Gå til innhold

Er det ikke nok at man føler tiltrekning og at han/hun er snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og at man trives sammen.

Er ikke det nok til at man kan bli kjærester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for meg, men hvis det er det for deg så er jo det fasit.
(Men Det krever jo at den andre også er enig da...)

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis tiltrekning = kjemi, så ja. Da er det nok for meg. Men kjemien MÅ være der fra første stund for at det skal være noen vits for min del.

Anonymkode: 963fc...2af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som sier det? En som ikke vil bli kjæreste med deg?

Anonymkode: 85012...39b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes og det spiller inn hvor man er i livet, for eksempel. Han forrige jeg datet var mest interessert i fest og fyll i helgene, reise mye, bo i utlandet, visste ikke helt hva han skulle bli (i en alder av 40), mens jeg har et barn. Funka ikke helt for oss, selv om vi hadde mange fine kvelder sammen. 

Anonymkode: 98b28...81d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nja, det holder ikke med tiltrekning og at han er "snill" hvis det er mye annet negativt. Ikke helt singel, feks. Eller at gan har rusproblemer, økonomiske problemer, masse bagasje som man kan se vil bli et problem, etc etc.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (6 minutter siden):

...og at man trives sammen.

Er ikke det nok til at man kan bli kjærester?

Da kunne jeg vært sammen med halve Norge ;)

Jeg trenger mer enn det, selv om det er en god start. Må ha samme humor, samme hobby (min tar mye tid og penger, greit å være to om det), kompatible i senga, være ryddig og økonomisk, sterk på mange måter, uredd og glimt i øyet. 

Anonymkode: 1bdf3...93a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes fortid har en del å si og. Min erfaring er at mange går tilbake til gamle vaner når livet butter imot, men å være snill er helt klart det viktigste.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er mye mer som skal til enn bare tiltrekning. 

Anonymkode: 39a23...9af

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mann her. De tingene må jo i alle fall være på plass. Men jeg tror det blir et kortvarig forhold, hvis ikke forventningene er bedre avklart enn det. Hvor mye energi har den enkelte, hva skal vi bruke felles tid til? 

Hvis det er store forskjeller, så må begge akseptere det på likt nivå, og fokusere på de tingene som fungerer sammen. Det er dessverre vanskelig å godta bare litt match, når man er ute etter kinderegget.

Anonymkode: 4a40c...9e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. For meg skal det også føles rett, altså skal jeg være uten tvil. Det er noe utover tiltrekning og snillhet. Kall det gjerne X.

Anonymkode: 05226...018

Skrevet
BeLeven skrev (8 minutter siden):

Ikke for meg, men hvis det er det for deg så er jo det fasit.
(Men Det krever jo at den andre også er enig da...)

Hvorfor er ikke det det for deg?

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis tiltrekning = kjemi, så ja. Da er det nok for meg. Men kjemien MÅ være der fra første stund for at det skal være noen vits for min del.

Anonymkode: 963fc...2af

ja, det tenker jeg og. Men som de andre sier, begge må jo ville det. Men jeg skjønner ikke da at den andre ikke vil.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvem er det som sier det? En som ikke vil bli kjæreste med deg?

Anonymkode: 85012...39b

Ja

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes og det spiller inn hvor man er i livet, for eksempel. Han forrige jeg datet var mest interessert i fest og fyll i helgene, reise mye, bo i utlandet, visste ikke helt hva han skulle bli (i en alder av 40), mens jeg har et barn. Funka ikke helt for oss, selv om vi hadde mange fine kvelder sammen. 

Anonymkode: 98b28...81d

Nei, jeg kan jo får såvidt forstå at det ikke går da når begge vil noe helt annet i livet. 

Beloved skrev (17 minutter siden):

Nja, det holder ikke med tiltrekning og at han er "snill" hvis det er mye annet negativt. Ikke helt singel, feks. Eller at gan har rusproblemer, økonomiske problemer, masse bagasje som man kan se vil bli et problem, etc etc.

Ser den

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da kunne jeg vært sammen med halve Norge ;)

Jeg trenger mer enn det, selv om det er en god start. Må ha samme humor, samme hobby (min tar mye tid og penger, greit å være to om det), kompatible i senga, være ryddig og økonomisk, sterk på mange måter, uredd og glimt i øyet. 

