Gå til innhold

Voksne i full jobb uten barn - hvor ofte er dere sosiale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har akkurat startet å jobbe og har mildt sagt blitt overrasket over hvor slitsomt jobblivet er! Men så har jeg jo venninner jeg ønsker å møte, men når man skal få tid til familie, samboer, venner, trening og faktisk også få slappet av innimellom får man jo ikke møtt venninner like ofte som man ønsker. Trenger noen kvelder der jeg ikke gjør noe, men bare slapper av og har egentid også. Hvor ofte er dere sosiale? Sliter med å finne balansen mellom det sosiale og jobb. Er introvert og man blir jo så sliten av en lang arbeidsdag, men så har man jo vennskap man ønsker å ta vare på også. ❤️ Gjerne svar hvis du har barn også altså, men kan se for meg at da har man hvert fall ikke noe særlig tid eller overskudd 😆

Anonymkode: 5d44c...357

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte ganske slitsomt å være ny i en jobb, før det blir rutine. Det er jo mye nytt, fra oppgaver, til mennesker. Det husker jeg selv fra første året, og også ved jobb bytter har det tatt tid før det går seg til.

Men nå blir jeg ikke sliten av en normal arbeidsdag, selv ikke de dagene der det går i 110. Så finnes ikke sliten etter jobb, og da har man tross alt 5-6 timer til disposisjon. Så ofte får jeg både gjort ærender, spist middag med mannen, trent, og møtt venner, selv om jeg akkurat disse dagene savner en liten halvtime med skjerm for meg selv. 

Anonymkode: b1049...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg barn, så nå føler jeg at jeg har mindre tid.

Men før barn, så jobbet jeg 8-16, trente retter etter jobb  4-5 ganger i uekn, og var hjemme til 18.00. Da spiste jeg og mannen middag. Så hadde jeg da hele kvelden til disposisjon. Enten bare slappe av resten av kvelden på sofaen, gå tur med en venninne eller venninnekveld av noe slag. Også hadde jeg jo helt fri hele lørdag og søndag. Men pleide kanskje maks å møte venninner 1 gang i ukedagene. Kunne være da alt fra felles trening eller en gåtur eller middag med venninner.

Tror det bare er litt innkjøringsfase for deg nå, og at du blir sliten av at alt er nytt. For du har jo egentlig masse tid etter jobb hver dag og hver helg :) 

Anonymkode: 9b0d6...7b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...