Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe er det beste som finnes og noe et menneske må/bør ha i seg for å fungere, etter min mening :) Jeg drikker flere liter kaffe om dagen. Hva med dere?

Anonymkode: 467e0...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1-2 kopper stort sett. Kanskje mer avhengig av hvordan natten med baby har vært 😅

Anonymkode: 880c1...423

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 1 kanne? 1,2 liter, med andre ord. 

Anonymkode: 0a65b...3d6

Skrevet

Drikker kun kaffe på besøk, aldri hjemme da går det i te. 

Kaffe smakte bare godt når jeg røykte for mange år siden

Skrevet

Kaffe❤️ Flytende livskvalitet

Ca 6 dl svart om morningen, kanskje 7 når det er helg og jeg tar kaffeslumring til en bok eller en serie i sengen..  To normale kopper i lønsjen, kanskje en cappuccino på slutten av arbeidsdagen. Det var langt mer da jeg en periode jobbet som barista. Det er blitt populært å slutte å drikke kaffe, men for meg er det en så stor glede at den lykken er verdt å beholde.

• Liker 2
Skrevet

Drikker ikke kaffe.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En liter kaffe før klokka 13, etter det kan jeg ikke drikke da det forstyrrer nattesøvn. 

Anonymkode: 99bd7...000

AnonymBruker
Skrevet

To kopper om morgenen. Mulig en etter lunsj. 

Var stordrikker før, men merket noen uheldige konsekvenser, så kuttet ned igjen. 

Anonymkode: 9586d...de5

Skrevet

2 kanner ? 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke sentralstimulerende midler i det hele tatt. Ikke kaffe, te, energidrikk eller cola. Koffein endrer hjernen, så jeg holder meg unna koffein.

Anonymkode: 4163e...80f

• Liker 6
Skrevet

Mellom 2 og 4 kopper, drikker ikke etter klokken 17.00. 

• Liker 1
Skrevet

Det varierer masse. Gjennomsnittlig 1-2 kopper om dagen. Er jeg bortreist på jobbkurs eller liknende kan det fort bli 10 kopper 😉

• Liker 1
Skrevet

Alt fra ingenting til 15 kopper. Alt avhenger av humør, og tilgangen til "god kaffe" :)

Trenger ikke kaffe, klarer meg fint uten, men det er noe koselig med morgenkaffe hjemme før jeg reiser på jobb for eksempel :)

AnonymBruker
Skrevet

En kopp på morgenen og en kopp etter middag. 

Anonymkode: 5d71f...8d0

Skrevet

Lager ca to kanner kaffe om dagen, men vi er to. Så en kanne alene da.. Må ikke bare ha det, men det gir økt livskvalitet for oss altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt kaffe gjør for deg er å trigge binyrene til å produsere adrenalin, derfor blir du glad, høy, og kan fungere gjennom dagen selv uten å spise noe særlig. Når binyrene blir utslitt, så bare skjelver du av kaffe og går i dørken.
Men betalte studier fra den steinrike koffeinindustrien har funnet en antioksidant i det, så da er det sunt...til opplysning er det antioksidanter i hundebæsj også.
Samme med sjokolade, matcha te, maca, grønn te...sentralstimulerende det også, trigger adrenalin og gjør deg gammel og rynkete før tiden.

Caffeine is a stimulant, which means it increases activity in your brain and nervous system. It also increases the circulation of chemicals such as cortisol and adrenaline in the body.

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/caffeine

Anonymkode: e8a17...0ec

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Alt kaffe gjør for deg er å trigge binyrene til å produsere adrenalin, derfor blir du glad, høy, og kan fungere gjennom dagen selv uten å spise noe særlig. Når binyrene blir utslitt, så bare skjelver du av kaffe og går i dørken.
Men betalte studier fra den steinrike koffeinindustrien har funnet en antioksidant i det, så da er det sunt...til opplysning er det antioksidanter i hundebæsj også.
Samme med sjokolade, matcha te, maca, grønn te...sentralstimulerende det også, trigger adrenalin og gjør deg gammel og rynkete før tiden.

Caffeine is a stimulant, which means it increases activity in your brain and nervous system. It also increases the circulation of chemicals such as cortisol and adrenaline in the body.

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/caffeine

Hvorfor så fanatisk?

Anonymkode: cad90...c26

Skrevet
Lykkedykker skrev (15 timer siden):

Drikker ikke kaffe. 

:roll:

svartkatt skrev (15 timer siden):

Drikker ikke kaffe.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Drikker ikke sentralstimulerende midler i det hele tatt. Ikke kaffe, te, energidrikk eller cola. Koffein endrer hjernen, så jeg holder meg unna koffein.

Anonymkode: 4163e...80f

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

...

Men hva gjør dere i denne tråden da? Spørsmålet er ikke om dere drikker kaffe eller ikke, men hvor mye kaffe de som faktisk drikker kaffe drikker. 

Jeg drikker alt fra 4 til 8 kopper om dagen. Kaffe en en av de tingene jeg ikke har til hensikt å slutte med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Slutta med kaffe 1. januar 🤷‍♀️ 

Anonymkode: c81d5...ad9

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...