Gå til innhold

Dere som trener splitt - hvordan ser programmet deres ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gikk for noen måneder fra å trene splitt (underkropp/overkropp) 4 ganger i uka, til å trene fullkropp 3 dager i uka. Vurderer nå å gå tilbake til å trene 4 dager i uka, men har egentlig litt lite lyst til å gå tilbake til å trene underkropp/overkropp slik jeg gjorde, da jeg synes underkroppsøktene ble så mye tyngre enn overkroppsøvelsene. Når jeg trente underkropp, trente jeg gjerne både knebøy, markløft og hip thrust på samme økt - i tillegg til noen mer isolerte øvelser som leg curl, leg extension osv. 

Kan jeg for eksempel trene rumenske markløft på overkroppsøktene mine, eller blir dette feil med tanke på at man skal la hver muskelgruppe hvile ca 48 timer mellom hver økt? Jeg tenker siden øvelsen også går en del på rumpe og bakside lår, og jeg alltid på et tidspunkt i løpet av uka naturligvis vil trene to dager på rad om jeg trener 4 dager?

Hvordan gjør folk det?

Anonymkode: 9d7f1...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan gjør folk det?

Anonymkode: 9d7f1...8c1

Her vil du få like mange svar som det er mennesker som trener😅

Når det gjelder markløft, så trener jeg det nå 1 gang i uken (søndager) med en påfølgende hviledag.

Jeg opplever at en skikkelig økt markløft gir meg så høy sentral utmattelse/fatigue, at andre tunge flerleddsøvelser på samme økt er meningsløst, og at jeg trenger hviledag etterpå for å restituere. 

Anonymkode: 453a8...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...