Gå til innhold

Som selger så nekter jeg å bruke fiks ferdig på Finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den siste tiden har jeg merket en betraktelig økning i kjøpere som ønsker at jeg skal bruk fiks ferdig ordningen til finn - men som selger ser jeg ingen fordeler av å bruke denne ordningen?

Pakkene er uansett forsikret via posten, og jeg får pengene umiddelbart ved at kjøper overfører til meg. Ved å bruke fiks ferdig kan det ta evigheter før jeg får pengene, og slik jeg ser det, så åpner denne muligheten opp for at kjøpere kan f. eks lyve om tilstand dersom de skulle angre på kjøp.  

Anonymkode: 8894b...c53

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg selger mye på finn, og synes fiks ferdig er helt genialt. Ingenting å utsette på denne løsningen :)

• Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her, skriver at jeg ikke bruker fiks ferdig også får kjøperen vurdere selv om de ønsker å kjøpe eller ikke.

Anonymkode: baabb...af6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men kjøpere har en fordel i det at de får varen før beløpet trekkes. Jeg er redd for svindel og foretrekker dette som kjøper.

Anonymkode: 6eb34...1e3

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan stiller du deg som kjøper?

Anonymkode: 44352...166

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS her: 

Nå skal det sies at jeg har solgt ting på finn siden 2005, men også har kjøpt/solgt like mye på Ebay, utenlandske fora, osv. Paypal er ekstremt kjøpervennlig, som over tid har ført til at brukere på disse plattformene forventer at brukthandel skal være identisk det å handle nytt fra butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her, bruker ikke fiks ferdig 

Anonymkode: 15898...c8d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan stiller du deg som kjøper?

Anonymkode: 44352...166

Har prøvd å bruke fiks ferdig 5 ganger, i alle tilfellene så valgte selger en annen kjøper, så da driter jeg i å bruke det som kjøper også. Handel på finn har funket fint i alle år før dette. 

Min største frykt er at Finn over tid skal bli som Ebay og lignende plattformer, der alle handler til slutt bare kan gå gjennom Finn sitt system. Noe som ikke er helt usannsynlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker fiks ferdig for små pakker, men for de større pakkene må jeg ha tilgang til en printer for å printe ut pakkelapp. Det gidder jeg ikke

Anonymkode: 4a560...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke det bare en fordel å slippe meldinger frem og tilbake med en potensiell kjøper, da? Eller har jeg misforstått? 

Anonymkode: 15e60...4cb

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke det bare en fordel å slippe meldinger frem og tilbake med en potensiell kjøper, da? Eller har jeg misforstått? 

Anonymkode: 15e60...4cb

Tenker det er greit å avklarte alt før et salg. Finnes dessverre en del sjanseløse kjøpere der ute, som verken leser hele annonsen eller ser igjennom alle bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Liker fiks ferdig for små pakker, men for de større pakkene må jeg ha tilgang til en printer for å printe ut pakkelapp. Det gidder jeg ikke

Anonymkode: 4a560...dfe

Eller du kan be betjeningen på Posten/Postnord om å skrive ut etiketten for deg.

Anonymkode: aa08d...4cd

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kjipe er jo hvis kjøper lyver om at produktet ikke var i bra tilstand og får tilbake betalingen. Da sitter selger med skjegget i postkassen uten hverken vare eller penger 

Jeg solgte en dyr ullkjole en gang, ikke brukt og prislappen og merkelappe hang fortsatt på. Helt utmerket tilstand. Kjøper prøvde seg på at det var hull på ene ermet og ville ha refundert endel av salgssummen, men heldigvis hadde jeg tatt masse bilder og kunne motbevise påstanden hennes.

Så jeg bruker heller ikke fiks ferdig. Da får de heller se etter samme produkt til noen som bruker den tjenesten 

Anonymkode: 9908e...5ed

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler kun av de som har fiks ferdig. Lett å forholde seg til. Og jeg vet jeg får en vare før den er betalt. 

Gidder heller ikke handle hos de som ikke setter fastpris.

Anonymkode: 6b45b...08b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er sannsynligheten høy for at jeg ikke kjøper varen.

Anonymkode: c3436...486

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har prøvd å bruke fiks ferdig 5 ganger, i alle tilfellene så valgte selger en annen kjøper, så da driter jeg i å bruke det som kjøper også. Handel på finn har funket fint i alle år før dette. 

Min største frykt er at Finn over tid skal bli som Ebay og lignende plattformer, der alle handler til slutt bare kan gå gjennom Finn sitt system. Noe som ikke er helt usannsynlig. 

En selger kan da ikke selge en ting til mange, så om mange ønsker å kjøpe vil det uansett ikke alltid bli deg. 

Jeg solgte en populær ting på finn nylig. Minst 8 ønsket å kjøpe via fiks ferdig på halvtimen varen lå ute, før jeg fikk stengt annonsen. Altså kunne jeg kun si ja til en av dem. Samme som om jeg ikke godtok fiks ferdig. Jeg hadde bare en å selge. 

Jeg har ingen dårlige erfaringer med fiks ferdig ennå. Verken som kjøper eller selger. 

Anonymkode: 8742d...844

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da blir det i hvertfall ingen handel med meg.  Fordelen er å slippe så mye skriving frem og tilbake. Pluss at porto blir også langt billigere å betale for gjennom fiks ferdig. Så sparer mye der. Og så vidt jeg vet slipper også selger å legge ut for porto. For portoen betaler kjøper med en gang. 

Anonymkode: 53830...759

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da blir det i hvertfall ingen handel med meg.  Fordelen er å slippe så mye skriving frem og tilbake. Pluss at porto blir også langt billigere å betale for gjennom fiks ferdig. Så sparer mye der. Og så vidt jeg vet slipper også selger å legge ut for porto. For portoen betaler kjøper med en gang. 

Anonymkode: 53830...759

Fraktkostnader er det samme med fiks ferdig som om du bestiller det selv.

Fiks ferdig er faktisk litt dyrere, fordi Finn tar et lite gebyr på 5kr eller noe sånt.

Anonymkode: 0d99a...bcd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fiks ferdig er helt topp, eneste ulempen er at kjøper kan lyve om tilstanden så tar alltid masse bilder før jeg sender varen. 

Anonymkode: a40bc...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...