AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Hei, flere som kjenner på dårlig samvittighet ovenfor jobb når man er sykmeldt pga svangerskspsplager? Er selv i første trimester og allerede sykmeldt, jobben vet jo ikke at det er pga svangerskap enda heller 😅 Føler jeg gjør noe ulovlig som er syk, tenker på de som må jobbe istedet for meg og at jobben må slite med å finne ekstra folk! Uff 🙈 Anonymkode: 87524...20a 4
mereo Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Jeg var sykemeldt hele veien, det tok meg to uker før jeg skjønte at jeg ikke hadde vært til hjelp for noen på jobb. Tenk på det sånn at det er en grunn til at du er sykemeldt, det kan jo være du klarer å jobbe etterhvert også
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei, flere som kjenner på dårlig samvittighet ovenfor jobb når man er sykmeldt pga svangerskspsplager? Er selv i første trimester og allerede sykmeldt, jobben vet jo ikke at det er pga svangerskap enda heller 😅 Føler jeg gjør noe ulovlig som er syk, tenker på de som må jobbe istedet for meg og at jobben må slite med å finne ekstra folk! Uff 🙈 Anonymkode: 87524...20a Kjente vel litt på det i forrige svangerskap. Valgte derfor å stå i jobb selv om jeg absolutt ikkje burde gjort det. Legen sykemeldte meg, og jeg var sånn «nei nei, jeg må jobbe bla bla». I dette svangerskapet har jeg lagt den holdningen helt på hyllen. Når legen vurderer sykemelding som det riktige, så lever jeg veldig godt med det. Jeg gjør en god jobb til vanlig, og det skal jeg fortsette med etter permisjonen 😊 Tiden du går gravid er så uendelig kort i et langt arbeidsliv, så ikke bruk en kalori på dårlig samvittighet tenker jeg 🥰 Anonymkode: 6a7c0...15a 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Nei, er 20 % sykmeldt og har ikke dårlig samvittighet for det da jeg spurte om tilrettelegging og ikke fikk det Anonymkode: e1624...df7
Andro Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 Det er normalt å være sjuk iblant, og det er ikke kritikkverdig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Da må du jobbe med deg selv - for å ha dårlig samvittighet for å ta hensyn til egen helse (og babyen i magen) er førstepri. Jeg hadde sjukt dårlig samvittighet for å bli sykemeldt i svangerskap nr 2. Min første sykemelding ever. Gråt på tur ut i bilen. Jobbet i en viss prosent ut svangerskapet, men det skulle jeg aldri gjort. Så når jeg ble helt utrolig dårlig av bekkenleddssmerter i svangerskap nr tre og ble sykemeldt hadde jeg en helt annen tankegang. Det var mye bedre for helsa mi da at jeg fokuserte på meg selv og ikke på jobben. Jobben klarer seg. Arbeidslivet innebærer fravær nå og da, og det vet arbeidsgiver og alle som jobber der. Prøv å lag deg gode tenkestrategier når den dårlige samvittigheten kommer så du snur det og sier at det ikke er noe å ha dårlig samvittighet for! Altså gi deg selv rådet du ville ha gitt til hvem som helst andre ❤️ God bedring og lykke til med svangerskapet Anonymkode: a8963...3b4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må du jobbe med deg selv - for å ha dårlig samvittighet for å ta hensyn til egen helse (og babyen i magen) er førstepri. Jeg hadde sjukt dårlig samvittighet for å bli sykemeldt i svangerskap nr 2. Min første sykemelding ever. Gråt på tur ut i bilen. Jobbet i en viss prosent ut svangerskapet, men det skulle jeg aldri gjort. Så når jeg ble helt utrolig dårlig av bekkenleddssmerter i svangerskap nr tre og ble sykemeldt hadde jeg en helt annen tankegang. Det var mye bedre for helsa mi da at jeg fokuserte på meg selv og ikke på jobben. Jobben klarer seg. Arbeidslivet innebærer fravær nå og da, og det vet arbeidsgiver og alle som jobber der. Prøv å lag deg gode tenkestrategier når den dårlige samvittigheten kommer så du snur det og sier at det ikke er noe å ha dårlig samvittighet for! Altså gi deg selv rådet du ville ha gitt til hvem som helst andre ❤️ God bedring og lykke til med svangerskapet Anonymkode: a8963...3b4 For å ha dårlig samvittighet for å ta hensyn til egen helse er _ikke bra_ skulle det stå.. førstepri å ta hensyn til egen helse og babyen.. Ammehjernen er påskrudd i dag også 😂 Anonymkode: a8963...3b4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 8.57): Hei, flere som kjenner på dårlig samvittighet ovenfor jobb når man er sykmeldt pga svangerskspsplager? Er selv i første trimester og allerede sykmeldt, jobben vet jo ikke at det er pga svangerskap enda heller 😅 Føler jeg gjør noe ulovlig som er syk, tenker på de som må jobbe istedet for meg og at jobben må slite med å finne ekstra folk! Uff 🙈 Anonymkode: 87524...20a Hvordan hadde du tenkt om det var en kollega som var gravid og sykemeldt? Svaret på spørsmålet er vel alt du trenger..... Anonymkode: 46548...39e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå