AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Vi skal på sykehuset jeg og mitt barn, barnet skal ha et lite inngrep. Ikke noe store greier, og ikke narkose. Jeg planlegger egentlig å ta buss begge veier da jeg ikke har bil. Samboer liker ikke at jeg spør om kjøre, så det gjør jeg ikke ofte. Har et barn med han som han er hjemme med når vi skal på sykehuset. Det tar 30 min hver vei frem og tilbake til sykehuset med bil, men jeg vil ikke virke frekk. Kan jeg spørre han om å kjøre eller burde jeg og barnet mitt bare ta bussen som planlagt? Jeg spør siden barnet er mitt ansvar, ikke hans. Anonymkode: 009c0...968
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Deg igjen, er dere sammen enda?? Anonymkode: 0423b...765 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Jøss, er du seriøs nå? Det burde være en selvfølge at han kjører, spesielt siden han skal være hjemme med barnet deres. Anonymkode: a5462...965 15 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 Altså hæ?? Hvilken mann er dette som du vegrer deg mot å spørre om å kjøre deg og ditt (og hans bonusbarn) til sykehuset for et inngrep? Føler du at du må gå på nåler rundt han? Føler du at dere har det bra? Er han grei mot deg? Er du usikker i hverdagen? Hvordan behandler han ditt barn? Tar han vare på ditt barn og er glad i han/henne? Føler du at du må veie dine ord før du snakker med han? Anonymkode: 1e3c7...bfd 20
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Deg igjen, er dere sammen enda?? Anonymkode: 0423b...765 Å, finnes det andre tråder? Har jeg gått glipp av noe? Anonymkode: a5462...965
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 Om du ønsker å finne en gylden middelvei kan du jo forsøke å spørre om han kan kjøre én vei. Enten kjøre dere til, eller hente etterpå. Du kan jo bare spørre, det verste som kan skje er vel at han svarer nei. Og da vet du enda bedre hva du kan forvente av han. Anonymkode: d968d...dac
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Deg igjen, er dere sammen enda?? Anonymkode: 0423b...765 Meg igjen? Jeg har ikke skrevet her før. Anonymkode: 009c0...968
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 For en rar mann du har. Dette burde være en selvfølge. Anonymkode: 142fe...032 8 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å, finnes det andre tråder? Har jeg gått glipp av noe? Anonymkode: a5462...965 Ja jeg husker ts hadde en lang tråd der det kom frem at han nektet først å passe fellesbarnet mens ts var på sykehuset med sitt barn...... Anonymkode: 0423b...765 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 Du skal ikke trenge å spørre, han bør tilby seg å kjøre. Anonymkode: d72af...887 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meg igjen? Jeg har ikke skrevet her før. Anonymkode: 009c0...968 Å gud er det flere sånne menn der ute... sorry tok feil, tråden din hørtes helt ut som noe annet sjokkerende. Anonymkode: 0423b...765 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg husker ts hadde en lang tråd der det kom frem at han nektet først å passe fellesbarnet mens ts var på sykehuset med sitt barn...... Anonymkode: 0423b...765 Hm, det er ikke meg. Vi fikk denne timen til sykehuset på fredag, og skal være der i morgen. Anonymkode: 009c0...968
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 Hvis dette er en ny person som lever mer samme type mann så får jeg si det jeg sa sist: Du og barnet ditt fortjener tusen ganger bedre! Det skulle være en selvfølge at han kjører dere. Anonymkode: 819e9...cde 4 7
MizzVic Skrevet 19. mars 2023 #14 Skrevet 19. mars 2023 Du skal ikke spørre. Selvfølgelig skal han kjøre. Vil han ikke, er det bare å be han flytte. 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 Han er en snill mann min samboer altså med både meg og barna. Har ikke sett den endre tråden dere snakker om, men han var kanskje en ugrei type på mye han det handlet om? Min samboer er en flott mann, han bare liker ikke å kjøre hvis ikke det er utrolig viktig. Han liker ikke føle seg som en taxi, og det er jo greit i seg selv. Derfor vil jeg ikke virke frekk. Ser hva dere mener om at kanskje han burde sagt selv i dette tilfellet at han kunne kjørt. Anonymkode: 009c0...968
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 Det forholdet du er i, det bør du vurdere. Få ham med i parterapi, om ikke annet. Det at du spør her om du kan spørre samboer om å kjøre deg og ditt barn fra før til sykehuset er bare sjokkerende. Kjære deg, det normale er at mannen i dette tilfellet hadde tilbydt seg å kjøre deg og barnet ditt før du i det hele tatt hadde tenkt så langt som til å spørre. Det samme gjelder for å hente deg og barnet på sykehuset etterpå også! Det at du er redd for å spørre ham viser at noe er alvorlig galt i forholdet! Snakk med legen din eller andre du stoler på om dette etter at barnet ditt har kommet seg igjen etter inngrepet. Om ikke dette forholdet endres kan du ikke fortsette, du blir skadet av det og det barnet du har fra før blir mest trolig forskjellsbehandlet i familien fra mannens side, og vil vokse opp med å føle at det ikke er bra nok, ikke er viktig. Det kan du ikke tillate! Om du og barnet skal sove på sykehuset, spør når dere kommer dit om du kan få snakke med en sosionom eller andre som kan hjelpe deg. Du trenger hjelp for å stå opp mot mannen eller gå fra ham ❤️ Lykke til med inngrepet barnet ditt skal ha ❤️ Anonymkode: 09d93...c87 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 Du tenker at det er bedre at barnet ditt tar buss etter et inngrep, enn at du må spørre samboeren din (barnets bonusfar) om å komme til sykehuset og hente dere med bil? Jeg ville forventet at han så utfordringen og tilbød seg å hente, i det minste. Komme dere til kan dere alltids gjøre med buss. Anonymkode: 09236...76b 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #18 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er en snill mann min samboer altså med både meg og barna. Har ikke sett den endre tråden dere snakker om, men han var kanskje en ugrei type på mye han det handlet om? Min samboer er en flott mann, han bare liker ikke å kjøre hvis ikke det er utrolig viktig. Han liker ikke føle seg som en taxi, og det er jo greit i seg selv. Derfor vil jeg ikke virke frekk. Ser hva dere mener om at kanskje han burde sagt selv i dette tilfellet at han kunne kjørt. Anonymkode: 009c0...968 Han er far til et barn, og bonusfar til et annet. Man er da ikke "taxi" bare for at man kjører kjernefamilien til ting som skjer? Da er jeg virkelig "taxi", for halve uken min går med på å kjøre barna til og fra diverse fritidsaktiviteter og vennebesøk. Men jeg har bare tenkt at sånn er det å ha barn... Anonymkode: 09236...76b 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #19 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er en snill mann min samboer altså med både meg og barna. Har ikke sett den endre tråden dere snakker om, men han var kanskje en ugrei type på mye han det handlet om? Min samboer er en flott mann, han bare liker ikke å kjøre hvis ikke det er utrolig viktig. Han liker ikke føle seg som en taxi, og det er jo greit i seg selv. Derfor vil jeg ikke virke frekk. Ser hva dere mener om at kanskje han burde sagt selv i dette tilfellet at han kunne kjørt. Anonymkode: 009c0...968 Hva har du opplevd tidligere som gjør at du og dine unger fortjener å bli behandlet så lite omtenksomt? Det du skriver her er ikke en snill mann. Det er en mann som er egoistisk og manipulerende, han får deg til å føle deg mindre verdt slik han styrer deg. "...han bare liker ikke å kjøre vis det ikke er utrolig viktig." Dette er bare en unnskyldning, han vil ikke, han gjør det for å kontrollere og psyke deg ned, få deg til å føle deg mindre enn ham. Det er en selvfølge at han kjører deg og barnet når barnet skal på sykehus. Du må snakke med noen om dette, ts, for noe gjør at du godtar å bli behandlet dårlig i forholdet, og likevel tror at mannen "er en snill mann". Ingen snill mann får deg til å føle deg så lite verdt at du ikke tør spørre ham om han kan kjøre deg og barnet til sykehuset og hente dere igjen. En snill mann ville tatt det som en selvfølge AT han skulle kjøre dere til og fra sykehuset! Anonymkode: 09d93...c87 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er en snill mann min samboer altså med både meg og barna. Har ikke sett den endre tråden dere snakker om, men han var kanskje en ugrei type på mye han det handlet om? Min samboer er en flott mann, han bare liker ikke å kjøre hvis ikke det er utrolig viktig. Han liker ikke føle seg som en taxi, og det er jo greit i seg selv. Derfor vil jeg ikke virke frekk. Ser hva dere mener om at kanskje han burde sagt selv i dette tilfellet at han kunne kjørt. Anonymkode: 009c0...968 Han burde tilbydt seg å kjøre, og du burde ikke være redd for å spørre han om kjøre. Hvis han mener at det er ok at et barn som har gjennomgått et inngrep skal være nødt til å ta buss som tar 1/2 t, så vil jeg si det er noe galt med den mannen. Han er ikke snill. Anonymkode: a5462...965 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå