AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #21 Del Skrevet 20. mars 2023 Fysj vaske foran å bak bare med vann. Det kan vel ikke bli rent. Anonymkode: 151ad...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 20. mars 2023 #22 Del Skrevet 20. mars 2023 Kun vann og nei det lukter ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #23 Del Skrevet 20. mars 2023 Lactacyd parfymefri. Anonymkode: 06cc8...deb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #24 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 23.03): Det blir lukt når man kun bruker vann... Anonymkode: 2dacb...507 Nei, det blir lukt av å bruke såpe. Kanskje lukter det godt der og da, men så kommer lukten og den er mye verre en naturlig lukt av kjønn! Underlivet (hos kvinner og menn) skal kun vaskes med rennende vann hver dag samt etter sex. Alle gynekologer jeg har vært hos sier det samme: «aldri bruk såpe i underlivet». Underlivet er nemlig selvrensende hvis vi lar det få være naturlig. Ved å tilføre såpe ødelegger vi den naturlige bakteriefloraen og dette vil på sikt føre til flere ulike underlivsproblemer, deriblant lukt. Anonymkode: a5761...df9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #25 Del Skrevet 21. mars 2023 Bruker samme såpe som på resten av kroppen. Det varierer hva slags type det er, men så og si aldri egen intimvask. Anonymkode: 77fab...d15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #26 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Fysj vaske foran å bak bare med vann. Det kan vel ikke bli rent. Anonymkode: 151ad...136 Vasker jo rumpa med såpe da vettu 😂 Men nei, aldri bruk noen form for såpe hverken på fitte eller kuk. Spør hvilken som helst gynekolog eller ta deg et raskt Google-søk. Forskning viser nemlig at underliv vasket kun med rennende vann er renere enn underliv vasket med såpe. Såpe endrer bakteriefloraen og fører til økt vekst av usunne bakterier som igjen kan føre til økt utflod hos kvinner, lukt, kløe, sopp etc. Anonymkode: a5761...df9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 21. mars 2023 #27 Del Skrevet 21. mars 2023 (endret) Jeg bruker fra Normal. Mener den heter Intima. Billig, parfymefri, vegansk, og lav pH. Jeg føler selv for å bruke noe når jeg vasker meg nedentil, men trenger ikke å «dytte det langt opp», «utenpå» holder. Endret 21. mars 2023 av Daisy-love 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #28 Del Skrevet 21. mars 2023 Sanex Anonymkode: c3b16...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #29 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 3.27): Er strålende fornøyd med Asan, og har brukt den i mange år. Og underlivet er absolutt ikke selvrensende🤢 Med tanke på alt av væsker med mer som finnes der nede er det et sted som absolutt trenger en vask med såpe. Slimhinner er noe helt annet. Akkurat som dere sikkert vasker ansiktet, men ikke skrubber med ansiktsrens inni munnen. Anonymkode: 77a8d...f4d Spørsmålet jeg alltid lurer på er hvor folk bruker såpe. For vi har slimhinner «utenfor» vagina også. Vulva har slimhinner. Der man finner urinrøret, der de indre leppene sitter, der klitoris er. Her har man slimhinner, og veldig mange deriblant meg opplever negative reaksjoner om man får noen som helst såpe inn mellom de ytre kjønnsleppene. Området utenpå de ytre kjønnsleppene, der hår vokser, der vaskes det med såpe, da jeg svetter en god del i lysken gjennom dagen. Men det er aldri noen som egentlig definerer hvor de vasker med og uten såpe. Slik du nevner det så er slimhinner noe man ikke vasker. Men jeg vet oppriktig ikke om alle er klar over at man finner slimhinner også utenfor vagina, på vulva området. Anonymkode: 13dc6...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #30 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spørsmålet jeg alltid lurer på er hvor folk bruker såpe. For vi har slimhinner «utenfor» vagina også. Vulva har slimhinner. Der man finner urinrøret, der de indre leppene sitter, der klitoris er. Her har man slimhinner, og veldig mange deriblant meg opplever negative reaksjoner om man får noen som helst såpe inn mellom de ytre kjønnsleppene. Området utenpå de ytre kjønnsleppene, der hår vokser, der vaskes det med såpe, da jeg svetter en god del i lysken gjennom dagen. Men det er aldri noen som egentlig definerer hvor de vasker med og uten såpe. Slik du nevner det så er slimhinner noe man ikke vasker. Men jeg vet oppriktig ikke om alle er klar over at man finner slimhinner også utenfor vagina, på vulva området. Anonymkode: 13dc6...279 Asan intimvask er uten såpe Anonymkode: e9b27...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #31 Del Skrevet 21. mars 2023 Coop sin Änglamark - veldig mild og behagelig. Anonymkode: e528c...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #32 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Asan intimvask er uten såpe Anonymkode: e9b27...df5 Kall det hva du vil, det fører med seg ekstremt med utflod, ekstra lukt og sopp hos meg. Varmt vann er det som brukes der jeg har slimhinner. Utenpå de ytre kjønnsleppene der håret er, der brukes det såpe. Anonymkode: 13dc6...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #33 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det blir lukt av å bruke såpe. Kanskje lukter det godt der og da, men så kommer lukten og den er mye verre en naturlig lukt av kjønn! Underlivet (hos kvinner og menn) skal kun vaskes med rennende vann hver dag samt etter sex. Alle gynekologer jeg har vært hos sier det samme: «aldri bruk såpe i underlivet». Underlivet er nemlig selvrensende hvis vi lar det få være naturlig. Ved å tilføre såpe ødelegger vi den naturlige bakteriefloraen og dette vil på sikt føre til flere ulike underlivsproblemer, deriblant lukt. Anonymkode: a5761...df9 Nei, jeg ønsker ikke lukten av kjønn. Verken på meg selv, på andre, og i alle fall ikke hos en partner. Jeg bruker både såpe og intimdeo, og har ingen planer om å endre den vanen. Gynekolog er jeg jevnlig til for celleprøver, og også i forbindelse med svangerskap etc, og de har ikke tatt opp såpebruk i underlivet en eneste gang. Nå er jeg 42, og nærmer meg sikkert overgangsalder, og har aldri hatt underlivsplager utover 1-2 runder med UVI. Om du driver og spør og graver om det hver gang så antar jeg du har plager, og da forstår jeg jo rådet deres. Men del fleste av oss tåler såpe helt fint, og foretrekker det. Anonymkode: 77a8d...f4d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #34 Del Skrevet 21. mars 2023 Asan. Lukter godt, er rimelig og god. Anonymkode: a719e...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 21. mars 2023 #35 Del Skrevet 21. mars 2023 Lunkent vann, bruker jeg. Såpe i lysken og over bolla. Mitt underliv lukter ikke noe annet enn syrlig og friskt. Får dessuten oftere uvi og sopp av å bruke såpe fordi såpa fjerner immunforsvaret fra slimhinnene. (Eller de naturlige bakteriene som hjelper kroppen da) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #36 Del Skrevet 21. mars 2023 Bruker samme såpe over hele kroppen, inkludert underliv. De siste ti årene en av de flytende såpene til Korres. Har aldri hatt trøbbel med underlivet, hverken lukt eller lidelser, og det tror jeg også skyldes at jeg sover uten truse - det trengs å luftes ut der nede, damer. Men nå er jeg langt utenfor tema her. Anonymkode: 65694...0ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #37 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kall det hva du vil, det fører med seg ekstremt med utflod, ekstra lukt og sopp hos meg. Varmt vann er det som brukes der jeg har slimhinner. Utenpå de ytre kjønnsleppene der håret er, der brukes det såpe. Anonymkode: 13dc6...279 Vasker med Dr. Greve, aldri opplevd ulemper med det. Bruker selvfølgelig ikke såpe inni skjeden. Og du bruker intimsåpe der du har hårvekst, sånn som meg, så da bruker du jo intimsåpe. Å aldri bruke såpe der du har hårvekst og i baken, det hadde vært ekkelt for min del. Anonymkode: 95255...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #38 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 3.27): Er strålende fornøyd med Asan, og har brukt den i mange år. Og underlivet er absolutt ikke selvrensende🤢 Med tanke på alt av væsker med mer som finnes der nede er det et sted som absolutt trenger en vask med såpe. Slimhinner er noe helt annet. Akkurat som dere sikkert vasker ansiktet, men ikke skrubber med ansiktsrens inni munnen. Anonymkode: 77a8d...f4d Jo, vagina er selvrensende, men folk er forskjellige. Noen væsker mer der nede, noen lukter annerledes, noen lukter mye. Noen har ingen slike problemer og trenger bare vaske med vann eller kanskje intimservietter ved utfold o.l. Kommentarer som dette syntes jeg virker svært forutinntatt. Mener du alle kvinner trenger intimsåpe, fordi du trenger intimsåpe? (Ikke svar, det er et retorisk spørsmål). Anonymkode: 4dff7...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #39 Del Skrevet 21. mars 2023 Bruker en god babyolje, anbefalt av gynekologen. Anonymkode: 67c70...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #40 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Coop sin Änglamark - veldig mild og behagelig. Anonymkode: e528c...94f Kanskje det beste alternativet av alle jeg har lest her inne. Änglemark er økologisk, så det er nok det beste produktet av dem alle man påfører kjønnsorgan - eller andre organer (hud). Anonymkode: 4dff7...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå