AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Jeg er butikksjef og var i en annen butikk. Den ansatte ga meg tips om at jeg finner samme vare i en annen butikk på samme senteret på billigsalg. Godt for kunde men jeg synes det var illojalt mot egen butikk. Hvordan hadde dere tenkt om medarbeideren hvis dere var butikksjef? Anonymkode: a8fde...b5f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Siden kunden alltid har rett er dette ok. Anonymkode: a3d0c...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Den ansatte har skapt en tillit til kunden og kunden kommer mest sannsynlig til å oppsøke den butikken neste gang Anonymkode: 29073...ae8 17 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den ansatte har skapt en tillit til kunden og kunden kommer mest sannsynlig til å oppsøke den butikken neste gang Anonymkode: 29073...ae8 Enig👍🏻 Jeg går gjerne tilbake til butikker som jeg oppfatter som skvær og som også kan anbefale andre butikker. Smart ansatt det der😊 Anonymkode: 35c50...245 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den ansatte har skapt en tillit til kunden og kunden kommer mest sannsynlig til å oppsøke den butikken neste gang Anonymkode: 29073...ae8 Det samme tenker jeg. Jeg tenker at du her har en god ansatt, som får kundens tillitt og derfor en lojal kunde. Anonymkode: 5fc5e...edd 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 Dette liker jeg ikke som konsumer eller arbeidsgiver faktisk. Det viser at de ansatte ikke er til å stole på fra konsumentens side, i tillegg til det åpenbare sviket mot egen kjede. Anonymkode: ae3c9...8c5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den ansatte har skapt en tillit til kunden og kunden kommer mest sannsynlig til å oppsøke den butikken neste gang Anonymkode: 29073...ae8 Dette er helt sant! Jeg har faktisk opplevd noe lignende en gang selv! Den butikken har jeg i ettertid handlet mye på pga tillitt til de som jobber der og fantastisk kundeservice. Så ja - de tapte kanskje 350,- den ene gangen, men har nok tjent inn det på flere handleturer fra meg i ettertid 😊 Anonymkode: d8c29...38a 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 Det er ikke den ansatte sin oppgave å opplyse late kunder om priser. De fleste har internett, og kan drive research på priser der hvis de ikke gidder å gå innom flere fysiske butikker. Anonymkode: 7bc88...0e0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #9 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Den ansatte har skapt en tillit til kunden og kunden kommer mest sannsynlig til å oppsøke den butikken neste gang Anonymkode: 29073...ae8 Helt enig. Har fått lignende tips av en butikkmedarbeider og fortsetter derfor å handle der fordi jeg vet de er ærlige. Tillit er alt. Anonymkode: 8bc7d...ff0 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #10 Skrevet 19. mars 2023 Jeg var en slik ansatt som du beskriver. Ser ikke på meg selv som illojal og har kun hatt positiv erfaring med det. Som noen har nevnt allerede, vinner man mye på det i det lange løp. Har hatt flere som kommer tilbake og handlet fordi jeg var på jobb. Kundene fulgte etter da jeg byttet firma. Jeg vil si at du har en smart ansatt der. Kan ikke si det samme om butikksjefen… Anonymkode: f88f7...3d2 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Skrevet 19. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er butikksjef og var i en annen butikk. Den ansatte ga meg tips om at jeg finner samme vare i en annen butikk på samme senteret på billigsalg. Godt for kunde men jeg synes det var illojalt mot egen butikk. Hvordan hadde dere tenkt om medarbeideren hvis dere var butikksjef? Anonymkode: a8fde...b5f `Hadde tenkt veldig god kundeservice, dette vil vi tjene på siden kunden garantert kommer tilbake da h*n vet at her blir man ikke lurt og her er det god service Anonymkode: 83df4...637 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #12 Skrevet 19. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Dette liker jeg ikke som konsumer eller arbeidsgiver faktisk. Det viser at de ansatte ikke er til å stole på fra konsumentens side, i tillegg til det åpenbare sviket mot egen kjede. Anonymkode: ae3c9...8c5 Det viser jo helt motsatt! At den ansatte er å stole på Anonymkode: 83df4...637 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Skrevet 19. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke den ansatte sin oppgave å opplyse late kunder om priser. De fleste har internett, og kan drive research på priser der hvis de ikke gidder å gå innom flere fysiske butikker. Anonymkode: 7bc88...0e0 Men som kunde så hadde jeg tenkt at her blir jeg lurt og ikke gått tilbake å kjøpt noe mer i den butikken, ja de ville fått 1 kjøp meg men mistet mange flere Anonymkode: 83df4...637 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 Litt rart at du som butikksjef ikke evner å se det store bildet. Ja, butikken mistet kanskje et salg der og da. Men slike ting skaper positivt omdømme, og antagelig en lojal kunde for framtida. Tenk deg at den ansatte ikke sa noe, og kunden handler varen i butikken. Så tar kunden en runde på senteret, og ser den samme varen til en mye lavere pris et annet sted. Da vil kunden føle seg snytt, og ha lite vilje til å handle i den aktuelle butikken igjen. Du kan også banne på at kunden vil fortelle denne historien til venner og bekjente, og butikkens dårlige rykte spres. Om den første butikken i tillegg har en god returneringsordning, skal du ikke se bort i fra at kunden kommer tilbake og returnerer varen, særlig om prisforskjellen er stor, og så går og handler den samme varen på billigsalg. Da har butikken både tapt et salg, OG fått et redusert omdømme. Tap-tap der altså. Butikksjefer som kun ser profitt på kort sikt er gjerne ikke de mest suksessrike... Anonymkode: dd41e...b65 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Skrevet 20. mars 2023 Som kunde blir jeg glad når en ansatt sier slikt og det gjør at jeg får mer lyst å gå tilbake til den butikken en annen gang. Anonymkode: 88468...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå