Gå til innhold

Kommer særkullsbarn alltid dårligst ut av et arveoppgjør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det ikke alltid sånn at ekteparet har rukket å «bygge opp» noe særlig sammen. Hvorfor skulle jeg la en potensiell ny ektefelle for min mor sitte i uskifte dersom hun døde først? En godt voksen mann på 70+ som min mor eventuelt kun hadde rukket å være gift med et par år?

Anonymkode: 928f9...11a

Nei, det er jo selvfølgelig forståelig. Men i mitt tilfelle er det ikke slik. Her er det min mann som har flyttet inn i mitt hus og vi bruker min hytte. Jeg ønsker ikke å må kjøpe noen som helst ut om min mann skal dø først. Etter vi begge er død kunne alle arvet likt men ofte ønsker særkullsbarn å "ikke la" steforelder å sitte i uskiftet bo. Jeg kommer ikke til å be noen om å få lov til å fortsette å bo slik jeg alltid har bodd. Eller be om å få betale leie slik noen foreslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trodde ikke det var greit med adopsjon etter dødsfall. Vi fikk beskjed om at adappsjon måtte skje før foreldrene var død Oi

Anonymkode: 04186...4d1

Ta et kjapt googlesøk så ser du at det er fullt mulig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ikke så enkelt å bli adoptert om biologisk forelder er død.

https://www.dagbladet.no/meninger/vi-er-like-langt/78624238

Anonymkode: de741...f09

Mine barn er små og de har ikke kontakt med biologisk far. Jeg har også foreldreansvar alene. Vi har jo undersøkt dette en stund så vi vet at det skal gå 😏 men vi venter til far er død slik at de får arven sin fra han først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er barnløs og min mann har ett barn. Jeg gikk inn i ekteskapet med bolig og den står enn så lenge kun på meg. Jeg vil jo helst eie sammen med han i fremtiden, men da må jeg ha barnets underskrift. Og jeg gruer meg til å be om den. 

Anonymkode: 843e0...412

Dette er egentlig ganske enkelt dersom man har et godt forhold. Da kan stebarna bli dine arvinger i bytte mot garanti om å få sitte i uskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...