AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #21 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor så fanatisk? Anonymkode: cad90...c26 Fordi dyrekjøpt erfaring som kronisk syk. Du vil ikke stå der uten adrenalin til å komme deg gjennom kriser den dagen du trenger det, etter å ha drenert binyrene dine for adrenalin med kaffe hele livet. Adrenalinoverskudd er til for kriser, ikke for å selvmedisinere seg gjennom dagene hele livet. Anonymkode: e8a17...0ec 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #22 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Drikker ikke sentralstimulerende midler i det hele tatt. Ikke kaffe, te, energidrikk eller cola. Koffein endrer hjernen, så jeg holder meg unna koffein. Anonymkode: 4163e...80f Uklokt, siden den endrer hjernen til det bedre. Anonymkode: e6c04...32c 2
Angelheart2 Skrevet 20. mars 2023 #23 Skrevet 20. mars 2023 Det kommer veldig an på hvordan dagen er. På en typisk arbeidsdag drikker jeg som regel 2-3 kopper om morgenen, så en kopp i forbindelse med lunsj og gjerne en ved 2-knekken. Så blir det et par kopper etter middag og en gang i blant til kveldsmat. I helgene går det som regel 3 kanner kaffe på meg og gubben til sammen i løpet av dagen. Nå skal det sies at jeg aldri har merket noe effekt av kaffe. Kan drikke hele døgnet uten at jeg får påvirket noe søvn. Trenger heller ikke kaffe for å våkne, slik jeg ser andre skriver. Om jeg er våken eller trøtt så gjør ikke en kaffekopp eller tre noe forskjell.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #24 Skrevet 20. mars 2023 Halvannen kopp til frokost, og halvannen kopp til lunsj. Noen ganger det samme igjen om kvelden, særlig i helgene (til dessert etter middag). Lager espressobrent kaffe i presskanne, som er ekstra usunt (siden den er ufiltrert), og ekstra godt. Anonymkode: 11e40...516 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #26 Skrevet 20. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Drikker ikke sentralstimulerende midler i det hele tatt. Ikke kaffe, te, energidrikk eller cola. Koffein endrer hjernen, så jeg holder meg unna koffein. Anonymkode: 4163e...80f Pepsi max da? Anonymkode: 20a9b...43d
Gjest Lykkedykker Skrevet 20. mars 2023 #27 Skrevet 20. mars 2023 Brunhilde skrev (20 minutter siden): Men hva gjør dere i denne tråden da? Spørsmålet er ikke om dere drikker kaffe eller ikke, men hvor mye kaffe de som faktisk drikker kaffe drikker. Jeg drikker alt fra 4 til 8 kopper om dagen. Kaffe en en av de tingene jeg ikke har til hensikt å slutte med. Nei, spørsmålet var ‘hvor mye kaffe drikker dere om dagen’. Ingen spesifisering. Jeg drikker altså 0 kaffe om dagen.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #28 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fordi dyrekjøpt erfaring som kronisk syk. Du vil ikke stå der uten adrenalin til å komme deg gjennom kriser den dagen du trenger det, etter å ha drenert binyrene dine for adrenalin med kaffe hele livet. Adrenalinoverskudd er til for kriser, ikke for å selvmedisinere seg gjennom dagene hele livet. Anonymkode: e8a17...0ec Men da sier det seg vel selv at denne tråden ikke er ment til deg. Du svarer ikke på trådens tema og svaret ditt har absolutt ingen ting med tema å gjøre Anonymkode: cad90...c26
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #29 Skrevet 20. mars 2023 Før jeg fikk gikk over til koffeinfritt drakk jeg kanskje 4 kopper om dagen når jeg var på jobb pluss en energidrikke. Når jeg var hjemme maks 1-2 kopper. Nå kan det gå dagesvis uten, for koffeinfritt gir jo ingen sug😅 Anonymkode: f49ad...cfa
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #30 Skrevet 20. mars 2023 Lykkedykker skrev (8 minutter siden): Nei, spørsmålet var ‘hvor mye kaffe drikker dere om dagen’. Ingen spesifisering. Jeg drikker altså 0 kaffe om dagen. Hm... Tror jeg tar runden på graviditetsforumet og sier at jeg 0 uker gravid 😜 Anonymkode: 9586d...de5 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #31 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm... Tror jeg tar runden på graviditetsforumet og sier at jeg 0 uker gravid 😜 Anonymkode: 9586d...de5 Jeg også 🤣 Anonymkode: b1630...576
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #32 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men da sier det seg vel selv at denne tråden ikke er ment til deg. Du svarer ikke på trådens tema og svaret ditt har absolutt ingen ting med tema å gjøre Anonymkode: cad90...c26 Jeg drikker null kaffe, og det jeg skrev er grunnen...folk skriver hvor mye kaffe de drikker, og gjerne grunnen til det også, så hvorfor kan ikke jeg gjøre det samme? Anonymkode: e8a17...0ec 6
Gjest Lykkedykker Skrevet 20. mars 2023 #33 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hm... Tror jeg tar runden på graviditetsforumet og sier at jeg 0 uker gravid 😜 Anonymkode: 9586d...de5 Ja hvis spørsmålet er "Hvor mange uker gravid er du?" Så go for it.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #34 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg drikker null kaffe, og det jeg skrev er grunnen...folk skriver hvor mye kaffe de drikker, og gjerne grunnen til det også, så hvorfor kan ikke jeg gjøre det samme? Anonymkode: e8a17...0ec Men ingen andre i tråden prøver å fortelle andre hvor mange kopper kaffe de skal drikke og være helt fanatisk på at deres svar er rett mengde for alle andre😉 Anonymkode: cad90...c26 1
Mumsmums Skrevet 20. mars 2023 #35 Skrevet 20. mars 2023 Rundt 1 liter, men drikke koffeinfri. Nå er det ukesvis siden sist da jeg ikke har lyst på kaffe for tiden.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #36 Skrevet 20. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Pepsi max da? Anonymkode: 20a9b...43d Nope, jeg listet jo allerede opp cola. 1 hour ago, AnonymBruker said: Men da sier det seg vel selv at denne tråden ikke er ment til deg. Du svarer ikke på trådens tema og svaret ditt har absolutt ingen ting med tema å gjøre Anonymkode: cad90...c26 Jo, ABen svarte på trådens tema. Det står ikke "dere som drikker kaffe, hvor mye kaffe drikker dere?" 48 minutter siden, AnonymBruker said: Men ingen andre i tråden prøver å fortelle andre hvor mange kopper kaffe de skal drikke og være helt fanatisk på at deres svar er rett mengde for alle andre😉 Anonymkode: cad90...c26 Ingen av oss som ikke drikker sentralstimulerende forteller andre at de ikke skal drikke det heller. Vi sier bare hvorfor VI ikke drikker det. Om du føler deg truffet, så er det kanskje en grunn til det? Anonymkode: 4163e...80f 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #37 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nope, jeg listet jo allerede opp cola. Jo, ABen svarte på trådens tema. Det står ikke "dere som drikker kaffe, hvor mye kaffe drikker dere?" Ingen av oss som ikke drikker sentralstimulerende forteller andre at de ikke skal drikke det heller. Vi sier bare hvorfor VI ikke drikker det. Om du føler deg truffet, så er det kanskje en grunn til det? Anonymkode: 4163e...80f Føler seg truffet for å drikke kaffe😅🤣 nei jeg føler meg ikke truffet, jeg drikker kaffe med den beste samvittighet og slike fanatiske mennesker som må inn i tråder for å være bælerende er overhodet ingenting å være truffet for😅 Anonymkode: cad90...c26
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #39 Skrevet 20. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Uklokt, siden den endrer hjernen til det bedre. Anonymkode: e6c04...32c Reduksjon in gråmaterie og blod til hjernen er til det bedre? https://academic.oup.com/cercor/article/31/6/3096/6135013 Quote Nonparametric voxel-based analyses revealed a significant reduction in human gray matter volumes in the medial temporal lobe after 10 days of caffeine intake compared with 10 days of placebo Heldigvis er det reversibelt da. De trengte bare å kutte ut koffein noen dager, og så gikk hjernen tilbake til normalt. Anonymkode: 4163e...80f 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå