Gå til innhold

Vanlig med første date hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er noen år siden jeg har vært på datingmarkedet, men har nå laget meg en Tinderprofil. Har matchet med noen menn, og de fleste vil gjerne møtes hjemme hos meg eller dem. Det er helt uaktuelt for min del. Snakk om menn i 40-50 årene. Har dette blitt normalen ? 

Anonymkode: f3d19...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dette er litt forskjellig fra person til person. Men kan godt tro at dette er ukomfortabelt, man vet jo ikke til syvende og sist hvilken person man tar med hjem, eller drar hjem til. Er nok tryggest å møtes litt i offentligheten først før man "hopper" ut i det.

Skrevet

Jeg foreslår alltid ute et offentlig sted på første date. 

Ikke møt hjemme på første date

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid forsiktig med menn som foreslår hjemmedate som første date. Tenker at de i beste fall er useriøs og ønsker sex, i verste fall farlig. 

Anonymkode: 8f4c1...523

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, ikke med fremmede. De som tar initiativ til første date hjemme er som regel kun interessert i én ting. Og det er ikke nødvendigvis kun i å spare penger på å ikke spandere en middag på deg.

Fordelen med å møtes ute er at det er enklere å komme seg unna om man kjenner at kjemien ikke er riktig. "Takk for kaffe, hyggelig å møte deg, jeg må videre."

Og da har vi fortsatt ikke drøftet de skumle scenariene. Hva om fyren er komplett hakke gal? Vil du virkelig at han skal vite hvor du bor? Eller å være på et besøk hvor du ikke får bestemme selv når du skal gå? Klart det at man kan jo bli lurt selv om man tar første date på et offentlig sted, men sannsynligvis så siler man ut en god del ubehagelige situasjoner ved å ikke kjøre hjemmedate på første møte med en person du ikke har noe kjennskap om.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri ha hjemmedate som førstedate. Da er det som regel en annen hensikt, enn å kjenne på kjemien.

Anonymkode: ce10b...e58

• Liker 8
Skrevet (endret)

Syns det er noe billig over å ha første date hjemme, og da sikter jeg ikke til det økonomiske. 

Endret av Btw
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri første date hjemme, de fleste som vil ha det, er bare ute etter sex. Og ikke minst man vet jo aldri hvem den andre er. 

Jeg pleier å ta kaffe eller gåtur på første date, da har man mulighet til å avslutte tidlig, hvis det ikke går bra. 

Anonymkode: 5b00a...8fe

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De er nok bare ute etter sex så jeg ville ikke hatt det uansett om det er noe du også ønsker eller er åpen for.

Å ta en kaffe eller først bør være null problem sånn egentlig, og noen ønsker ikke mer kontakt om man foreslår det. Da vet man i hvert fall hva de er ute etter.

For din egen trygghets skyld så ville jeg møtt dem på et offentlig sted i begynnelsen. Det er flere skumle, rare og ubehagelige menn enn man skulle tro.

Anonymkode: e663e...fc8

• Liker 4
Skrevet

Kunne aldri ha gjort det, med mindre det var noen jeg allerede kjente godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort.

Jeg vil heller ikke at folk skal vite hvor jeg bor med det samme. Har opplevd menn som plutselig har dukket opp på døren min når de ikke har fått tak i meg på telefon...

Anonymkode: 7cdd7...e19

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som mann har jeg vært på hjemmedate et par-tre ganger, alltid uten særlig mye chatting i forkant, og uten at det endte med sex. Skal ikke si jeg ikke håpet på det, men jeg så ingen grunn til å forvente noen ting. Man vet jo aldri hvordan kjemien blir, tross alt.

I to av tilfellene var det kvinnene som la premissene for daten. Kanskje gjorde de det pga. en god magefølelse, jeg vet ikke.

Men for å være ærlig tror jeg ikke jeg ville tatt sjansen, i alle fall ikke hvis du er ute etter forhold. Risikoen er alt for høy, og fortjenesten er ikke noe høyere enn å møtes ute blant folk.

Anonymkode: 907c7...2c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Er noen år siden jeg har vært på datingmarkedet, men har nå laget meg en Tinderprofil. Har matchet med noen menn, og de fleste vil gjerne møtes hjemme hos meg eller dem. Det er helt uaktuelt for min del. Snakk om menn i 40-50 årene. Har dette blitt normalen ? 

Anonymkode: f3d19...350

De prøver seg med «first price» varianten som betyr minst mulig innsats for å få deg til sengs. På hjemmedate økes den sjansen betraktelig … styr unna hvis du ikke er ute etter overfladisk sex

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som alle skriver over: De er bare ute etter et kjapt ligg. Styr unna for det har med egen trygghet og sikkerhet å gjøre. Og det at en mann foreslår hjemmedate på første date er det samme som et rødt flagg for meg. Når de ofte da trekker seg når man foreslår en normal førstedate, så har du jo svaret der. De prøver seg, men ikke la dem få det. 

Anonymkode: cf47d...2bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke vanlig. Kun vanlig for de som kun er ute etter sex. Unngå de, de vil ikke ha noe seriøst. Dessuten setter hjemmedate deg fort i posisjon til å bli voldtatt 

Anonymkode: a94a4...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...