AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Er det noen lærere/lektorer som kan bekrefte/avkrefte at permisjonspenger beregnes ut fra lønn de tre siste månedene før permisjon starter? Har hatt en del ekstra vikartimer nå i innspurten, og hadde jeg håpet det kunne være med i beregningen av permisjonspengene. Anonymkode: a0cd1...5c9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Vet du tror det er særregler for lærere, en utbredt myte jeg ikke forstår hvor kommer fra. Men du, du er arbeidstaker og få samme (😱😱) beregningsregler som andre arbeidstakere. Det vil si at det som står her gjelder deg også: https://www.nav.no/foreldrepenger#hvor-mye Anonymkode: b0e9c...559
Andro Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Sjekk her https://www.nav.no/foreldrepenger#hvor-mye
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du tror det er særregler for lærere, en utbredt myte jeg ikke forstår hvor kommer fra. Men du, du er arbeidstaker og få samme (😱😱) beregningsregler som andre arbeidstakere. Det vil si at det som står her gjelder deg også: https://www.nav.no/foreldrepenger#hvor-mye Anonymkode: b0e9c...559 Oy, voldsomt bitter man skulle fremstå… Alt ok? Er ikke veldig mange andre yrker jeg vet om der vikartimer en greie, og fordi det er noe man påtar seg frivillig vet jeg ikke om det medregnes på samme måte som andre former for overtid/ekstraarbeid. Generelle dokumenter fra NAV er ikke alltid like lett å tyde for enkelttilfeller, derfor tenkte jeg kanskje noen fra samme yrke i samme situasjon kunne gi meg et svar som gjelder mitt eksakte yrke. Ingen skam i å spørre, håper du kan virke litt mindre syrlig neste gang du kommenterer på nett. TS Anonymkode: a0cd1...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Hei, jeg er ikke lærer men hadde en jobb før der lønnen varierte, det ville si at noen måneder tjente jeg mer og andre mindre. Da tok de gjennomsnittet av de siste 6 månedene. Men jeg hadde ganske stor variasjon i lønn. I din situasjon tror jeg nok de vil bruke de siste tre månedene så du får det med om du har jobbet ekstra 😊 Anonymkode: 1b829...7f8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Og bruk den foreldrepengekalkulatoren som ligger inne på nav, den er veldig fin 😊 Anonymkode: 1b829...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 Overtid tells vel ikke med. Men vikartimer er jo noe annet. Jeg fikk ekstra foreldrepenger pga variende lønn selv, tillegg for sjøs. Men enkleste er å ta en tlf til nav! Lønner seg å jobbe så mye de siste 3 mnd så får man mer penger! Anonymkode: f9956...653
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 Jeg fikk fastlønna mi utbetalt av arbeidsgiver, ikke medregnet vikartimer. Mulig at jeg hadde fått et gjennomsnitt dersom jeg hadde bedt om å få lønnen utbetalt av NAV, men siden jeg kjenner så mange som har måttet vente lenge på NAV-pengene, eller opplevd annet krøll i den forbindelse så synes jeg det ble enklere å bare ta det fra arbeidsgiver. Utgjorde ikke mye penger for min del. Anonymkode: 56a7e...e86
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 21.31): Oy, voldsomt bitter man skulle fremstå… Alt ok? Er ikke veldig mange andre yrker jeg vet om der vikartimer en greie, og fordi det er noe man påtar seg frivillig vet jeg ikke om det medregnes på samme måte som andre former for overtid/ekstraarbeid. Generelle dokumenter fra NAV er ikke alltid like lett å tyde for enkelttilfeller, derfor tenkte jeg kanskje noen fra samme yrke i samme situasjon kunne gi meg et svar som gjelder mitt eksakte yrke. Ingen skam i å spørre, håper du kan virke litt mindre syrlig neste gang du kommenterer på nett. TS Anonymkode: a0cd1...5c9 Bare sånn ca alle yrker gir mulighet for ekstra vakter, altså. Det sagt, så nei, overtid telles ikke med, om vikartimene regnes som overtid så skal det ikke bli med. Ellers kan du lese alt rundt beregning av foreldrepenger ved å Google "Foreldrepenger beregning rundskriv", da kommer du inn på lovteksten. Det er ikke så komplissert lesing egentlig, og er langt mer nøyaktig enn NAVs hjemmeside som hovedsaklig tar for seg hovedregelen og gir lite informasjon om unntak og annen kjekk informasjon. Anonymkode: b8d37...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå