AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Har litt magekramper og har blødd sparsomt i går (kun på papiret ved toalettbesøk), litt mer idag. Friskt rødt blod. Ringer legekontoret i morgen, men lurer litt på hva jeg kan forvente meg? Vil gjerne bare vite hva som skjer nå, få en avklaring og det er en spontantabort eller en uskyldig blødning. Blir det blodprøver med to dagers mellomrom? Eller kan det bli UL så tidlig for å avklare? Noen med erfaringer? Anonymkode: f52f7...0fd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har litt magekramper og har blødd sparsomt i går (kun på papiret ved toalettbesøk), litt mer idag. Friskt rødt blod. Ringer legekontoret i morgen, men lurer litt på hva jeg kan forvente meg? Vil gjerne bare vite hva som skjer nå, få en avklaring og det er en spontantabort eller en uskyldig blødning. Blir det blodprøver med to dagers mellomrom? Eller kan det bli UL så tidlig for å avklare? Noen med erfaringer? Anonymkode: f52f7...0fd Blir nok blodprøve. Med mindre du er heldig og legen har ultralyd apparat. Du kan bestille deg en time til UL privat da. Det hadde jeg gjort. Anonymkode: ab20c...1fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir nok blodprøve. Med mindre du er heldig og legen har ultralyd apparat. Du kan bestille deg en time til UL privat da. Det hadde jeg gjort. Anonymkode: ab20c...1fd Tviler sterkt på at legen har det. Ikke mulig å bestille privat UL noen plasser i nærheten her 😔 så blir nok å vente på blodprøvene da. Takk for svar! Anonymkode: f52f7...0fd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Jeg blødde på akkurat samme tidspunkt. Kastet bort tid på legevakta, som ikke kunne bistå med annet enn at det mest sannsynlig var spontanabort. Bestilte tid hos privat ultralyd, og der var utrolig nok alt i orden. Uansett utfall var ventetiden forferdelig, og hvis mulig ville jeg faktisk reist et stykke for å få dette avklart. Hvis man bor sånn til at det ikke finnes gynekologer i mils omkrets, bør det jo finnes noen vanlige leger med ultralydapparat? Anonymkode: 28798...78a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blødde på akkurat samme tidspunkt. Kastet bort tid på legevakta, som ikke kunne bistå med annet enn at det mest sannsynlig var spontanabort. Bestilte tid hos privat ultralyd, og der var utrolig nok alt i orden. Uansett utfall var ventetiden forferdelig, og hvis mulig ville jeg faktisk reist et stykke for å få dette avklart. Hvis man bor sånn til at det ikke finnes gynekologer i mils omkrets, bør det jo finnes noen vanlige leger med ultralydapparat? Anonymkode: 28798...78a Får høre hva fastlegen sier idag, kanskje hun er grei å henviser meg til sykehus for ultralyd. Men forventer egentlig at det blir blodprøver i første omgang. Får vurdere å reise for privat ul hvis ikke blodprøvene overbeviser meg og blødningen stopper. Men er snakk om en svindyr flytur unna liksom (eller flere timer kjøring hver vei) så blir kostbart. Men vil jo vite sikkert hva som foregår nå 😣 TS Anonymkode: f52f7...0fd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Får høre hva fastlegen sier idag, kanskje hun er grei å henviser meg til sykehus for ultralyd. Men forventer egentlig at det blir blodprøver i første omgang. Får vurdere å reise for privat ul hvis ikke blodprøvene overbeviser meg og blødningen stopper. Men er snakk om en svindyr flytur unna liksom (eller flere timer kjøring hver vei) så blir kostbart. Men vil jo vite sikkert hva som foregår nå 😣 TS Anonymkode: f52f7...0fd Det er for tidlig med UL, blodprøver er det riktige her. Det gir best svar på om det er liv laga og, en ul ville sannsynlig bare sett et fosteranlegg, hjertevellebe har så vidt begynt å vibrere på dette tidspunkt. Anonymkode: e708d...3ee
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er for tidlig med UL, blodprøver er det riktige her. Det gir best svar på om det er liv laga og, en ul ville sannsynlig bare sett et fosteranlegg, hjertevellebe har så vidt begynt å vibrere på dette tidspunkt. Anonymkode: e708d...3ee Ja du har nok helt rett. Ville uansett bare blitt mer bekymret om en evt ultralyd ikke hadde vist hjerteaktivitet, selv om det bare hadde vært for at det var for tidlig. Får heller vurdere det om blødningen ikke gir seg, men håper blodprøvene viser stigning og at det er nok til å roe meg ned litt Anonymkode: f52f7...0fd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja du har nok helt rett. Ville uansett bare blitt mer bekymret om en evt ultralyd ikke hadde vist hjerteaktivitet, selv om det bare hadde vært for at det var for tidlig. Får heller vurdere det om blødningen ikke gir seg, men håper blodprøvene viser stigning og at det er nok til å roe meg ned litt Anonymkode: f52f7...0fd Skjønner deg godt, jeg har vært ute for dette to ganger (endt godt en av gangene, blødning ganske lik begge gangene). Sjekka blodprøver i uke 6, og bestilte selv ul til uke sju privat. Ventetiden er hard, lykke til! Anonymkode: e708d...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #9 Skrevet 20. mars 2023 Kan nå oppdatere litt i tilfelle andre lurer på det samme. Legen var veldig forståelsesfull for at vi ønsker et svar såklart. Snakket med sykehuset og de sa at så tidlig var det vanskelig å si noe på ultralyd. Så får time til UL i uke 8. Skal i tillegg ta stigningsprøve med hcg. Men utover dagen idag har blødningen tatt seg opp og har hatt endel smertefulle tak i magen. Så er egebtlig ganske sikker på at dette ikke går veien. Vil fortsatt kalle det sparsom blødning, men er frisk blod og det siver litt hele tiden. Som mensen helt på begynnelsen eller slutten. Ingen koagler eller sånt enda. Får bare vente å se. TS Anonymkode: f52f7...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 Krysser fingrene for deg, ts ❤️ Anonymkode: 0deed...943
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg blødde på akkurat samme tidspunkt. Kastet bort tid på legevakta, som ikke kunne bistå med annet enn at det mest sannsynlig var spontanabort. Bestilte tid hos privat ultralyd, og der var utrolig nok alt i orden. Uansett utfall var ventetiden forferdelig, og hvis mulig ville jeg faktisk reist et stykke for å få dette avklart. Hvis man bor sånn til at det ikke finnes gynekologer i mils omkrets, bør det jo finnes noen vanlige leger med ultralydapparat? Anonymkode: 28798...78a Så heldig du var. Jeg begynte å blø bittelitt i uke 5. Blødde litt hver dag. I uke 8+5 opplevde jeg en SA. Kan gå begge veier, men generelt er det ikke uvanlig å blø litt tidlig i svangerskapet. Anonymkode: fb362...c66
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #12 Skrevet 20. mars 2023 Håper det går bra. To blodprøver gir nok bedre svar. En ultralyd kan vise bankende hjerte, som kan stoppe hvis celledelingen stopper opp... Så det er ikke alltid bedre med ul så tidlig Anonymkode: eb2ee...840
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Skrevet 20. mars 2023 Jeg hadde kommet litt lengre, men jeg fikk blodprøver. De viste stigning, men den var ikke helt normal, da ble jeg henvist til gynekologisk på sykehuset. Anonymkode: 22584...fbb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 Murringer i magen er jo veldig vanlig i starten av en graviditet. Det samme er småblødninger. Jeg blødde en god del i første trimester uten at noe var galt. Og hadde mensmurringer. Når man googler står det overalt at det er smerter sammen med blødning man skal bekymre seg for, men da er det altså snakk om kraftigere smerter enn «vanlig» mensenmurring. Veldig skummelt å blø, så føler med deg. Håper blodprøven viser stigning og at det går bra på ultralyd i uke 8. Ikke mist motet før du er sikker i hvert fall. Har hatt MA i uke 9 en gang også, som ble oppdaget pga brun utflod. Så da jeg blødde når jeg ble gravid på nytt var jeg sikker på at det gikk dårlig. Men da blødde jeg både mye mer, og i tillegg en del friskt blod i tillegg til brunt, og denne gangen gikk det helt fint. Så det finnes ingen fasit når det kommer til blødninger, bare veldig skummelt. Fint at du får