Gå til innhold

Skal han få takkekort i tilfelle han gir gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Storebroren min sendte melding samme dag som dåpen til mitt første barn og meldte avbud pga sykdom. Han ba om ønskeliste for noen måneder siden og når han fikk det sa han: Fin liste :), så jeg antar han kjøpte noe.

Så har jeg ikke hørt mer, og hadde trodd han ville sendt melding og spurt om å få kommet innom for å gi gaven? Det er noen måneder siden nå, og vi tenker å bestille takkekort, men aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. 
Har gitt gaver til alle mine søskens barn i deres dåp, og til alle andre anledninger hvor man gir gaver. Vi har et fint forhold sånn sett, så vet ikke hvorfor babyen min ikke fikk noe? Vi har snakket om gaver i familien, jeg er siste som får barn, så det er en klar forventning om hva man gir og hvor mye man bruker.

Burde jeg sende melding og purre? 

Anonymkode: b0b4e...c3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ha et par ekstra takkekort liggende i tilfelle du får uventede gaver? 

Men forstår ikke hva du skal purre på?

Anonymkode: b255f...df8

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Bestill noen ekstra takkekort, i tilfellet.  Men purre?? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bestiller alltid noen ekstra kort i tilfelle. Eventuelt kan du late som om du har glemt at han ikke ga gave, og bare gi han ett takkekort alikevel, da blir han nok selv å komme på at han ikke har gitt gave og har han den liggende kommer han nok med den 

Anonymkode: e988c...cd5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Purre på gave?? 😂 Nei!!!!!! Dåpen er over, de var syke og han har mest sannsynlig glemt det. Du bestiller uansett opp noen takkekort ekstra. Det er koselig minne. Så får han få hvis han en dag rydder kjøkkenbenken og finner gaven som ligger der. Hvis ikke, la der gå…

Anonymkode: 657c2...b18

• Liker 3
Skrevet

Man purrer ikke på gaver man ikke har fått 😄

Fin liste betyr ikke at man har kjøpt, og mange tenker nok at hvis man ikke var tilstede trenger man heller ikke å gi gave.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar, ble veldig usikker og tar det nok litt personlig, men da bestiller jeg uansett ekstra. Ved å purre mente jeg å sende en melding angående gave, han kan jo ha glemt det ettersom vi møtes så sjelden. 
ts

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg har ett såpass godt forhold til broren min at jeg kunne "purre" på gaven, spesielt når jeg hadde visst at han kjøpte til mine søsters barn. Men hvis dere treffes såpass sjelden så blir det nok litt kleint. I din situasjon hadde jeg bestilt ekstra takkekort, og ventet og sett på om han plutselig gir.

Anonymkode: c11ad...6d7

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Bestill ekstra takkekort. Men du må ikke finne på å purre på gave. 

Skrevet

Hvis han ikke har gitt gave, skal han selvfølgelig ikke ha noe kort heller. Bestill opp så du har et par ekstra i tilfelle, så får han heller få kort om han plutselig kommer med gave. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Storebroren min sendte melding samme dag som dåpen til mitt første barn og meldte avbud pga sykdom. Han ba om ønskeliste for noen måneder siden og når han fikk det sa han: Fin liste :), så jeg antar han kjøpte noe.

Så har jeg ikke hørt mer, og hadde trodd han ville sendt melding og spurt om å få kommet innom for å gi gaven? Det er noen måneder siden nå, og vi tenker å bestille takkekort, men aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. 
Har gitt gaver til alle mine søskens barn i deres dåp, og til alle andre anledninger hvor man gir gaver. Vi har et fint forhold sånn sett, så vet ikke hvorfor babyen min ikke fikk noe? Vi har snakket om gaver i familien, jeg er siste som får barn, så det er en klar forventning om hva man gir og hvor mye man bruker.

Man purrer ikke på gaver . Bestill noen ekstra takkekort da vel . Å hvis du evnt skal nevne det, så vift med kortet foran han neste gang dere møtes , å si dette bestilte jeg til deg , med en liten latter 😂. Han kan jo ha glemt det evnt tenker å gi neste gang dere møtes face to face . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk for alle svar, ble veldig usikker og tar det nok litt personlig, men da bestiller jeg uansett ekstra. Ved å purre mente jeg å sende en melding angående gave, han kan jo ha glemt det ettersom vi møtes så sjelden. 
ts

Ikke purr på gaven, det er bare frekt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok heller sent en melding ikke lenge etter dåpen og spurt om han følte seg bedre enn å tenke på gaven som ikke har kommet siden han ikke kom 😎 og jeg ville aldri funnet på å "purre" på en gave fra noen som ikke var tilstede i dåpen men jeg kunne fint sagt at vi fikk sånn fra søster og slik fra blablabla om det noen gang kom på snakk og på den måten fått frem at broren din ikke gav noe.. 

Anonymkode: 16090...065

AnonymBruker
Skrevet

Aldri aldri purre på!! Det er no go. Men... Jeg ville muligens vært frekk nok til å sende et takkekort lell, så om han sier at han ikke ga gave, så ville jeg ha svart at jeg hadde glemt at han ikke gav, det var bare så naturlig å takke alle i nærmeste familie. Og så får samvittigheten hans jobbe litt, uten å forvente å få noe. Passiv aggressiv?? Mulig, men det bor en jævel i oss alle. 

Anonymkode: b8c2c...6e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller satset på at han så takkekortet hos noen av søskene deres og kanskje da tenkt selv.

Anonymkode: a5dd3...157

AnonymBruker
Skrevet

Ha takkekort ekstra. Spør moren eller faren din om de kan spørre han om hva det blir til med gaven(selvfølgelig ikke si at du har bedt de spørre).

Anonymkode: f5c6c...c78

Skrevet

Man bestiller vel alltid noen takkekort ekstra, plutselig dukker det opp noe i etterkant.

Men jeg ville aldri ha purret på en gave.... Ikke bedt andre gjøre det i smug heller!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Man purrer ikke på gaver! 🙈 hjelp

Anonymkode: da95e...7b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du kan purre på gaven kommer jo an på hva slags forhold dere har. Jeg hadde lett purret på min bror, men vi har et nært forhold, snakket i telefon flere ganger i uka og har en tone oss i mellom der vi roaster hverandre kontinuerlig.

«Visste du at man faktisk brenner ekstra lenge i helvete om man ikke gir dåpsgave til sin egen niese! Det er også purregebyr på forsinket gave! 2000 kroner i purregebyr inn på konto takk, og det er kun hvis gaven ankommer innen to uker. Ellers blir det 5000, pluss at jeg får lov å stikke deg i låret med en gaffel.»

Men, boren min er av typen som da jeg fikk noen stygge brannsår for noen år siden og alle trøstet meg med at man knapt kunne se det og det gjorde ingenting, sa at det er jævlig flaks at jeg er gift for så stygg som jeg er nå ville ingen hatt meg 🤣🤣🤣

Anonymkode: 910d6...14b

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hehe, den der er litt tricky.

Jeg hadde sendt "takkekort" og bare skrevet: "Pelle hadde en flott dåp, trist du var forhindret fra å møte, men som du ser var dåpsbarnet i godt humør :-)"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...