Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 10.54):

Den siste tiden har jeg merket en betraktelig økning i kjøpere som ønsker at jeg skal bruk fiks ferdig ordningen til finn - men som selger ser jeg ingen fordeler av å bruke denne ordningen?

Pakkene er uansett forsikret via posten, og jeg får pengene umiddelbart ved at kjøper overfører til meg. Ved å bruke fiks ferdig kan det ta evigheter før jeg får pengene, og slik jeg ser det, så åpner denne muligheten opp for at kjøpere kan f. eks lyve om tilstand dersom de skulle angre på kjøp.  

Anonymkode: 8894b...c53

Det er en ekstra trygghet for kjøper (og selger). Selvsagt kan det misbrukes, men i mindre grad enn når man ikke bruker det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt 11 ganger via Fiks Ferdig og faktisk også kjøpt 11 ganger via Fiks Ferdig og aldri opplevd et eneste problem med det.

Anonymkode: d1470...e1d

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har solgt 11 ganger via Fiks Ferdig og faktisk også kjøpt 11 ganger via Fiks Ferdig og aldri opplevd et eneste problem med det.

Samme her. Har bare bra erfaring med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri solgt med Fiks ferdig før, hvordan skal jeg gjøre det med frimerker? Jeg skal sende en lett kjole, hvordan vet jeg hvor mange frimerker som skal være på?

Anonymkode: f7805...3ed

Skrevet

Ok. Jeg kjøper kun med fiks ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Den eneste grunnen til at dette faktisk har gått greit er vel fordi du aldri har møtt noen svindlere enda. 

Men "fiks ferdig" gir selvfølgelig null og niks reell trygghet mot noe som helst. Dette er bare noe piss Finn.no påstår i håp om å dra mest mulig trafikk over til dette.  

Anonymkode: 15364...563

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ebbeliten skrev (56 minutter siden):

Ok. Jeg kjøper kun med fiks ferdig. 

Vet du hvordan det gjøres med frimerker? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vet du hvordan det gjøres med frimerker? 

Har ikke lagt merke til frimerker på det jeg har kjøpt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 11.25):

Eller du kan be betjeningen på Posten/Postnord om å skrive ut etiketten for deg.

Anonymkode: aa08d...4cd

Det er ikke alltid mulig. Går normalt med Posten, men ikke Postnord-lokasjoner.

Anonymkode: 4b045...e2a

AnonymBruker
Skrevet
On 3/20/2023 at 2:00 PM, AnonymBruker said:

Da blir det i hvertfall ingen handel med meg.  Fordelen er å slippe så mye skriving frem og tilbake. Pluss at porto blir også langt billigere å betale for gjennom fiks ferdig. Så sparer mye der. Og så vidt jeg vet slipper også selger å legge ut for porto. For portoen betaler kjøper med en gang. 

Anonymkode: 53830...759

Jeg er som ts. Det har aldri vært mye skriving her. Frakt er det samme. Jeg har aldri lagt ut for porto som selger. 

Anonymkode: 0c559...b8e

AnonymBruker
Skrevet

Alt for mye jobb med fiks ferdig som selger. Jeg ble motstander første gang jeg brukte det og måtte skrive ut, gå til en butikk som har postnord og så vente i 10 dager på pengene. Merker dog at mange ikke vil kjøpe når jeg ikke bruker fiks ferdig så har blitt vanskeligere å selge. Så da har jeg helt enkelt bare sluttet å bruke Finn og det er jo kjipt for både finn og kjøpere. Blir spennende å se utviklingen. Håper det kommer en ordentlig utfordrer på banen. 

Anonymkode: 0c559...b8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 8.59):

Jeg har aldri solgt med Fiks ferdig før, hvordan skal jeg gjøre det med frimerker? Jeg skal sende en lett kjole, hvordan vet jeg hvor mange frimerker som skal være på?

Med Fiks Ferdig betaler du fastpris for pakken gjennom posten eller helt hjem. Mener det er ca 70kr inkl forsikring og sporing. 

Jeg har så langt vært veldig fornøyd med Fiks ferdig. Lurer jeg på noe om produktet sender jeg melding til selger før jeg legger inn bud. Har solgt noen småting også og det har gått problemfritt. Enkelt og greit. 

Skal innrømme at jeg liker best en meldingsutveksling først, så får man avklart eventuelle forventninger til produktet på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...