Anonymkode: 1bdf3...93a

Føler du tiltrekning til så mange? Kompatible i sengen handler ofte om en gjensidighet, og det var der, mente jeg. Samme humor og tildels samme hobby. Man kan ikke forlange at alt skal deles. Det er ikke jeg interessert i. Men kan skjønne at mange er det.

Majer skrev (14 minutter siden):

Synes fortid har en del å si og. Min erfaring er at mange går tilbake til gamle vaner når livet butter imot, men å være snill er helt klart det viktigste.

Ja, det har jo det. Jeg tror det er lett for at kjærlighet gjør blind. Man lever i nuet. Noen er mer fornuftige enn andre. Tror ikke jeg er så fornuftig der.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det er mye mer som skal til enn bare tiltrekning. 

Ja, at man trives sammen, og at man er god og snill. Gjensidighet, selvfølgelig

Bør ikke det være nok

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mann her. De tingene må jo i alle fall være på plass. Men jeg tror det blir et kortvarig forhold, hvis ikke forventningene er bedre avklart enn det. Hvor mye energi har den enkelte, hva skal vi bruke felles tid til? 

Hvis det er store forskjeller, så må begge akseptere det på likt nivå, og fokusere på de tingene som fungerer sammen. Det er dessverre vanskelig å godta bare litt match, når man er ute etter kinderegget.

Anonymkode: 4a40c...9e1

Synes man kompliserer ting mer enn nødvendig. Synes det bør være lettere å akseptere og prøve å ha et godt liv sammen.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. For meg skal det også føles rett, altså skal jeg være uten tvil. Det er noe utover tiltrekning og snillhet. Kall det gjerne X.

Anonymkode: 05226...018

Skulle ønske det var lettere, og at vi ikke var så kritiske overfor hverandre

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er en god start i hvert fall.

Jeg har ikke god kjemi med eller tiltrekning til mange menn, så for meg er det et svært godt tegn om vi har det i hvert fall.

Snill kan jo innebære flere forskjellige ting, men å være snill er nok noe jeg tar for gitt at en partner skal være.

Utenom det er det jo å ønske sånn noenlunde de samme tingene, litt felles interesser og verdier, at jeg føler meg trygg og akseptert for den jeg er og ellers skal man fungere sammen på ulike plan.

Endret av Elaine Marley
Skrevet
exictence skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er ikke det det for deg?

Det er mye mer som må på plass for min del. Intellekt, verdier, utseende, empati, lynne må matche -  og at det faktisk er praktisk mulig å ha et forhold.

Jeg har møtt et par damer som har prøvd å argumentere seg til at et forhold bør prøves - litt på samme måte som du argumenterer her. Det funket ikke - og det er bare å respektere at andre har andre og flere krav. 

Jeg har jo opplevd det motsatte også, at jeg synes ting er på plass - men den andre ikke er enig. Da er det bare å gå videre.

• Liker 3
Skrevet
BeLeven skrev (1 minutt siden):

Det er mye mer som må på plass for min del. Intellekt, verdier, utseende, empati, lynne må matche -  og at det faktisk er praktisk mulig å ha et forhold.

Jeg har møtt et par damer som har prøvd å argumentere seg til at et forhold bør prøves - litt på samme måte som du argumenterer her. Det funket ikke - og det er bare å respektere at andre har andre og flere krav. 

Jeg har jo opplevd det motsatte også, at jeg synes ting er på plass - men den andre ikke er enig. Da er det bare å gå videre.

Ja, man må selvsagt akseptere det at den ene ikke vil. 

Det jeg har uthevet er vel på plass, vil jeg si, hvis begge trives sammen. 

Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Ja, man må selvsagt akseptere det at den ene ikke vil. 

Det jeg har uthevet er vel på plass, vil jeg si, hvis begge trives sammen. 

Da legger du veldig mye mer enn meg i begrepet "trivsel" - men det er greit nok det.

Antageligvis er ikke den andre parten helt enig med deg, dog...

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at da er det ikke bra nok tiltrekning eller riktig tiltrekning, for ellers gir det lite mening for meg, med mindre det praktiske er helt uovervinnelig. Som avstand og ingen kan flytte. 

Følelser må jo også være tilstede, men det kommer jo oftest ut av tiltrekning og å trives sammen. I de tilfeller jeg ikke gikk videre var jeg ikke tiltrukket nok. Det var kanskje ok, men ingen veldig gnist. 

Tror det kan være vanskelig å være helt ærlig om slikt også. Jeg er ikke tiltrukket av deg blir så brutalt. 

Anonymkode: d2cea...903

Skrevet

Jeg er såpass "kresen" at jeg ikke går inn i et forhold med mindre det er den personen jeg aller helst ville vært sammen med om jeg kunne velge mellom alle i verden. Det har gått fint hittil, selv om det har vært et par litt kjedelig lange singelperioder mellom forhold (men forholdene har vært stabile og langvarige). Om jeg skal gå inn i noe så ønsker jeg at det har potensiale til å bli noe varig og bra. For min del er personlig kjemi og kompatibelhet det viktige, når jeg matcher med noen spiller det ingen rolle hvordan de ser ut, eller om utseende endret seg i forholdet. 

Å være snill er bra, men noen forveksler å være snill med å ikke stå opp for seg selv, å rett og slett være litt tafatt. Mens i et forhold er det viktig med god kommunikasjon, der begge setter sunne grenser både for seg selv og andre. 

Når man blir eldre og et forhold ofte er mer hverdag sammen, så blir det ekstra viktig å ha like verdier og å ønske det samme for den felles hverdagen. 

• Liker 1
Skrevet
Elaine Marley skrev (14 minutter siden):

Det er en god start i hvert fall.

Jeg har ikke god kjemi med eller tiltrekning til mange menn, så for meg er det et svært godt tegn om vi har det i hvert fall.

Nemlig. Sånn føler jeg det og. Det er ikke mange menn jeg har den tiltrekningen til, og jeg føler den fysiske tiltrekningen er gjensidig. Bare jeg har den kjæreste følelsen i tillegg. 

Snill kan jo innebære flere forskjellige ting, men å være snill er nok noe jeg tar for gitt at en partner skal være.

Ja, det er det jo. Men noen er tydelig snillere og mer omsorgsfull enn andre.

Utenom det er det jo å ønske sånn noenlunde de samme tingene, litt felles interesser og verdier, at jeg føler meg trygg og akseptert for den jeg er og ellers skal man fungere sammen på ulike plan.

Jeg føler jo at vi har det. Men han synes ikke det, sier han, selv om han ikke kan komme på noe.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker at da er det ikke bra nok tiltrekning eller riktig tiltrekning, for ellers gir det lite mening for meg, med mindre det praktiske er helt uovervinnelig. Som avstand og ingen kan flytte. 

Gir ingen mening for meg heller. Utenom at han tydeligvis ikke er forelsket, og det er jo vesentlig. 

Embla82 skrev (1 minutt siden):

Jeg er såpass "kresen" at jeg ikke går inn i et forhold med mindre det er den personen jeg aller helst ville vært sammen med om jeg kunne velge mellom alle i verden. Det har gått fint hittil, selv om det har vært et par litt kjedelig lange singelperioder mellom forhold (men forholdene har vært stabile og langvarige). Om jeg skal gå inn i noe så ønsker jeg at det har potensiale til å bli noe varig og bra. For min del er personlig kjemi og kompatibelhet det viktige, når jeg matcher med noen spiller det ingen rolle hvordan de ser ut, eller om utseende endret seg i forholdet. 

Å være snill er bra, men noen forveksler å være snill med å ikke stå opp for seg selv, å rett og slett være litt tafatt. Mens i et forhold er det viktig med god kommunikasjon, der begge setter sunne grenser både for seg selv og andre. 

Når man blir eldre og et forhold ofte er mer hverdag sammen, så blir det ekstra viktig å ha like verdier og å ønske det samme for den felles hverdagen. 

Høres fornuftig ut, samtidig litt for mye da som skal klaffe. Altså, skal alt være perfekt, kan man gå lenge å vente, eller forgjeves

AnonymBruker
Skrevet

Men da handler det jo om at tiltrekning er nok for deg, men han ser etter noe mer i en relasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...