Gå til innhold

Kul på magen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en kul på høyre side av magen, sånn omtrentlig der jeg har tegnet på bildet. Det varierer litt hvor fremtredende den er, er feks stor på morgen når jeg må tisse (litt som en tidlig babymage bare at jeg er ikke gravid). Har innimellom stikkende smerter i livmor/underliv, men de kommer og går og kulen er litt over der jeg tenker livmor ligger. Kulen er ikke sånn at jeg kjenner en hard klump under, men det er en tydelig hevelse.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

istock-1080180780-M1O55L7fDohsWZgHb9fw_Q.thumb.jpg.aa8071c9891ddb8f895577f50ad30799.jpg

Anonymkode: 7ed7d...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en kul på samme sted, det er vannbrokk. Altså ikke tarmen som har kommet ut, men vevet også har det fylt seg med væske. Ble forklart det ca sånn. 

Den gjør til tider vondt, særlig når jeg må skikkelig tisse. Da forverrer det tissetrangen og gjør vondt i hele magen. Det samme rundt eggløsning og mensen. Akkurat som det hovner litt opp i regionen slik at det dytter på brokket. Men det er min teori. Det er også ømt/vondt å klemme direkte på den eller nært rundt den.

Min er hard, har ikke vokst på to år. Står i kø for å få den fjernet. 

Jeg ble sendt rett på CT. Snakk med fastlegen din. 

Anonymkode: 84c1c...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har en kul på samme sted, det er vannbrokk. Altså ikke tarmen som har kommet ut, men vevet også har det fylt seg med væske. Ble forklart det ca sånn. 

Den gjør til tider vondt, særlig når jeg må skikkelig tisse. Da forverrer det tissetrangen og gjør vondt i hele magen. Det samme rundt eggløsning og mensen. Akkurat som det hovner litt opp i regionen slik at det dytter på brokket. Men det er min teori. Det er også ømt/vondt å klemme direkte på den eller nært rundt den.

Min er hard, har ikke vokst på to år. Står i kø for å få den fjernet. 

Jeg ble sendt rett på CT. Snakk med fastlegen din. 

Fikk du time på dagen til CT eller ble du henvist? Er det sånn at brokket kommer og går litt hos deg og, eller er det konstant hovent? Bare vondt når det er hovent? Min er ikke så vond nå men fortsatt en tydelig kul. Var hos legen i dag som ikke kunne gi meg noe godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk du time på dagen til CT eller ble du henvist? Er det sånn at brokket kommer og går litt hos deg og, eller er det konstant hovent? Bare vondt når det er hovent? Min er ikke så vond nå men fortsatt en tydelig kul. Var hos legen i dag som ikke kunne gi meg noe godt svar.

Jeg måtte pent vente på time til CT, da de mente det ikke var noe som hastet. Men svaret fikk jeg dagen etterpå, da de mistolket det som en svulst. Fastlegen hadde sett på bildene og heller mistenkte et brokk da det var mer eller mindre tydelig at bukveggen gikk ut av et lite hull. Jeg ble da henvist til gastroenterolog ved sykehuset og kom inn dit etter få dager. Der hadde en ny radiolog tolket bildene og mente at det var et brokk. Ble så satt i kø på operasjon for fjerning. Venter fortsatt.

Kulen er der hele tiden og størrelsen er lik, det går ikke an å klemme det inn. Men det står mer ut innimellom. Det er særlig når jeg har veldig full blære og særlig når tarmen er full samtidig. Og ved eggløsning og mens er det ganske mye ømmere. Jeg kan sitte helt stille og kjenne en slags sviing, vanskelig å beskrive. Jeg kom til legen med denne sviingen og kulen. Det varierer hvor plagsomt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...