AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Del Skrevet 20. mars 2023 Går på trandate 400mg, tar to tabletter morgen og to kveld. Har hatt blodtrykk oppe i 160/110 etter fødsel, da blodtrykket ikke har gått ned igjen etter svangerskapsforgiftning. Nå er det 3 uker siden jeg fødte, og var til legen. Legen sier blodtrykket er helt fint (med medisiner) og vil jeg skal slutte på disse med engang. I felleskatalogen står det man ikke skal slutte på disse tvert grunnet risiko for slag, hjerteinfarkt etc. Han vil jeg skal slutte på de og komme tilbake og sjekke blodtrykk om en måned. Føler dette er rart, og de på sykehuset var veldig opptatt av at jeg ikke skulle gå med høyt blodtrykk lenge. Er det andre som har erfaring rundt dette? Anonymkode: 61b68...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 20. mars 2023 #2 Del Skrevet 20. mars 2023 Ei dame jeg kjenner er helt opphengt i å bruke grønnsaker til det meste for å slippe å bruke tabletter. Hun mener at om man har høyt blodtrykk, så kan man drikke sellerijuice. Og hvis du googler dette, så stemmer visnok dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Del Skrevet 20. mars 2023 Det som står i Felleskatalogen er jo generelt og legen er den som kjenner deg og din historie best. Det er ganske vanlig at leger kommer med anbefalinger som er annerledes enn det som står der. Etter det jeg kan se er det i hovedsak hos mennesker med hjertesykdom at man skal seponere Trandate gradvis. Jeg ville stolt på at det han sier er riktig, men er du bekymret kan du jo bare ringe legen og spørre. Anonymkode: aa7f2...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg trappet gradvis ned ila flere uker. Bt var fint ved alle målingene de siste ukene. Betablokkere skal ikke bråsluttes, her ville jeg bedt fastlegen om en grunn til at hen mener nedtrapping ikke er viktig for deg. Anonymkode: 61bda...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg fikk trandate i 4-5 dager og sluttet tvert. Anonymkode: 04844...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Del Skrevet 21. mars 2023 Trappet ned over 8 uker. Var aldri et tema å kutte tvert. Legen var klar på at det måtte gå gradvis. Hadde blodtrykkskontroll hver uke hos legen. (Gikk på en høyere dose enn deg med Trandate + Adalat i tillegg) Anonymkode: 035ef...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Del Skrevet 21. mars 2023 Diskuter dette med legen din, ikke tilfeldige folk på kvinneguiden Anonymkode: b3dd3...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå