Gå til innhold

Leve i et forhold med lite sex, kan det funke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er en fantastisk mann. Snill, omtenksom. Vi har det gøy sammen, hverdagen er veldig fin. 

Men.. det er et men her. Vi har nesten aldri sex. Før var det 1 gang i mnd ca, noen ganger annenhver måned. Nå er det vel 6 mnd siden, husker ikke når sist var engang. Men var en stund før jul.

Føler vi mister den intimiteten. Nå er det liksom kleint hvis jeg prøver ta initiativ. Blir liksom ikke noe av noen ting. Kan ligge på sofaen og få kos på ryggen, men det stopper der. Alltid. 

Jeg elsker han, men savner veldig lidenskap og fysisk kontakt. Føle han vil ha meg.. Andre som har det sånn i forholdet? Vi har vært sammen I 5 år, er 30+ begge to. Ingen barn. 

Anonymkode: 11bc8...8f5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan det funke 😊.

For vår del fungerer det utmerket, og er ikke noe savn i hverdagen. Vi har vår sex 1-3 ganger i året og er tilfreds med det😊

Spørsmålet er jo om det funker for dere? Er dere kompatible på akkurat dette området? Om det funker fint for kun en av dere, så blir det jo utfordrende.

Spørsmålet i tråden din er det kun deg og din partner som kan svare på.

Anonymkode: b180f...30d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å være i et forhold uten sex vil flere nå hevde.

Virkeligheten er vel heller at det er de som har tatt en beslutning om at i deres forhold så betyr ikke sex så veldig mye. Skulle vært interessant å høre med partneren deres om de mener det samme. 

Det er ikke uten grunn sex og samliv er en egen næring med sexologer, parterapeuter, psykologer.. Og at temaet ukentlig tas opp i media. 

Anonymkode: 2950c...cd8

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er alle forskjellige. Så sjelden sex som det tror jeg ikke hadde gått hjem for meg og min kjæreste. Det er tydelig at han ikke har den samme driven på det opplegget der. Hvis du da synes det blir for lite så får du kanskje få deg en elsker? Men det kan jo være at det vil ødelegge hele forholdet ditt.  Jeg forstår godt ditt savn etter sex og intimitet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig kan det funke 😊.

For vår del fungerer det utmerket, og er ikke noe savn i hverdagen. Vi har vår sex 1-3 ganger i året og er tilfreds med det😊

Spørsmålet er jo om det funker for dere? Er dere kompatible på akkurat dette området? Om det funker fint for kun en av dere, så blir det jo utfordrende.

Spørsmålet i tråden din er det kun deg og din partner som kan svare på.

Det funker jo for han, siden det er han som ikke vil. Ganske sikker på det ikke er et savn for han. 

• Hjerte 1
Skrevet
Einus skrev (1 minutt siden):

Vi er alle forskjellige. Så sjelden sex som det tror jeg ikke hadde gått hjem for meg og min kjæreste. Det er tydelig at han ikke har den samme driven på det opplegget der. Hvis du da synes det blir for lite så får du kanskje få deg en elsker? Men det kan jo være at det vil ødelegge hele forholdet ditt.  Jeg forstår godt ditt savn etter sex og intimitet. 

Savner det veldig. Ikke bare sexen i seg selv. Men også nærheten, føle seg knyttet til partneren. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Funker veldig fint for meg, har overhodet ingen sexlyst (går heller ikke på hormoner). Vet at samboer savner det veldig, men nå har det egentlig blitt kleint. Tror det er over et år siden sist. Jeg elsker samboer, og har ingen lyst på noen andre, blir ikke tent av ting på tv eller noenting sånt.

Anonymkode: 5ea4a...9b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Virkeligheten er vel heller at det er de som har tatt en beslutning om at i deres forhold så betyr ikke sex så veldig mye. Skulle vært interessant å høre med partneren deres om de mener det samme. 

Anonymkode: 2950c...cd8

Vel. Du får akkurat samme svar om du hadde spurt min samboer igjennom 20 år.

viktigheten av sex i forholdet er ikke noe en av oss har tatt noen beslutning om. Det er sånn vi er.

Merkelig at det skal være så utrolig vanskelig å bare akseptere at for mange så er ikke sex en viktig del av et forhold😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (10 minutter siden):

Det funker jo for han, siden det er han som ikke vil. Ganske sikker på det ikke er et savn for han. 

Ja. Så spørsmålet må TS stille seg selv. Kun hun som har svaret på om hun kan fungere i forholdet. Ikke alle på KG.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel. Du får akkurat samme svar om du hadde spurt min samboer igjennom 20 år.

viktigheten av sex i forholdet er ikke noe en av oss har tatt noen beslutning om. Det er sånn vi er.

Merkelig at det skal være så utrolig vanskelig å bare akseptere at for mange så er ikke sex en viktig del av et forhold😊

For meg så er det ikke sexen i seg selv. Men det å føle seg knyttet til den andre, intimiteten. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt perfekt ut for meg. 

Anonymkode: 74719...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går noen år, helt til du blir lei av den aseksuelle typen din.

Anonymkode: b4823...33d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke høre på alle acene som sier dette er helt konge, ts. Du får ordne dette behovet ditt med noen annen hvis mannen ikke er mann nok for deg. Så svar på spørsmålet i overskriften er nei. 

Anonymkode: cbbf8...c61

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke høre på alle acene som sier dette er helt konge, ts. Du får ordne dette behovet ditt med noen annen hvis mannen ikke er mann nok for deg. Så svar på spørsmålet i overskriften for min del er nei. Men jeg kan selvfølgelig ikke snakke for noen andre en meg selv.

Anonymkode: cbbf8...c61

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (34 minutter siden):

For meg så er det ikke sexen i seg selv. Men det å føle seg knyttet til den andre, intimiteten. 

Ja da. For mange er en stor del av sex i et forhold nøkkelen til intimitet, bånd, føle seg knyttet osv.

For vår del så har ikke sex den funksjonen. Vår nærhet, bånd, være knyttet etc dekkes på andre måter.

Men vi er alle forskjellige 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja da. For mange er en stor del av sex i et forhold nøkkelen til intimitet, bånd, føle seg knyttet osv.

For vår del så har ikke sex den funksjonen. Vår nærhet, bånd, være knyttet etc dekkes på andre måter.

Men vi er alle forskjellige 😊

Hva gjør dere da? Tar gjerne imot råd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg elsker han, men savner veldig lidenskap og fysisk kontakt. Føle han vil ha meg.. 

Anonymkode: 11bc8...8f5

Men han vil ikke ha deg. Og 'Hr. Snill og Omtenksom' er komplett likeglad med hva du føler. Han leter ikke etter en løsning sammen med deg. Dette er ditt problem, ikke hans. Han sover like godt om natten uansett om ditt problem er uløst. 

Hvordan ville situasjonen ha sett ut hvis det var omvendt? Han ville ha sex, ikke du. Hadde han ikke bare sagt, «Ok, du vil ikke. Så finner jeg en annen sexpartner»?

Anonymkode: 0f214...bbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 15.29):

Men han vil ikke ha deg. Og 'Hr. Snill og Omtenksom' er komplett likeglad med hva du føler. Han leter ikke etter en løsning sammen med deg. Dette er ditt problem, ikke hans. Han sover like godt om natten uansett om ditt problem er uløst. 

Hvordan ville situasjonen ha sett ut hvis det var omvendt? Han ville ha sex, ikke du. Hadde han ikke bare sagt, «Ok, du vil ikke. Så finner jeg en annen sexpartner»?

Anonymkode: 0f214...bbf

Nei det ville han ikke sagt. 

Det er liksom alltid unnskyldninger når det gjelder sex. Han er for sliten, har holdt på med noe hele dagen. Det er for varmt ute. Det er for kaldt til å kle av seg. Han kan ligge på sofaen og stryke meg på ryggen f eks, men det stopper alltid der. 

Nå er det bare kleint å ta initiativ.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at når man ikke har sex lenger...da er man jo ikke kjærester lenger, men venner? Og hvorfor slutter relativt unge og friske mennesker å ha lyst på sex? Ser det med unger, stress, lite søvn osv, men å være 30-40 år og rett og slett slutte å ha sex, det synes jeg er rart. Har opplevd slikt hos meg selv, men da har det vært fordi jeg ikke lenger hadde "de" følelsene overfor partneren min lenger. Og da er man jo ikke kjærester.

Anonymkode: 68178...3ba

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler at når man ikke har sex lenger...da er man jo ikke kjærester lenger, men venner? Og hvorfor slutter relativt unge og friske mennesker å ha lyst på sex? Ser det med unger, stress, lite søvn osv, men å være 30-40 år og rett og slett slutte å ha sex, det synes jeg er rart. Har opplevd slikt hos meg selv, men da har det vært fordi jeg ikke lenger hadde "de" følelsene overfor partneren min lenger. Og da er man jo ikke kjærester.

Anonymkode: 68178...3ba

Helt enig med deg. Slutter man å ha sex er man ikke kjærester. Vi har ingen barn, så kan ikke skylde på det heller. 

Samme skjedde med eksen min. Han ville aldri. Til slutt hadde jeg ingen følelser igjen. Merker det til tider nå og. Den følelsen at man har lyst på kjæresten sin er liksom ikke der. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...