Gå til innhold

Som selger så nekter jeg å bruke fiks ferdig på Finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fiks ferdig er helt topp, eneste ulempen er at kjøper kan lyve om tilstanden så tar alltid masse bilder før jeg sender varen. 

Anonymkode: a40bc...ed8

Ja, og likevel mener du det er helt topp? I hvert fall ikke for selger. 

Selger aldri noe på finn uten forhåndsbetaling, det byr sjelden på problemer. Selvsagt en risiko for kjøper, men jeg har ikke dårlig samvittighet. Det er fritt fram og velge å kjøpe. 

Endret av LeneXCII
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som kjøper vil jeg aldri kjøpe uten fiks ferdig. Hvorfor skal jeg risikere å bli svindlet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke Fiks ferdig som kjøper heller, jeg vil vite ganske raskt om jeg kan kjøpe varen eller om jeg må lete videre etter noe tilsvarende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper helst om det er fiks ferdig.

Lettvint og greit. Aldri noe problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fiks ferdig er helt topp, eneste ulempen er at kjøper kan lyve om tilstanden så tar alltid masse bilder før jeg sender varen. 

Anonymkode: a40bc...ed8

Selger kan da også det. 

Anonymkode: 6b45b...08b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis selger klager og ikke vil betale så må den jo sende varen tilbake.

Anonymkode: 002f9...853

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kommer jo an på hva du selger. Du når kanskje flere kjøpere om du bruker denne ordningen? 

Anonymkode: bf464...b0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig! Jeg liker ikke fiks ferdig som kjøper heller. Jeg bor i Oslo, og kjøper stort sett i Oslo. Gidder ikke betale for at noe skal sendes, når jeg bare kan dra en liten tur og hente den selv. 

Anonymkode: 105f5...1cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg bruker heller ikke det, men da pga at her må det sendes med helt hjem. Da må jeg legge varene ut til postkassa...og med et felles stativ langt oppi gata er det uaktuelt. Vet mange rundt her har fått stjelt både pakker som skal sendes og som de har fått levert på samme måte med helt hjem...

Anonymkode: 96dce...825

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (2 timer siden):

Som kjøper vil jeg aldri kjøpe uten fiks ferdig. Hvorfor skal jeg risikere å bli svindlet? 

Den kan man jo lett snu på: Hvorfor skal selger risikere å bli svindlet? Er jo tydelig at noen kjøpere spekulerer i å lyve om varens tilstand for å slippe å betale.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet for meg med fisk ferdig er at jeg printe ut en lapp. Har ikke printer og det er kronglete å gå til biblioteket før posten. Fikse med kode fra posten er mye enklere. 

Anonymkode: ef465...794

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

jeg bruker heller ikke det, men da pga at her må det sendes med helt hjem. Da må jeg legge varene ut til postkassa...og med et felles stativ langt oppi gata er det uaktuelt. Vet mange rundt her har fått stjelt både pakker som skal sendes og som de har fått levert på samme måte med helt hjem...

Anonymkode: 96dce...825

Enig. Helt Hjem er uaktuelt å bruke for min del. Det koster meg dessuten bare 67 kroner å sende en pakke på 5kg med PostNord. Det er billig nok, fraktmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En selger kan da ikke selge en ting til mange, så om mange ønsker å kjøpe vil det uansett ikke alltid bli deg. 

Jeg solgte en populær ting på finn nylig. Minst 8 ønsket å kjøpe via fiks ferdig på halvtimen varen lå ute, før jeg fikk stengt annonsen. Altså kunne jeg kun si ja til en av dem. Samme som om jeg ikke godtok fiks ferdig. Jeg hadde bare en å selge. 

Jeg har ingen dårlige erfaringer med fiks ferdig ennå. Verken som kjøper eller selger. 

Anonymkode: 8742d...844

Men hvis du ikke hadde brukt fiks ferdig, hadde de kjøperne du ikke valgte sluppet å låse pengene sine i flere døgn og kanskje ikke få muligheten til å handle av noen andre istedenfor. 

Anonymkode: 88c1a...9b6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fraktkostnader er det samme med fiks ferdig som om du bestiller det selv.

Fiks ferdig er faktisk litt dyrere, fordi Finn tar et lite gebyr på 5kr eller noe sånt.

Anonymkode: 0d99a...bcd

Og at man ikke kan kombinere frakt på flere gjenstander. Og at man må betale frakt for noe mellomstort når man kjøper noe bittelite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fiks ferdig er bare vinn vinn for kjøper, ikke for selger. 

Anonymkode: 680d4...e71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fiks ferdig er bare vinn vinn for kjøper, ikke for selger. 

Anonymkode: 680d4...e71

Personlig hater jeg det som kjøper også. Kan ikke se en eneste reell fordel for verken selger eller kjøper. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som selger bruker jeg aldri fiks ferdig. Kjøper får heller avgjøre om jeg er til å stole på. Jeg har 10 i rating på Finn og det får være god nok referanse for kjøper. Selv kjøper jeg bare av 10’ere. 
Gidder ikke alt styret med forsinkelser i dialog og betaling.
Men så selger jeg varer som er populære  

Jeg liker også den direkte kommunikasjonen med kjøper innen vi gjør en avtale. Å bare godta et tilbud blir litt for upersonlig i forhold til at jeg ønsker å forsikre meg om at kjøper virkelig har fått med seg relevant info om varen.  
Jeg har også ryddet opp på en ordnet måte med kjøpere om det har vært nødvendig. 

Skjønner at konseptet er nødvendig, men jeg gidder ikke. De som ikke stoler på meg får heller kjøpe av noen andre. 

Anonymkode: aa938...55a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS her: 

Nå skal det sies at jeg har solgt ting på finn siden 2005, men også har kjøpt/solgt like mye på Ebay, utenlandske fora, osv. Paypal er ekstremt kjøpervennlig, som over tid har ført til at brukere på disse plattformene forventer at brukthandel skal være identisk det å handle nytt fra butikk. 

Anonymkode: 8894b...c53

Skjønte ikke hva du mener med dette innlegget?

Anonymkode: fc65a...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke fiks ferdig, og skriver det også i annonsen. Føler risikoen for svindel er lavere om man møtes. I tillegg slipper jeg å pakke inn varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...