Gå til innhold

Anbefale champagnemerke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt grønn på champagnemerker... Har aldri kjøpt en flaske selv før!

Så, jeg spør: Har noen et relativt godt merke å anbefale, uten at det koster mer enn det "må" for å få en grei sjampis? Som dere skjønner haster dette litt :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Gjest Carmensita
Skrevet
Jeg er helt grønn på champagnemerker... Har aldri kjøpt en flaske selv før!

Så, jeg spør: Har noen et relativt godt merke å anbefale, uten at det koster mer enn det "må" for å få en grei sjampis? Som dere skjønner haster dette litt  :tunge1:

Heisan! Må det være champagne? Pleier å kjøpe musserende hvitvin og da er det mange gode å velge mellom. En som er både god og litt "morsom" er Blue Nun Sparkling Wine MED BLADGULL! Lekkert i glasset og deilig smak. :)

Så det må bli mitt forslag.

Skrevet

Takk for forslaget! :D

Musserende vin går helt greit det også. Jeg som er så uerfaren kan vel ikke merke stor forskjell? Og blue nun er godt :)

Gjest Carmensita
Skrevet
Takk for forslaget! :D

Musserende vin går helt greit det også. Jeg som er så uerfaren kan vel ikke merke stor forskjell? Og blue nun er godt :)

:ler: Det bobler og sprudler uansett om det heter champagne eller musserende hvitvin, og prisen passer meg perfekt! :ler: Og den jeg anbefalte er jo ekstra morsom med gullflakene.

Skrevet

Det kommer jo helt an på om du liker den veldig søt eller tørr. Både dagbladet og apiritiff.no pleier å komme med forslag til champagne/musserende i flere prisklasser og med beskrivelse av smak, hvor tørr/søt vinen er osv.

Skrevet
Det kommer jo helt an på om du liker den veldig søt eller tørr. Både dagbladet og apiritiff.no pleier å komme med forslag til champagne/musserende i flere prisklasser og med beskrivelse av smak, hvor tørr/søt vinen er osv.

Jeg roter meg som regel bort i sånne undersøkelser jeg :rodme:

Er ikke erfaren nok til å kunne dømme ut fra beskrivelsene!

Og jeg liker den som regel midt på treet... Er "nybegynner" og liker den ikke så veldig tørr, men alt for søt vin kan jeg styre meg veldig for.

Jaja, det ble en musserende blue nun med gullflak i, morro :)

Skrevet

Håper den faller i smak da! :)

Bestselgeren av musserende er Martini Asti, men den er veldig søt. Selv har jeg kjøpt Delapierre Seco og en Crémant de Bourgogne. Førstnevnte er rimelig og veldig god! :sjarmor:

Skrevet

Ikke kjøp sånt søtt skvip som Martini/Cinzano Asti!!! Hvis du vil ha noe som i det minste likner på ekte vare, bør du kanskje vurdere spansk Cava (mange merker, for eksempel Freixenet). Koster rundt hundrelappen (og oppover), og er laget på samme måte som ekte champagne.

Asti-ene er som å drikke Mozell.

Skrevet

Asti er virkelig ikke god, nei. Den ligger liksom i klasse med de tyske hvitvinene, liebfraumilch eller hva de nå heter.

I år har jeg faktisk kjøpt ekte champagne, Laurent-Perrier. Står at den leveres til H.R.H the prince of Wales. Jaja. Får håpe den er god. ;)

Skrevet
I år har jeg faktisk kjøpt ekte champagne, Laurent-Perrier. Står at den leveres til H.R.H the prince of Wales. Jaja. Får håpe den er god. ;)

Ekte champagne er virkelig verdt pengene, synes jeg :) For min del blir det en flaske når jeg får levert oppgaven, det er HELT sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...