Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå 5-6 dager før mensen fått ømme bryster, noe jeg av og til har hatt før mensen men de siste månedene har jeg ikke merket noe til det før mensen. 

Nå derimot har jeg fått ømme bryster, og livredd jeg er gravid. Jeg går ikke på prevensjon fordi jeg ikke tåler det, og vi har brukt kondom og hoppet av i svingen en gang…

Er det normalt å få symptomer på graviditet så fort etter eggløsning? Det er igjen ca 2-3 dager til mensen, og jeg har hatt ømme pupper de siste 2-3 dagene. 

Jeg håper det bare er mensensymptomer. Og heretter skal jeg slutte å ha sex da dette er tortur. Det er jo uansett for tidlig å ta en test. 

vi er ikke i en situasjon hvor det passer seg med barn. 

Anonymkode: c65c3...58b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ømme pupper kan komme av høyt inntak av raske karbohydrater. Da samler det seg væske i kroppen, og mange kjenner det i puppene. Deriblant jeg. Jeg begynte og spise sunnere, gikk ned noen kilo, og for første gang på årevis var ikke puppene ømme før mensen. For noen uker siden begynte jeg å spise sjokolade hver dag, så nå er puppene skikkelig ømme igjen. Så nå er det sjokoladeforbud på meg.

Du sier ikke noe om når dere praktiserte å «hoppe av i svingen».

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (1 minutt siden):

Ømme pupper kan komme av høyt inntak av raske karbohydrater. Da samler det seg væske i kroppen, og mange kjenner det i puppene. Deriblant jeg. Jeg begynte og spise sunnere, gikk ned noen kilo, og for første gang på årevis var ikke puppene ømme før mensen. For noen uker siden begynte jeg å spise sjokolade hver dag, så nå er puppene skikkelig ømme igjen. Så nå er det sjokoladeforbud på meg.

Du sier ikke noe om når dere praktiserte å «hoppe av i svingen».

Ca 3-4 dager før forventet ca EL. 

Jeg håper virkelig mensen er rett rundt hjørnet. Fra og med nå skal jeg ikke tøye strikken. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ca 3-4 dager før forventet ca EL. 

Jeg håper virkelig mensen er rett rundt hjørnet. Fra og med nå skal jeg ikke tøye strikken. 

Håper det går bra! Jeg har vært i en situasjon hvor jeg tok angrepille dagen derpå, men jeg var livredd for å ha blitt gravid likevel. Sædceller kan overleve i 3-4 dager. 

AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (Akkurat nå):

Håper det går bra! Jeg har vært i en situasjon hvor jeg tok angrepille dagen derpå, men jeg var livredd for å ha blitt gravid likevel. Sædceller kan overleve i 3-4 dager. 

Takk. 

Håper mensen kommer ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Symtomer før første mens er vanlig. Jeg viste det før mensen uteble😉

Det vil uansett løse seg, dere har valg❤️

Anonymkode: 638b4...f36

AnonymBruker
Skrevet

Går det ikke an å teste en God del dager før forventet mens?

Anonymkode: b277e...7b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Symtomer før første mens er vanlig. Jeg viste det før mensen uteble😉

Det vil uansett løse seg, dere har valg❤️

Takk ❤️ Håper det er mensen, for vi er ikke helt der enda. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går det ikke an å teste en God del dager før forventet mens?

Anonymkode: b277e...7b0

Er ca igjen 4 dager..er ikke det veldig tidlig?

AnonymBruker
Skrevet

Er ca igjen 4 dager..er ikke det veldig tidlig?

Nei kan teste da.

Gjest BasicBlondie
Skrevet

Ta en tidligtest du, det kan taes fra og med 6 dager før forventet mens❤

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke beskyttelse?

Anonymkode: 9233c...ee6

Hvis du ser hva jeg skriver så bruker vi kondom. Jeg tåler ikke prevensjon. Har forsøkt mange ulike typer og gynekologen min fraråder meg. 

Den ene gangen vi hoppet av svingen var det fordi kondomen ble ødelagt, så vi tenkte egentlig ikke langt nok den gangen. 

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men hvis dere ikke ønsker barn må dere bruke kondom. Å hoppe av i svingen funker ikke i mange tilfeller. Spar deg selv for mye stress å bruk kondom heretter. 

Når det er sagt er det mange som får veldig ømme bryster før menstruasjon, og slikt kan også endre seg med tiden. Jeg har hat perioder hvor jeg har vært mer øm. 

Anonymkode: fef8b...284

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes både pessar med sæddrepende krem og kobberspiral i tillegg til kondom. Det er nok lurt å bruke en av delene i tillegg til å alltid bruke kondom. 

Anonymkode: 97a70...acd

Gjest Terrameta
Skrevet

Ikke noe stress, ta en test. Så tidlig er abort ikke en big deal, ta noen piller og ligge på sofaen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...