Gå til innhold

Hva har skjedd med generasjon X? Har folk i denne generasjonen blitt gamle og utdaterte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slutt ironigenerasjonens storhetstid? Er det snart like utdaterte som Boomere?

Anonymkode: 02115...258

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utdaterte for hvem? Jeg lever i beste velgående. Skjønner meg ikke alltid på generasjon woke, og er en god del mindre ironisk, ellers er alt bra.

Anonymkode: 9d133...863

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så lei jeg er av å lese om generasjon X, generasjon ditt og generasjon datt. Hvorfor skal det være slutt for denne generasjonen? De lever vel de også, i likhet med andre mennesker i andre generasjoner? 

Anonymkode: 7f759...f47

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi som er generasjon X er jo ikke unge lenger. Så for de unge er vi utdaterte, sånn er det jo alltid fra generasjon til generasjon. Det er ikke noe som er spesielt for generasjon X, det vil skje med de som er unge nå også, når de blir eldre.

Men det er jo de unge som anser oss som "utdaterte". I et større perspektiv så er det nå min generasjon som styrer store deler av verden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Genrasjon x??

Anonymkode: 38186...bf1

• Liker 1
Skrevet

Vel, de yngste er jo 43 år, så det er naturlig at denne generasjonen begynner å oppleves som generelt utdaterte, samtidig som den generelt har et ekstremt privilegium i Norge som den ikke er bevisst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/20/2023 at 2:08 PM, Soba said:

Vel, de yngste er jo 43 år, så det er naturlig at denne generasjonen begynner å oppleves som generelt utdaterte, samtidig som den generelt har et ekstremt privilegium i Norge som den ikke er bevisst.

Hæ, vi vokste opp med trussel om atomkrig, sammenhengende nedgangstider på 90-tallet. Hvilke privilegier? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 11.08):

Utdaterte for hvem? Jeg lever i beste velgående. Skjønner meg ikke alltid på generasjon woke, og er en god del mindre ironisk, ellers er alt bra.

Du er utdatert for oss som du kaller generasjon woke, jo. Livet blir bedre for deg om du bare aksepterer det.

Anonymkode: 8a303...2e8

Skrevet

Vi gir vel omrent like mye f nå som vi gjorde for 10, 20 og 30 år siden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Generasjon X har alltid gjort lite ut av seg, og fortsetter med det. De havnet midt i mellom to generasjoner som konstant roper etter oppmerksomhet (boomers og millenials) og har sannsynligvis mer til felles med generasjon Z. 

Det vil ikke overraske meg om generasjon Alpha blir den nye oppmerksomhetssyke generasjonen, og i fremtiden behandler millenials på samme måte som millenials selv behandler boomers nå. 

Anonymkode: ec0ba...5c0

• Liker 1
Skrevet

Er Gen X. Svært ironisk og ikke minst sarkastisk av natur. Mye som ikke funker på sosiale medier f.eks. Føler ikke jeg eller andre Gen X har forandret seg. Det er yngre generasjoner som har gjort det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Soba skrev (På 20.3.2023 den 14.08):

Jasså, hvordan vet du det?

Anonymkode: d81b3...940

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 21.28):

Hæ, vi vokste opp med trussel om atomkrig, sammenhengende nedgangstider på 90-tallet. Hvilke privilegier? 

Og du må ikke glemme Tsjernobyl-ulykken som ga oss en barndom fylt med becquerel! Husker det var mye snakk om alt kjøttet vi ikke kunne spise fordi det var for mye becquerel i. For ikke å nevne den gale franske presidenten Chirac som insisterte på å prøvesprenge atombomber. Og så hadde vi ikke verken smarttelefoner eller internett til å hjelpe oss med, bare digre leksikon, telefonkatalogen og felles fasttelefon i huset.
Privilegiet vårt var god fantasi da vi ofte kjedet oss og måtte finne på noe å fylle tiden med.

Anonymkode: 4a158...104

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Privilegiet vårt var god fantasi da vi ofte kjedet oss og måtte finne på noe å fylle tiden med.

Anonymkode: 4a158...104

Ja, tenk på dagens unge - god fantasi må jo være helt ukjent for de. 
Det er bra å kjede seg av og til

Anonymkode: 4f8b2...a48

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...