Gå til innhold

hvilken intimvask bruker du ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, vagina er selvrensende, men folk er forskjellige. Noen væsker mer der nede, noen lukter annerledes, noen lukter mye. Noen har ingen slike problemer og trenger bare vaske med vann eller kanskje intimservietter ved utfold o.l.

Kommentarer som dette syntes jeg virker svært forutinntatt. Mener du alle kvinner trenger intimsåpe, fordi du trenger intimsåpe? (Ikke svar, det er et retorisk spørsmål). 

Anonymkode: 4dff7...a42

Du. Nå siterte jeg en som mener at vask av underlivet ikke er nødvendig. 

Det er ekkelt at folk ikke vasker lysk, og bakover, altså underlivet. 

Jeg skriver jo at jeg forstår at enkelte velger å ikke vaske de utvendige slimhinnene. Og at man på ingen måte bør vaske de innvendige slimhinnene. 

Anonymkode: 77a8d...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lactacyd parfymefri fra apoteket. Klarer meg ikke uten! 💛 

De i matbutikken er for sterke for meg. 

Anonymkode: 8f01b...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vasker med Dr. Greve, aldri opplevd ulemper med det. Bruker selvfølgelig ikke såpe inni skjeden. Og du bruker intimsåpe der du har hårvekst, sånn som meg, så da bruker du jo intimsåpe. Å aldri bruke såpe der du har hårvekst og i baken, det hadde vært ekkelt for min del. 

Anonymkode: 95255...bd3

Men jeg tror at mange i tråden mener at man skal bruke såpe (eller intimvask om man skal kalle det det) mellom de ytre leppene. Altså det området som kalles vulva: der man finner klitoris, urinåpningen, vaginaåpningen, de indre leppene.

Dette området har slimhinner og er et sted man ikke bør bruke såpe etter anbefalingen, noe som mange også får oppleve selv at er en dum ting å gjøre.

Men om alle som snakker om å bruke intimsåpe kun snakker om å bruke den der man har kjønnshår, sa er det noe helt annet. 

Anonymkode: 13dc6...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (På 19.3.2023 den 23.07):

Prøvde en periode å bruke kun vann på tåfisene mine. Disse ble etterhvert veldig illeluktende tåfiser. Så da undrer jeg meg hvordan et underliv med kun vannvask blir med tanke på lukt. 

Føttene er ikke selvrensende på lik linje som underlivet, så det blir dårlig sammenligningsgrunnlag. Underlivet skal IKKE vaskes med såpe, det er med såpe det blir lukt. 

Anonymkode: a5761...df9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker dusjsåpa jeg bruker på resten av kroppen🤭 bruker mest sanex eller dusjoljer. Har aldri fått problemer av det😅 

Anonymkode: ebc4e...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føttene er ikke selvrensende på lik linje som underlivet, så det blir dårlig sammenligningsgrunnlag. Underlivet skal IKKE vaskes med såpe, det er med såpe det blir lukt. 

Skjeden er selvrensende. Underlivet består av mer enn skjeden. Du er andre som poengterer dette nå, er det virkelig så uvanlig for damer å vaske seg i underlivet med såpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og igjen;

mener dere underlivet, eller slimhinnene? 

Selvfølgelig vasker man seg godt nedentil med såpe. 

Anonymkode: 77a8d...f4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ganske ekkelt at så man kvinner ikke kan noe som helst om kroppen deres. Man vasker utenfor, man putter ikke såpe opp i vaginaen. Vasker man underlivet med kun vann, så er man skitten og man lukter. 

Anonymkode: def99...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ganske ekkelt at så man kvinner ikke kan noe som helst om kroppen deres. Man vasker utenfor, man putter ikke såpe opp i vaginaen. Vasker man underlivet med kun vann, så er man skitten og man lukter. 

Anonymkode: def99...962

Spørsmålet er jo hvordan folk definerer det de skriver. For jeg tror mange bruker ord og utrykk uten å vite hva det betyr.

Hva med vulva? Vulva er ikke inni, vulva er ikke inne i vagina, vulva er utenpå. Men vulva har også slimhinner likt som vagina, og bør ikke vaskes med såpe.

Men når noen sier underliv, hva mener de? Jeg vet hva snl sier om definisjonen på underliv, og det inkluderer der håret vokser. Men det inkluderer jo også området uten hår, området med slimhinner.

Så underliv er egentlig et dårlig ord å bruke når man snakker om å vaske underlivet med eller uten såpe, for svaret er jo delt. Både ja og nei. Der håret vokser ja, men der man finner slimhinnene på vulva nei, der blir det kun brukt varmt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme som på resten av kroppen når jeg dusjer. Eller om jeg bare vasker underlivet, en såkalt halv dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørsmålet er jo hvordan folk definerer det de skriver. For jeg tror mange bruker ord og utrykk uten å vite hva det betyr.

Hva med vulva? Vulva er ikke inni, vulva er ikke inne i vagina, vulva er utenpå. Men vulva har også slimhinner likt som vagina, og bør ikke vaskes med såpe.

Men når noen sier underliv, hva mener de? Jeg vet hva snl sier om definisjonen på underliv, og det inkluderer der håret vokser. Men det inkluderer jo også området uten hår, området med slimhinner.

Så underliv er egentlig et dårlig ord å bruke når man snakker om å vaske underlivet med eller uten såpe, for svaret er jo delt. Både ja og nei. Der håret vokser ja, men der man finner slimhinnene på vulva nei, der blir det kun brukt varmt vann.

Jeg tenker at det blir som når jeg sier at jeg vasker ansiktet med ansiktsrens. Da vasker jeg åpenbart ikke øynene.

Anonymkode: 590a1...901

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vanlig dusjsåpe som ellers på kroppen. Prøvde engang Dr Greve og  Asan for noen år siden, og fikk for første gang i livet illeluktende utflod og ubehag. Har aldri hatt noe problemer før eller etter. 

Anonymkode: 63c2f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, vagina er selvrensende, men folk er forskjellige. Noen væsker mer der nede, noen lukter annerledes, noen lukter mye. Noen har ingen slike problemer og trenger bare vaske med vann eller kanskje intimservietter ved utfold o.l.

Kommentarer som dette syntes jeg virker svært forutinntatt. Mener du alle kvinner trenger intimsåpe, fordi du trenger intimsåpe? (Ikke svar, det er et retorisk spørsmål). 

Anonymkode: 4dff7...a42

Hvorfor siterer du ikke den som påstår at ingen tåler intimsåpe og at det blir lukt og sopp av dette? Sliter du med lukt og sopp pga intimsåpe så bruker du det ikke, men jeg bruker det og har ingen problemer knyttet til det. For min del er det helt uaktuelt å ikke bruke intimsåpe i området hvor det pleier å være hårvekst og i baken.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Lurer på om de kvinnelige kollegaene jeg har kjent dårlig lukt fra er av disse som "ikke bruker såpe".

Anonymkode: 7fcce...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men jeg tror at mange i tråden mener at man skal bruke såpe (eller intimvask om man skal kalle det det) mellom de ytre leppene. Altså det området som kalles vulva: der man finner klitoris, urinåpningen, vaginaåpningen, de indre leppene.

Dette området har slimhinner og er et sted man ikke bør bruke såpe etter anbefalingen, noe som mange også får oppleve selv at er en dum ting å gjøre.

Men om alle som snakker om å bruke intimsåpe kun snakker om å bruke den der man har kjønnshår, sa er det noe helt annet. 

TS lurer på hvilken intimsåpe folk bruker. De fleste bruker ikke såpe mellom de ytre kjønnsleppene, det tør jeg å påstå, men utenfor, altså som nevnt, området hvor det pleier å være hårvekst og i lysken.

Intimsåpe betyr såpe som du bruker nedentil, det betyr ikke at man såper inn vulvaen. Begynner å bli lei når hver gang intimsåpe nevnes hevder noen at man FÅR sopp og lukt, hvis det ville vært tilfellet ville ikke folk brukt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...