Gå til innhold

Når dere er hjemme, hvor har dere telefonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På dere? I gangen? På kjøkkenbordet?

Ser det er flere som skriver at de ikke svarer på tlf/sms/messenger fordi tlf er lagt vekk. Stemmer det? Trodde folk gikk med den på seg til enhver tid omtrent jeg. 

Anonymkode: dce68...88b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hånda 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hånda ja. Stort sett hele tiden. 

Anonymkode: 26b8d...e88

AnonymBruker
Skrevet

I hånda eller på stuebordet 😅 ja, jeg er avhengig av den, og innrømmer det gjerne. 

Anonymkode: 1dea4...7b1

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Ligger som regel til lading på kjøkkenbenken eller på hylla under bordet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har den aldri i stua hvis jeg ikke er alene der. Og selvfølgelig aldri på spisebordet, både fordi det er teit, og fordi en mobil er full av bakterier. Ligger ofte på en benk på kjøkkenet som ikke brukes til matlaging.

Anonymkode: 8cfb5...eca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hånda eller ved siden av meg i sofaen om jeg mot formodning skulle finne på å legge den bort noen min🙈

Anonymkode: ed6db...750

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel ligger den ved "min plass" i sofaen. Det betyr også at dersom jeg er et annet sted i huset og gjør noe, så kan den være et stykke unna meg.

Og så står den mest på lydløs, så jeg hører den ikke heller.

Anonymkode: fe61b...cd7

Skrevet

Enten på bordet i stua (hvor jeg stort sett oppholder meg) eller i gangen (om natta). Jeg tar den ikke nødvendigvis med ut på kjøkkenet når jeg holder på der eller sjekker den umiddelbart hvis jeg hører at det skjer noe.

Skrevet

I nærheten.. det er jo den nye datamaskinen min.. 🤷

AnonymBruker
Skrevet

Den ligger på en overflate ett eller annet sted. Konsollbord i gang, stuebord, hylle i stue, kjøkkenbenk, nattbord... Innimellom i sofaen der jeg er. 

Hender også den er glemt i bilen, i klesskapet, eller på en hylle i kjøleskapet. 

Den er alltid på lydløs. Fra 23-7 er den på "ikke forstyrr". Og innimellom blir den glemt i 2-3 timer. Så ja, det kan raskt stemme at jeg ikke svarer fordi jeg ikke har fått med meg at noen har ringt/meldet. 

Anonymkode: fd5e2...94c

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har den i en skuff på lydløs. Må huske å ta den med meg når jeg forlater huset. 

Anonymkode: e0dac...98b

Skrevet

Stua en plass. Ser jeg tv, klikker jeg litt på mobilen samtidig. Så legge bort en stund, for så klikke på den litt til. Gjør jeg husarbeid, sjekker jeg ikke mobil, før jeg tar et lite pust i bakken med et glass vann eller en skvett kaffe.Eller baker, lager mat, dusjer /kveld og morgen rutine. Med andre ord, holder jeg på med noe, så glemmer jeg av hele mobilen. Sitter jeg i ro, blir det fort trykking. #LifeOfADHD. 

Skrevet

Har alltid mobilen liggende i nærheten av der jeg er, men har alltid lyden av.

Skrevet

På ettermiddag / kveld legger jeg som regel telefonen på soverommet. Det er ingen som ringer uansett og det skal lite til for at telefonen blir en tidstyv/uvane om den er for lett tilgjengelig.

På jobb ligger som regel telefonen med skjerm ned og med lyd/varslinger slått av, så sjekker jeg den heller med jevne mellomrom.

Skrevet

Den ligger vanligvis på et sidebord i stua. 

Jeg synes det er en uting å forvente at alle skal kaste seg over mobilen sin straks de hører det kommer en beskjed. Man er ikke forpliktet til å vokte mobilen sin hele sin våkne tid. Det er både lov og sunt å ikke være tilgjengelig til enhver tid. Noen ganger svarer jeg ikke fordi jeg ikke hører og andre ganger svarer jeg ikke fordi jeg er opptatt med noe annet og ikke ser noen grunn til å avbryte for å sjekke mobilen. Ingen er forpliktet til å ta telefonen når den ringer eller svare på meldinger straks de kommer.

• Liker 4
Skrevet

stort sett i lomma, hvis jeg er opptatt med noe så er dei ikke sikket jeg ser på den selv om jeg hører at jeg får mld. Så da kan det ta noen timer før jeg svarer.

AnonymBruker
Skrevet

I armlengdes avstand, så meldinger svares på fortløpende om det ikke er svadameldinger fra tilbakestående slektninger. Forventer og at folk svarer meg innen en time. 

Anonymkode: 773e7...c31

Skrevet

Den ligger et stykke unna. Har pause fra mobil stråling når jeg kommer fra jobb. Bruker en thinkpad lap top, den stråler mye mindre enn en mobiltelefon. Om natten er mobilen på flymodus, og all wifi er avslått i huset.  

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...