Gå til innhold

Lang svartid på MR, tegn på at noe er galt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ville få svar på MR-undersøkelsen etter ca. en uke, og etter maks ti dager.
Nå har det gått 18 dager, og legen har ikke mottatt noen svarrapport (har spurt). Jeg mener ikke at det må være noe alvorlig galt, men lurer på om det kan ta lenger tid å få svar hvis de faktisk har funnet noe galt - at bildene må sendes videre for en annens vurdering, eller noe sånt. Kan det stemme? Eller så er det kanskje bare lang kø akkurat nå. Hva er deres erfaringer?

Hilsen en som venter i spenning ...

Anonymkode: 39d60...ecf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at radiologene har mye å gjøre, at vurdeingen har blitt forlagt/oversett , eller at det er bedt om en annen vurdering. 

Jeg har opplevd alle 3. 😊

Anonymkode: caae9...187

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker litt motsatt. At om det tar tid så har de ikke funnet noe som galt eller så hadde de tatt tak i det så fort som mulig. :)

Men dette vil du få bedre svar på fra legen. Han/hun vil sikkert ha forståelse for at du er litt spent.

Anonymkode: a2ed5...644

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan være at radiologene har mye å gjøre, at vurdeingen har blitt forlagt/oversett , eller at det er bedt om en annen vurdering. 

Jeg har opplevd alle 3. 😊

Takk for svar. Hvordan fant du ut at bildene dine hadde blir oversett? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd motsatt. Fikk melding av fastlegen dagen etter MR bildene var tatt om at jeg måtte komme inn på time.

Anonymkode: 00282...815

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært plaget med mange prolapser. Jeg får kjapt svar ved prolaps, og må vente 3-4 uker om alt er fint. Manglende svar hadde jeg sett på som positivt.

Anonymkode: 0af6a...89d

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring som har har hatt funn på mer enn en kroppsdel i MR er at ser de noe så får du som regel beskjed i løpet av 3 dager, slik har det vært på alt. Så jeg tenker at med all sannsynlighet så er det ingenting å bemerke på bildene men for å være sikker så ringer du de og purrer på de.

Anonymkode: 8979f...c8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Hvordan fant du ut at bildene dine hadde blir oversett? 

Henvisende lege etterlyste vurderingen.  Da sjekket de, fant ut at vurderingen av bildene var gjort, men ikke sendt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...