AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 En tråd for oss som er aseksuelle. Aseksualitet kommer i flere former. De som ikke vil ha sex i det hele tatt og de som vil bare ha av og til, men klarer seg med sex sjeldent. Jeg føler at å være aseksuell er like tabu som å være avholds. Folk flest ser rart på deg, kanskje flirer, tenker det er noe galt med deg, osv. Er det flere aseksuelle? Hvordan påvirker det deres forhold? Jeg er av typen som ikke har utstrakt behov for å ha sex, men kan få lyst av og til. Det har påvirket alle mine forhold når partneren har hatt mye større behov for sex enn meg. Jeg kan fint kose og klemme, med seksuelle aktiviteter frister meg ikke noe særlig. Dette har ingenting med valg av partner å gjøre. Jeg er like forelsket og elsker, men jeg uttrykker det ikke med sex. Hvordan er det for dere andre? Anonymkode: 22adb...78c 1 1 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Ja, her i hus er det kona som tar initiativ til sex som oftes. Liker ikke lydene og luktene av sex.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Synes det er ekkelt bare å høre om det. Vil ikke ha sex. Anonymkode: 63890...c00 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Hvor er det du får inntrykket av at å være aseksuell er tabu eller blir latterliggjort og at folk ser rart på deg pga det? Det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 4d360...d5b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En tråd for oss som er aseksuelle. Aseksualitet kommer i flere former. De som ikke vil ha sex i det hele tatt og de som vil bare ha av og til, men klarer seg med sex sjeldent. Jeg føler at å være aseksuell er like tabu som å være avholds. Folk flest ser rart på deg, kanskje flirer, tenker det er noe galt med deg, osv. Er det flere aseksuelle? Hvordan påvirker det deres forhold? Jeg er av typen som ikke har utstrakt behov for å ha sex, men kan få lyst av og til. Det har påvirket alle mine forhold når partneren har hatt mye større behov for sex enn meg. Jeg kan fint kose og klemme, med seksuelle aktiviteter frister meg ikke noe særlig. Dette har ingenting med valg av partner å gjøre. Jeg er like forelsket og elsker, men jeg uttrykker det ikke med sex. Hvordan er det for dere andre? Anonymkode: 22adb...78c Termen «aseksuell» er blitt så utvannet og belastet med flertydigheter at den kan brukes om nesten hva som helst. Det du forteller om deg selv er at du har sex og seksuelle behov som de fleste andre, men at behovet ikke er så sterkt. Du er med andre ord i samme båt som svært mange andre, og langt fra i noen tabukategori. Kan det tenkes at du ønsker å stemple deg selv som «aseksuell» for å virke interessant og vekke oppmerksomhet? Anonymkode: 6cf74...d56 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå