AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Hei! Håper der er noen her som vil dele sine erfaringer eller tanker! Jeg og samboer slo til på tilbud på yngri juva barnevogn, men finner i ettertid veldig lite skrevet om vogna på nett. Vi synes vogna var fin, liten og lett. Men jeg blir litt usikker på kjøpet når jeg ser at det er så lite som skrives om denne. Noen her som har erfaringer med yngri juva? Er du fornøyd med vogna? På forhånd takk til dere som vil dele :-) Anonymkode: 60756...dcf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Kjøpte den i fjor. Kunne dessverre ikke fordra den. Det er en billig vogn og man får det man betaler for.. det jeg reagerte mest på med min vogn var at knappene for å ta ned kalesjen på bagdelen var utrolig harde og «stri». Den venstre måtte jeg brukke begge tomlene for å få trykket inn. Upraktisk. Syns også bagdelen er noe liten. Sittedelen har ekstremt dårlig og slakk kalesje. Den falt ned et hakk rett som det var når vi var ute å gikk. Syns også selene var utrolig knotete og det tok lang tid å stramme/slakke de. Understellet syns jeg var vinglete og mye slark i. Samt at håndtaket skulle gått lenger opp. Samboeren min er høy og fikk vondt i ryggen av å trille den. Kjøpte ny vogn når baby var 5 mnd og har aldri angret. Juvaen kommer til å bli brukt som sovevogn i barnehagen. Anonymkode: 899ee...8ae
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Takk for at du deler erfaringene dine! Spørs om jeg begynner å revurdere dette kjøpet... Vil veldig gjerne høre flere erfaringer hvis noen vil dele 🙂 Er det noen grunner til å gi denne vogna en sjanse? Anonymkode: 60756...dcf
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for at du deler erfaringene dine! Spørs om jeg begynner å revurdere dette kjøpet... Vil veldig gjerne høre flere erfaringer hvis noen vil dele 🙂 Er det noen grunner til å gi denne vogna en sjanse? Anonymkode: 60756...dcf Hvis du er innenfor tiden den kan byttes så hadde jeg byttet den uten tvil… men det kan jo også hende at dere liker den! Jeg kjøpte brukt bugaboo og det er virkelig en helt annen vogn Anonymkode: 899ee...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 De har den som «innevogn» på nyfødtintensiven på sykehuset her, fungerer fint til det, men synes den var litt stiv og vanskelig å manøvrere så undres hvordan den er å bruke ute. Den er jo billig, så tenker man får det man betaler for, som sovevogn og trilling på asfalt er den sikkert mer enn bra nok. Anonymkode: ba2c6...fcc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: De har den som «innevogn» på nyfødtintensiven på sykehuset her, fungerer fint til det, men synes den var litt stiv og vanskelig å manøvrere så undres hvordan den er å bruke ute. Den er jo billig, så tenker man får det man betaler for, som sovevogn og trilling på asfalt er den sikkert mer enn bra nok. Anonymkode: ba2c6...fcc Ja, jeg har også tenkt på at dempingen virker for stiv og at det kan bli et problem på mer ujevnt terreng enn asfalt.... Anonymkode: 60756...dcf
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg har også tenkt på at dempingen virker for stiv og at det kan bli et problem på mer ujevnt terreng enn asfalt.... Anonymkode: 60756...dcf Det stemmer… jeg som svarte deg lenger oppe☝🏻 den er helt ok på asfalt, men grus osv er helt grusomt. Måtte alltid planlegge hvor ruta gikk så vi ikke havnet på grusveier. Ungen hoppa jo rundt oppi der. Den passer nok greit i byen. På asfalt og kjøpesenter feks Anonymkode: 899ee...8ae
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Jeg har den vognen. Ikke brukt liggende enda. Jeg er fornøyd, men klart de dyrere vognene er av bedre kvalitet. Men vi ønsket ikke bruke 10 000+ på vogn. Den fungerer bra på asfalt. Har gått på grusvei (finere grus, ikke med store steiner). Den kan være litt skranglete. Men det tåler jeg når jeg slapp å svi av det todoblete. Den er veldig grei i bakker da den ikke er blytung slik jeg syns noen dyrere vogner er. Har bakke til huset og går til butikken å handler. Siden vognen er lett, så tåler jeg en handlepose under. Hadde blitt tung med f.eks emmaljunga + varer. Knappene for kalesjen kan være noe hard, slik en har påpekt. Men på min hjelper det å dra kalesjen litt lengre frem,virker som den må komme i riktig hakk før knappene kan trykkes inn. Vognen er lett og tar liten plass. Syns den ser finere ut enn enkelte andre billigvarianter. Minus er at håndtaket kunne vært noe høyere, så jeg ville testet på begge. En fordel er billig tilbehør, dette er ofte på tilbud hos barnashus. Jeg tenker det kommer litt an på bruken. Hvor tenker du å gå tur? Hvordan er nærområdet? Selv bruker jeg en del bæresele, da får jeg gått turer i skogen også. Bruker vogn og sele ca 50/50. Hadde jeg kun brukt vogn så hadde jeg kanskje gått for litt bedre kvalitet. Anonymkode: 64ebc...742
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 On 3/21/2023 at 11:01 PM, AnonymBruker said: Det stemmer… jeg som svarte deg lenger oppe☝🏻 den er helt ok på asfalt, men grus osv er helt grusomt. Måtte alltid planlegge hvor ruta gikk så vi ikke havnet på grusveier. Ungen hoppa jo rundt oppi der. Den passer nok greit i byen. På asfalt og kjøpesenter feks Anonymkode: 899ee...8ae Det høres så voldsomt ut! Men det blir kanskje slik når vogna er så stiv... Kunne det hjelpe å støtte opp med pledd eller noe rundt ungen? Vil sannsynligvis gå på grusvei som er retativt jevn og med fin grus. Skjønner at dette ikke er ei vogn som vil egne seg til skogssti eller grovere traktorvei.. Anonymkode: 60756...dcf
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 On 3/22/2023 at 9:29 AM, AnonymBruker said: Jeg har den vognen. Ikke brukt liggende enda. Jeg er fornøyd, men klart de dyrere vognene er av bedre kvalitet. Men vi ønsket ikke bruke 10 000+ på vogn. Den fungerer bra på asfalt. Har gått på grusvei (finere grus, ikke med store steiner). Den kan være litt skranglete. Men det tåler jeg når jeg slapp å svi av det todoblete. Den er veldig grei i bakker da den ikke er blytung slik jeg syns noen dyrere vogner er. Har bakke til huset og går til butikken å handler. Siden vognen er lett, så tåler jeg en handlepose under. Hadde blitt tung med f.eks emmaljunga + varer. Knappene for kalesjen kan være noe hard, slik en har påpekt. Men på min hjelper det å dra kalesjen litt lengre frem,virker som den må komme i riktig hakk før knappene kan trykkes inn. Vognen er lett og tar liten plass. Syns den ser finere ut enn enkelte andre billigvarianter. Minus er at håndtaket kunne vært noe høyere, så jeg ville testet på begge. En fordel er billig tilbehør, dette er ofte på tilbud hos barnashus. Jeg tenker det kommer litt an på bruken. Hvor tenker du å gå tur? Hvordan er nærområdet? Selv bruker jeg en del bæresele, da får jeg gått turer i skogen også. Bruker vogn og sele ca 50/50. Hadde jeg kun brukt vogn så hadde jeg kanskje gått for litt bedre kvalitet. Anonymkode: 64ebc...742 Takk for at du deler om erfaringene dine, det er også fint å høre at noen er fornøyd! Folk har forskjellige behov og forventninger. Høres ut som at du/dere har tenkt på flere av de samme tingene som vi la vekt på. Det er mulig å bruke ganske mye penger på vogn, og det er klart det er forskjell i kvaliteten. Tenker også at det er en fordel at den er lett. Ift risting på mer ujevnt underlag, hjelper det å støtte opp rundt ungen på noe vis? Nærmiljøet er urbant bymiljø men vi kommer nok til å gå på en det på litt finere jevn grusvei, men kunne jo gjerne gått på mer grovere underlag også. Hadde ikke tenkt på bæresele! Hvilken bruker du? Anonymkode: 60756...dcf
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det høres så voldsomt ut! Men det blir kanskje slik når vogna er så stiv... Kunne det hjelpe å støtte opp med pledd eller noe rundt ungen? Vil sannsynligvis gå på grusvei som er retativt jevn og med fin grus. Skjønner at dette ikke er ei vogn som vil egne seg til skogssti eller grovere traktorvei.. Anonymkode: 60756...dcf Vi hadde rullet pledd rundt, som et babynest oppi der. Følte hele ungen rista uansett😂 det gikk helt ok på veldig fin grus. Det ristet men ungen så ikke ut til å ha noe ubehag ved det. Men anbefaler deg virkelig å sjekke kalesjen på sittedelen altså. Når vi gikk på asfalt og kjørte på en liten stein så datt kalesjen ned… var å klagte å fikk bytta kalesjefester, men det løste ikke problemet Anonymkode: 899ee...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå