b...649 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå