Gå til innhold

Som butikksjef misliker jeg illojale medarbeidere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er butikksjef og var i en annen butikk.   Den ansatte ga meg tips om at jeg finner samme vare i en annen butikk på samme senteret på billigsalg. 

Godt for kunde men jeg synes det var illojalt mot egen butikk.

Hvordan hadde dere tenkt om medarbeideren hvis dere var butikksjef?

Anonymkode: a8fde...b5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden kunden alltid har rett er dette ok.

Anonymkode: a3d0c...5c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den ansatte har skapt en tillit til kunden og kunden kommer mest sannsynlig til å oppsøke den butikken neste gang

Anonymkode: 29073...ae8

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den ansatte har skapt en tillit til kunden og kunden kommer mest sannsynlig til å oppsøke den butikken neste gang

Enig👍🏻 Jeg går gjerne tilbake til butikker som jeg oppfatter som skvær og som også kan anbefale andre butikker.

Smart ansatt det der😊

Anonymkode: 35c50...245

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det samme tenker jeg. Jeg tenker at du her har en god ansatt, som får kundens tillitt og derfor en lojal kunde. 

Anonymkode: 5fc5e...edd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette liker jeg ikke som konsumer eller arbeidsgiver faktisk. Det viser at de ansatte ikke er til å stole på fra konsumentens side, i tillegg til det åpenbare sviket mot egen kjede.

Anonymkode: ae3c9...8c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er helt sant! Jeg har faktisk opplevd noe lignende en gang selv! Den butikken har jeg i ettertid handlet mye på pga tillitt til de som jobber der og fantastisk kundeservice. 

Så ja - de tapte kanskje 350,- den ene gangen, men har nok tjent inn det på flere handleturer fra meg i ettertid 😊

Anonymkode: d8c29...38a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke den ansatte sin oppgave å opplyse late kunder om priser. De fleste har internett, og kan drive research på priser der hvis de ikke gidder å gå innom flere fysiske butikker.

Anonymkode: 7bc88...0e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Helt enig. Har fått lignende tips av en butikkmedarbeider og fortsetter derfor å handle der fordi jeg vet de er ærlige. Tillit er alt. 

Anonymkode: 8bc7d...ff0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en slik ansatt som du beskriver. Ser ikke på meg selv som illojal og har kun hatt positiv erfaring med det. 

Som noen har nevnt allerede, vinner man mye på det i det lange løp. Har hatt flere som kommer tilbake og handlet fordi jeg var på jobb. Kundene fulgte etter da jeg byttet firma. 

Jeg vil si at du har en smart ansatt der. Kan ikke si det samme om butikksjefen…

Anonymkode: f88f7...3d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er butikksjef og var i en annen butikk.   Den ansatte ga meg tips om at jeg finner samme vare i en annen butikk på samme senteret på billigsalg. 

Godt for kunde men jeg synes det var illojalt mot egen butikk.

Hvordan hadde dere tenkt om medarbeideren hvis dere var butikksjef?

Anonymkode: a8fde...b5f

`Hadde tenkt veldig god kundeservice, dette vil vi tjene på siden kunden garantert kommer tilbake da h*n vet at her blir man ikke lurt og her er det god service

Anonymkode: 83df4...637

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette liker jeg ikke som konsumer eller arbeidsgiver faktisk. Det viser at de ansatte ikke er til å stole på fra konsumentens side, i tillegg til det åpenbare sviket mot egen kjede.

Anonymkode: ae3c9...8c5

Det viser jo helt motsatt! At den ansatte er å stole på

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke den ansatte sin oppgave å opplyse late kunder om priser. De fleste har internett, og kan drive research på priser der hvis de ikke gidder å gå innom flere fysiske butikker.

Anonymkode: 7bc88...0e0

Men som kunde så hadde jeg tenkt at her blir jeg lurt og ikke gått tilbake å kjøpt noe mer i den butikken, ja de ville fått 1 kjøp meg men mistet mange flere

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart at du som butikksjef ikke evner å se det store bildet. Ja, butikken mistet kanskje et salg der og da. Men slike ting skaper positivt omdømme, og antagelig en lojal kunde for framtida. Tenk deg at den ansatte ikke sa noe, og kunden handler varen i butikken. Så tar kunden en runde på senteret, og ser den samme varen til en mye lavere pris et annet sted. 
Da vil kunden føle seg snytt, og ha lite vilje til å handle i den aktuelle butikken igjen. Du kan også banne på at kunden vil fortelle denne historien til venner og bekjente, og butikkens dårlige rykte spres. Om den første butikken i tillegg har en god returneringsordning, skal du ikke se bort i fra at kunden kommer tilbake og returnerer varen, særlig om prisforskjellen er stor, og så går og handler den samme varen på billigsalg. 
Da har butikken både tapt et salg, OG fått et redusert omdømme. Tap-tap der altså. 

Butikksjefer som kun ser profitt på kort sikt er gjerne ikke de mest suksessrike... 

Anonymkode: dd41e...b65

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som kunde blir jeg glad når en ansatt sier slikt og det gjør at jeg får mer lyst å gå tilbake til den butikken en annen gang.

Anonymkode: 88468...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...