Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er redd baksmell.

Anonymkode: aff72...5b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det samme situasjon. Jeg ringte til skatteetaten og de syntes også det var merkelig at jeg sto med prosenttrekk. De ba meg be arbeidsgiver om tabelltrekk. Mulig du kan gjøre det?

Anonymkode: d717f...ab1

AnonymBruker
Skrevet

Bytter alltid til prosentrekk da det er vanskeligere å få baksmell når man aldri tjener det samme hver mnd.

Anonymkode: b40b8...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er redd baksmell.

Sett ett høyt prosenttrekk, så sikrer du deg.

Anonymkode: b3506...202

Skrevet

Jeg har fått baksmell flere ganger med tabelltrekk. 
Jeg trekker ekstra skatt hver måned. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er redd baksmell.

Det kommer jo helt an på hva opplysninger du gir i skattekortet ditt. Hjelper ikke med tabelltrekk om du har forutsigbar årsinntekt da vil du til slutt ha skattet like mye.

Anonymkode: 549b4...52d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber endel ekstra, tenker at tabell er bedre da? Kan sette opp %, men til hva? Synes dette er så vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos meg er det samme situasjon. Jeg ringte til skatteetaten og de syntes også det var merkelig at jeg sto med prosenttrekk. De ba meg be arbeidsgiver om tabelltrekk. Mulig du kan gjøre det?

Anonymkode: d717f...ab1

Ringte, og de skulle ringe opp igjen. De gjorde det, men  ingen svarte der. Umulig dette 

Skrevet

Hva er ulempen og fordelen med tabelltrekk? Har aldri skjønt hvorfor folk velger dette frem for prosenttrekk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tabell og fikk 8000 i baksmell nå. Er ikke noe magisk med det altså 😄

Anonymkode: 3ceef...4e2

AnonymBruker
Skrevet
Btw skrev (1 time siden):

Hva er ulempen og fordelen med tabelltrekk? Har aldri skjønt hvorfor folk velger dette frem for prosenttrekk.

På siden til skatteetaten står det at % trekk lettere gir baksmell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ringte, og de skulle ringe opp igjen. De gjorde det, men  ingen svarte der. Umulig dette 

Hjelper ikke å prøve å få tabelltrekk nå. Alle skattekort som endres etter 31 januar blir prosenttrekk. Skal det fungere med tabell må man regne med 12 måneder, hvis ikke blir tabellen feil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hjelper ikke å prøve å få tabelltrekk nå. Alle skattekort som endres etter 31 januar blir prosenttrekk. Skal det fungere med tabell må man regne med 12 måneder, hvis ikke blir tabellen feil.

Hvorfor fikk jeg tabell i år da? Endret i høst, men ikke I år. Alltid hatt tabell før.

Skrevet

Jeg har alltid hatt tabell og alltid fått baksmell, byttet til prosent og for første gang på flere år får jeg nå tilbake

AnonymBruker
Skrevet
Lillemyen skrev (18 minutter siden):

Jeg har alltid hatt tabell og alltid fått baksmell, byttet til prosent og for første gang på flere år får jeg nå tilbake

Godt å høre. Jeg har hørt om time på nav så mulig det ordner seg og jeg får litt ro. Har jobbet ganske mye ekstra i år.

Skrevet

Hvis du er redd baksmell så ville jeg bare tatt et overslag på årsinntekten så burde det gå veldig fint med prosenttrekk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg jobber endel ekstra, tenker at tabell er bedre da? Kan sette opp %, men til hva? Synes dette er så vanskelig. 

Jobber du ekstra er jo prosent best. Gjennomsnittlig skattetrekk er 28%. Setter min på 29%.

Men er du som vet gjelden din og eventuelt gjeldsrente, formuen din etc. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jobber du ekstra er jo prosent best. Gjennomsnittlig skattetrekk er 28%. Setter min på 29%.

Men er du som vet gjelden din og eventuelt gjeldsrente, formuen din etc. 

Min er mye lavere, men har høyt lån da. Bundet rente.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min er mye lavere, men har høyt lån da. Bundet rente.

Hadde jeg økt den. Når gjennomsnitt er 28% så ville jeg lagt meg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...