Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står nå i et mareritt der jeg har opplevd dødsfall i nær familie. 
Et ungt liv i 20 årene brått og uventet. 
Det er så vondt at det gjør vondt å puste. 
jeg har fått meldinger i flere uker fra både venner og ukjente. 
ukjente som inviterer meg til å gå tur, ta en kaffe og vil hjelpe. 
dette varmer hjertet. 
folk vet nesten ikke hva godt de kan gjøre. 
men jeg er ikke klar for alt enda. Angsten og sjokket sitter i kroppen, og jeg holder meg mest til familien og nære venner nå. 
men at ukjente tar kontakt på den måten er bare utrolig fint. 
livet er ikke for pyser. Å gå gjennom noe så voldsomt er en prøvelse

Hva har hjulpet dere i lignende situasjoner? 

Anonymkode: afd9c...eaa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare fint med det, for mange som utgir seg for å være gode samaritan er egentlig psykopater ute etter sitt neste offer og går spesifikk etter personer i sårbar livssituasjon. Vær forsiktig og ikke utlever deg til fremmede. 

Kondolerer ❤️

Anonymkode: 5ded9...15a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er ikke bare fint med det, for mange som utgir seg for å være gode samaritan er egentlig psykopater ute etter sitt neste offer og går spesifikk etter personer i sårbar livssituasjon. Vær forsiktig og ikke utlever deg til fremmede. 

Kondolerer ❤️

Hun jeg skakker om vet jeg hvem er da vi har felles venner. Men har aldri snakket med henne. 
men vet såpass at hun er ei grei dame slik som andre oppfatter henne.

men det er sant som du sier. Hyggelig at hun tar kontakt, men det er ikke henne jeg vil møte nå. Det er mine nærmeste 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kondolerer ❤️

Kan signere denne. En bekjent, som etter hvert ble en venninne.. tok veldig kontakt med meg da jeg stod midt i et samlivsbrudd. Nå, fem år etterpå.. innser jeg at hun bare ønsket å ha meg som sin slave, nå skylder jeg henne noe liksom. Hun har ikke empati og jeg har vært hennes store veldedighetsprosjekt(aner ikke hva hun har sagt om meg til andre, men føler hun sier at hun har hjulpet meg med mye mer enn hva som er sannheten). Jeg er en sterk dame, som valgte å gå fra en psykisk voldelig mann. Og har klart ekstremt mye selv, aleine. Men neida, dette skulle hun ta credit for😞❤️ aldri igjen, aldri igjen…. 

Anonymkode: 41c1a...27d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan signere denne. En bekjent, som etter hvert ble en venninne.. tok veldig kontakt med meg da jeg stod midt i et samlivsbrudd. Nå, fem år etterpå.. innser jeg at hun bare ønsket å ha meg som sin slave, nå skylder jeg henne noe liksom. Hun har ikke empati og jeg har vært hennes store veldedighetsprosjekt(aner ikke hva hun har sagt om meg til andre, men føler hun sier at hun har hjulpet meg med mye mer enn hva som er sannheten). Jeg er en sterk dame, som valgte å gå fra en psykisk voldelig mann. Og har klart ekstremt mye selv, aleine. Men neida, dette skulle hun ta credit for😞❤️ aldri igjen, aldri igjen…. 

Anonymkode: 41c1a...27d

Så kjipt! Men tror det finnes begge deler slike mennesker som vil hjelpe. 
men litt rart å ville hjelpe noen en aldri har snakket med før.. 

jeg har nok av venner og familie rundt meg, og jeg trenger de nære nå. Ikke ukjente. Hun kan jeg venner bli kjent med på et senere tidspunkt da jeg ikke er sårbar 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kondolerer ❤️

Mange og mange... 

Hadde selv en veldig brutal ulykke nært meg og mistet flere, og da tok mange kontakt... Ingen av de har vist seg å ikke være genuine eller vist seg at de hadde uedle hensikter. Jeg var veldig ensom på tidspunktet, uten at jeg skal gå inn på hvorfor her da det er en lengre avhandling og det blir gjenkjennbart også da, men for meg har det vært livlinen for et videre liv at folk faktisk tok kontakt da - og at de ikke har vist seg å være slik du påstår "mange" er. Synd å avfeie folk med ærlige intensjoner i frykt for psykopater - det er trossalt ikke mange ekte psykopater der ute.

Anonymkode: e4f3c...301

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mange og mange... 

Hadde selv en veldig brutal ulykke nært meg og mistet flere, og da tok mange kontakt... Ingen av de har vist seg å ikke være genuine eller vist seg at de hadde uedle hensikter. Jeg var veldig ensom på tidspunktet, uten at jeg skal gå inn på hvorfor her da det er en lengre avhandling og det blir gjenkjennbart også da, men for meg har det vært livlinen for et videre liv at folk faktisk tok kontakt da - og at de ikke har vist seg å være slik du påstår "mange" er. Synd å avfeie folk med ærlige intensjoner i frykt for psykopater - det er trossalt ikke mange ekte psykopater der ute.

Anonymkode: e4f3c...301

Folk føler med deg, og vil hjelpe. Folk vet ikke hva godt de skal gjøre ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde noe lignende da mannen min døde. Det var ikke sånn at totalt fremmede tok kontakt, men folk som var litt mer perifere, bekjente eller folk jeg ikke hadde hatt kontakt med på lenge. En kom på døren og hadde med seg en veldig omtenksom og fin gave, et langt brev og satt og pratet lenge. En annen kom også på døren med et veldig langt brev som var veldig trøstende. En sendte meg en bok med vakre dikt, en annen kom med hjemmebakte boller. osv

Anonymkode: aedec...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...