oppfølging! Anonymkode: 9bf55...ca2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 Så snille dere er ♥️ Fint å lese erfaringer og lykkeønskninger! våknet idag uten å ha blødd noe i natt! Så krysser fingrene TS Anonymkode: f52f7...0fd 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Skrevet 21. mars 2023 On 3/20/2023 at 7:04 AM, AnonymBruker said: Får høre hva fastlegen sier idag, kanskje hun er grei å henviser meg til sykehus for ultralyd. Men forventer egentlig at det blir blodprøver i første omgang. Får vurdere å reise for privat ul hvis ikke blodprøvene overbeviser meg og blødningen stopper. Men er snakk om en svindyr flytur unna liksom (eller flere timer kjøring hver vei) så blir kostbart. Men vil jo vite sikkert hva som foregår nå 😣 TS Anonymkode: f52f7...0fd Jeg hadde mange spontanaborter og man blir ikke henvist noe sted. Når man kun er i uke 6 - så er det ikke noe å gjøre dessverre. Er det frisk blod så tyder det dessverre på spontanabort. Anonymkode: 3eba7...fd1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #17 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde mange spontanaborter og man blir ikke henvist noe sted. Når man kun er i uke 6 - så er det ikke noe å gjøre dessverre. Er det frisk blod så tyder det dessverre på spontanabort. Anonymkode: 3eba7...fd1 Jeg ble henvis til sykehus og UL om 2 uker. For å se om det er liv eller evt om alt er kommet ut om blødningen tar seg opp og man kan tenke at det er en spontanabort. Fastlegen snakket også med gynekolog som sa at en frisk blødning nå kunne være ufarlig. Men at vi bare får vente å se, såklart. Men jeg lever enda i håpet litt til ☺️ men er realistisk og tenker at sjansen er stor for en SA. Får se hvordan blødningen utvikler seg TS Anonymkode: f52f7...0fd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #18 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble henvis til sykehus og UL om 2 uker. For å se om det er liv eller evt om alt er kommet ut om blødningen tar seg opp og man kan tenke at det er en spontanabort. Fastlegen snakket også med gynekolog som sa at en frisk blødning nå kunne være ufarlig. Men at vi bare får vente å se, såklart. Men jeg lever enda i håpet litt til ☺️ men er realistisk og tenker at sjansen er stor for en SA. Får se hvordan blødningen utvikler seg TS Anonymkode: f52f7...0fd Jeg blødde friskt blod frem til uke 20, men likevel var alt fint med babyen☺️ så friskt blod trenger ikke bety det verste ❤️ Håper virkelig at alt er fint! ❤️ Anonymkode: f6476...71a 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #19 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ble henvis til sykehus og UL om 2 uker. For å se om det er liv eller evt om alt er kommet ut om blødningen tar seg opp og man kan tenke at det er en spontanabort. Fastlegen snakket også med gynekolog som sa at en frisk blødning nå kunne være ufarlig. Men at vi bare får vente å se, såklart. Men jeg lever enda i håpet litt til ☺️ men er realistisk og tenker at sjansen er stor for en SA. Får se hvordan blødningen utvikler seg TS Anonymkode: f52f7...0fd Begynte å blø pittelitt i uke 6. Kom litt her og der, ikke mye. Hadde da ingen symptomer. Begynte å blø mye og SA i uke 8+0. Nå er jeg gravid i uke 18. Begynte åsså denne gangen å blø i uke 6. Men hadde da symptomer på graviditet. Da gikk alt bra. Så kan gå begge veier 🤞🤞 Satser på at d går bra med deg Anonymkode: 34088...25e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 7.55): Det er for tidlig med UL, blodprøver er det riktige her. Det gir best svar på om det er liv laga og, en ul ville sannsynlig bare sett et fosteranlegg, hjertevellebe har så vidt begynt å vibrere på dette tidspunkt. Anonymkode: e708d...3ee Det er ikke for tidlig med UL. I mitt første svangerskap fikk jeg blødning da jeg var 6+1. Fikk ultralyd et par dager senere å fikk se et bankende hjerte. Hadde flere småblødninger etter dette, men fødte en frisk og fin jente. Anonymkode: 2d208...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå