AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg ble stoppet i en kontroll på vei til jobb i dag og måtte blåse, visste at den skulle vise 0,0 men den viste 0,33 og ble tatt med inn til blodprøve, blodprøven viste 0,26 selv om beg ikke far drukket alkohol. Jeg har ikke vedtatt men får uansett ikke lov å kjøre, men dette blir en rettssak og en mediesak. Jeg vet jeg ikke har drukket alkohol på flere uker, så dette må være feil og eller at det er alkohol i maten jeg har spist eller i melken og juicen jeg drakk. jeg som er lovlydig sitter nå og blir beskyldt for fyllekjøring og får alvorlige anklager mot meg, dette resulterer i at jeg mister jobben, går konkurs og mister både hus og bil da jeg såvidt klarer meg når jeg jobber pga dyre lån. Jeg skal hå til anskaffelse av advokat, nå er jeg bare helt knust, men disse feilene skal bli jævla dyre for den/de som har skylden i dette. jeg må være så ærlig å si at jeg ikke har tiltro til hverken blodprøven eller alkometeret til politiet, hva vet vel jeg om de har byttet på blodprøve eller ha forhåndsinstallert et tall på alkometeret? Men hvis dette er riktig er det begått feil i produksjonen av noe jeg har inntatt av mat eller drikke, men dette hører mye mindre sannsynlig ut enn bytte av blodprøve og juks med alkometeret. som sakt har jeg nå blitt oppsagt på dagen pga jeg jobber med kjøring og det ikke er andre arbeidsoppgaver for øyeblikket, inntil denne saken blir endret og da skal jeg ha så jævla erstatning! Anonymkode: d8298...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Del Skrevet 20. mars 2023 ADHD-medisin og alkotest - Rusinfo har du adhd medisiner? Anonymkode: c2422...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. mars 2023 #3 Del Skrevet 20. mars 2023 Det er noen som har noen mutasjoner i jerntransportørgen som gjør at det slår ut selv om det ikke er alkohol i blodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Del Skrevet 20. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: dette resulterer i at jeg mister jobben, går konkurs og mister både hus og bil da jeg såvidt klarer meg når jeg jobber pga dyre lån. Jeg skal hå til anskaffelse av advokat, nå er jeg bare helt knust, men disse feilene skal bli jævla dyre for den/de som har skylden i dette. Det var da voldsomt. PUST MED MAGEN... .Om du faktisk ikke har drukket alkohol, så må det jo sjekkes ut nærmere. Om du går på enkelte medisiner så kan det slå ut. Anonymkode: 508d7...b40 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 20. mars 2023 #5 Del Skrevet 20. mars 2023 Selvfølgelig har de ikke stilt inn apparatene de bruker feil. Her har du fortrengt evt vrengt på sannheten fordi det er enklere for deg enn å stå for det. Hjem og telle flasker/bokser du konsumerte i går så ser du nok at politiet har rett. Bare en ting å gjøre: ta bota/straffen, søk ny jobb og ta lappen på nytt om et halvår. Også slutter du å lage løgner for deg selv. Kanskje søk hjelp ang alkoholbruken din og. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Del Skrevet 20. mars 2023 Selv boller kan slå ut på en promilletest.. https://www.klikk.no/motor/blaste-07-i-kontroll-uten-a-ha-drukket-alkohol-4029895 Anonymkode: 5b926...22d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv boller kan slå ut på en promilletest.. https://www.klikk.no/motor/blaste-07-i-kontroll-uten-a-ha-drukket-alkohol-4029895 Anonymkode: 5b926...22d Ja. Men ikke på blodprøver Anonymkode: f8204...927 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Del Skrevet 20. mars 2023 Sopp i tarmen f.eks etter antibiotika kan omdanne karbohydrater til alkohol..... Anonymkode: 27fda...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #9 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det var da voldsomt. PUST MED MAGEN... .Om du faktisk ikke har drukket alkohol, så må det jo sjekkes ut nærmere. Om du går på enkelte medisiner så kan det slå ut. Anonymkode: 508d7...b40 Klart det er voldsomt; TS har blitt beskyldt for noe som ikke er sant, og har faktisk mistet jobben sin! Hadde freaket ut i panikk selv! Anonymkode: f8642...f59 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Del Skrevet 20. mars 2023 smurfebuss skrev (15 minutter siden): Selvfølgelig har de ikke stilt inn apparatene de bruker feil. Her har du fortrengt evt vrengt på sannheten fordi det er enklere for deg enn å stå for det. Hjem og telle flasker/bokser du konsumerte i går så ser du nok at politiet har rett. Bare en ting å gjøre: ta bota/straffen, søk ny jobb og ta lappen på nytt om et halvår. Også slutter du å lage løgner for deg selv. Kanskje søk hjelp ang alkoholbruken din og. Herregud! Anonymkode: f8642...f59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Del Skrevet 20. mars 2023 Ville forsøkt å rette oppmerksomheten mot hvordan løse situasjonen, fremfor mediesak og erstatning. Anonymkode: 54e7c...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 20. mars 2023 #12 Del Skrevet 20. mars 2023 Så vidt jeg vet er blodprøven umulig å bomme på. Så da gjenstår ditt inntak av et eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 20. mars 2023 #13 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): ADHD-medisin og alkotest - Rusinfo har du adhd medisiner? Anonymkode: c2422...b49 ADHD medisin slår ut på urin- og blodprøver står det, ikke når du blåser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 20. mars 2023 #14 Del Skrevet 20. mars 2023 smurfebuss skrev (1 time siden): Selvfølgelig har de ikke stilt inn apparatene de bruker feil. Her har du fortrengt evt vrengt på sannheten fordi det er enklere for deg enn å stå for det. Hjem og telle flasker/bokser du konsumerte i går så ser du nok at politiet har rett. Bare en ting å gjøre: ta bota/straffen, søk ny jobb og ta lappen på nytt om et halvår. Også slutter du å lage løgner for deg selv. Kanskje søk hjelp ang alkoholbruken din og. Selvfølgelig kan de ha gjort feil. At de har gjort forarbeidet er faktisk noe man ALLTID skal få bekreftet. I dette tilfellet er det irrelevant, siden blåse verdi og blodprøve er relativt samsvarende. Så hvis man ser bort i fra at personen faktisk ikke har blitt lurt i noe, så er det medisinske tilfeller som bør diagnoses. Fordelen med disse er at de typisk ikke er akutte. Så han kan gå til en lege som undersøker han. Det vil typisk løse problemet med omdømmet, men fortsatt ta fra han lappen og jobb. Har han blitt lurt i noe, så er han relativt fucked... det måtte i så fall ende opp med en eller annen som stilte opp og tilsto... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 20. mars 2023 #15 Del Skrevet 20. mars 2023 Her var det en del rart. Hvis du har utslag på blodprøve, så har du alkohol (etanol) i blodet. En del ting kan påvirke en pusteprøve og denne er ikke like pålitelig som en blodprøve. Men det litt rare med historien din er at du har fått blodprøvesvaret klokken 12 samme dag. Jeg har aldri hørt om at det har skjedd før. Vanligvis sendes slike prøver til Rettstoksikologisk institutt ved FHI for analyse. Det får meg litt til å tvile på historien din. Men forutsatt at det du skriver stemmer: Har du alkohol i blodet, så er det egentlig bare en av to forklaringer: 1. Du har drukket alkohol. 2. Du har gjærsopp i magen som omdanner karbohydrater til alkohol. Hvis nr 2. er tilfelle, så er det (litt kjipt å si selvsagt) fortsatt slik at du har kjørt i alkoholpåvirket tilstand. Du vil nok få en straffereduksjon dersom dette kan påvises, men selv om du ikke har drukket alkoholen er du fortsatt påvirket av alkohol. Jeg husker ikke dommene på dette i skrivende stund, men jeg tror ikke man blir 100% frikjent. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #16 Del Skrevet 20. mars 2023 Du igjen. Hva med å få deg en jobb. Det er litt underholdning i det og, i alle fall innhold i dagen. Anonymkode: c5f92...85a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #17 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du igjen. Hva med å få deg en jobb. Det er litt underholdning i det og, i alle fall innhold i dagen. Anonymkode: c5f92...85a Er det en gjenganger? Anonymkode: 54e7c...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #18 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det en gjenganger? Anonymkode: 54e7c...8cd Dobbel linjeskift. Liten bokstav i begynnelsen av setningen. En helt urealistisk problemstilling. Drøye utsagn for å provosere. Anonymkode: c5f92...85a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #19 Del Skrevet 20. mars 2023 Skjeldent man mister lappen for kjøring med lavpromille også. Tror ikke på dette. Anonymkode: 6808e...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #20 Del Skrevet 20. mars 2023 isw skrev (8 timer siden): Her var det en del rart. Hvis du har utslag på blodprøve, så har du alkohol (etanol) i blodet. En del ting kan påvirke en pusteprøve og denne er ikke like pålitelig som en blodprøve. Men det litt rare med historien din er at du har fått blodprøvesvaret klokken 12 samme dag. Jeg har aldri hørt om at det har skjedd før. Vanligvis sendes slike prøver til Rettstoksikologisk institutt ved FHI for analyse. Det får meg litt til å tvile på historien din. Men forutsatt at det du skriver stemmer: Har du alkohol i blodet, så er det egentlig bare en av to forklaringer: 1. Du har drukket alkohol. 2. Du har gjærsopp i magen som omdanner karbohydrater til alkohol. Hvis nr 2. er tilfelle, så er det (litt kjipt å si selvsagt) fortsatt slik at du har kjørt i alkoholpåvirket tilstand. Du vil nok få en straffereduksjon dersom dette kan påvises, men selv om du ikke har drukket alkoholen er du fortsatt påvirket av alkohol. Jeg husker ikke dommene på dette i skrivende stund, men jeg tror ikke man blir 100% frikjent. Luft opp gjennom lukkemuskel på magesekken?? Herregud, lufta vi utånder kommer fra lungene. Det er der alkoholen skilles ut i kroppen. Anonymkode: 20c88...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå